Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Polsat oferuje fotowoltaike


rhein

Recommended Posts

Wiesz zepsuł mi się inwerter GoodWe zadzwoniłem do sprzedawcy powiedział abym dzwonił do GoodWe Polska w Kaliszu. Więc kto jest gwarantem sprzedawca czy producent?

 

Sprzedwca. Masz pełne prawo wysłać mu uszkodzony towar.

 

Oczywiście - przez pierwsze dwa lata standardowej gwarancji konsumenckiej. Jeśli gwarancja jest dłuższa - producent

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Problem jest taki że jakiekolwiek prawa gwarancyjne czy rękojmię masz na podstawie dowodu zakupu, a Ty masz fakturę za montaż instalacji w swoim domu od upadłej firmy X , która znikła z powierzchni ziemi po 9 latach.a nie na zakup np falownika od producenta. Dlatego że wykoanwca ma fakture miesięczną na 15 tys PV i 100 falowników w tym oczywiście twoje PV +1 falownik.

 

Idziesz więc do producenta z reklamacją gwarancyjną oraz faktura z firmy X a producent uprzejmie sugeruje ci zrobienie kupy w lesie i poddarcie się tą fakturą.

 

Otóź to.

A kto upadnie wcześniej, Polsat, czy firma X ?

 

Poza tym - ja mam gwarwncją na instalację 3 lata od sprzedawcy i 10 od producenta falownika.

Producenta nawet nie interesuje FV, bo ma w systemie datę i miejsce uruchomienia falownika zna jego nr seryjny, wie, kiedy został zamówiony przez wykonawcę i to, czy jestem pierwszym i jedynym uźytkownikiem (czy np nie pochodzi z kradzieży).

Współczuję, że wybrałeś producenta sprzętu, który każe podciągać ci siè fakturami, ale wiedz, że nie wszyscy tak postępują.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedwca. Masz pełne prawo wysłać mu uszkodzony towar.

 

Oczywiście - przez pierwsze dwa lata standardowej gwarancji konsumenckiej. Jeśli gwarancja jest dłuższa - producent

 

Aha mam wysyłać towar przez pośrednika (sprzedawcę) aby finalnie i tak trafił do producenta? Zresztą mi inwerter popruł się 6 lat po instalacji firma sprzedawcy nadal istnieje producent też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawcę (wykonawcę) możesz mieć dwie ulice dalej i może to być wygodniejsze. Po 6 latach wiadomo - producent, bo on oferuje gwarancję rozszerzoną.

 

Przypominam tylko, że cała dyskusja wzièła siè od słów gawła że, sytuacja w której sprzedawca ma podwykonawców będzie wiązała się z przerzucaniem odpowiedzialności gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawcę (wykonawcę) możesz mieć dwie ulice dalej i może to być wygodniejsze. Po 6 latach wiadomo - producent, bo on oferuje gwarancję rozszerzoną.

 

Przypominam tylko, że cała dyskusja wzièła siè od słów gawła że, sytuacja w której sprzedawca ma podwykonawców będzie wiązała się z przerzucaniem odpowiedzialności gwarancyjnej.

 

teoretycznie to klient nie wiem jakie są prawa i obowiązki wzajemne oraz wobec klientów bo nie ma dostępu do umów wzajemnych podwykonawców. Nie jest też w ich interesie przyjmowanie tej odpowiedzialności dłużej niż wymaga KC.

 

Dotychczas bez względu na rodzaj sprzętu zawsze wymagany był dowód zakupu i oby ta kwestia została uregulowana i wzięta pod uwagę przez gwaranta. Jedynie jak dotychczas to anprawa gwarancyjna samochodu nie wymagała faktury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawcę (wykonawcę) możesz mieć dwie ulice dalej i może to być wygodniejsze. Po 6 latach wiadomo - producent, bo on oferuje gwarancję rozszerzoną.

 

Nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie liczy się czas kiedy uszkodzony sprzęt będzie naprawiony, instalator/sprzedawca tylko sztucznie wydłużają ten czas. Ale OK firma która mi instalowała fotowoltaikę miała do mnie 230 km przyjechała i zainstalowała. Zakładając że inwerter by się popsuł 1,5 roku po instalacji wysyłam Inwerter 230 km dalej, aby finalnie trafił do Kalisza który jest oddalony od mojego punku zamieszkania jakieś 60km. Później Gwarant wysyła naprawiony inwerter do instalatora który odeśle mi sprzęt. Jak dla mnie cały proces "naprawy" przesunął się o jakieś 1,5 tygodnia kiedy sprzęt "krążył".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie to klient nie wiem jakie są prawa i obowiązki wzajemne oraz wobec klientów bo nie ma dostępu do umów wzajemnych podwykonawców. Nie jest też w ich interesie przyjmowanie tej odpowiedzialności dłużej niż wymaga KC.

 

Dotychczas bez względu na rodzaj sprzętu zawsze wymagany był dowód zakupu i oby ta kwestia została uregulowana i wzięta pod uwagę przez gwaranta. Jedynie jak dotychczas to anprawa gwarancyjna samochodu nie wymagała faktury.

 

 

Mnie nie interesuje, "jakie są prawa i obowiązki wzajemne", bo jako klient mam podpisaną umowę z jedną że stron.

Jeśli ktoś ma w Columbusie 15 lat gwarancji (czy ile tam dają) to nie interesują go umowy wzajemne, bo ma umowę z jedną firmą, która się do czegoś zobowiązała.

 

Więc, jeśli Polsat zechce dać 10 lat gwarancji, to będzie 10 lat gwarantem. Podwykonawcy nic do tego nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie liczy się czas kiedy uszkodzony sprzęt będzie naprawiony, instalator/sprzedawca tylko sztucznie wydłużają ten czas. Ale OK firma która mi instalowała fotowoltaikę miała do mnie 230 km przyjechała i zainstalowała. Zakładając że inwerter by się popsuł 1,5 roku po instalacji wysyłam Inwerter 230 km dalej, aby finalnie trafił do Kalisza który jest oddalony od mojego punku zamieszkania jakieś 60km. Później Gwarant wysyła naprawiony inwerter do instalatora który odeśle mi sprzęt. Jak dla mnie cały proces "naprawy" przesunął się o jakieś 1,5 tygodnia kiedy sprzęt "krążył".

 

Ale czy ktoś Ciebie zmusza do egzekwowania gwarancji u sprzedawcy ? Napisałem, że w okresie 2 lat masz takie prawo, I JEŚLI JEST TO DLA CIEBIE WYGODNIEJSZE możesz z tego prawa skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę u Kolegi spore problemy z czyteniem, że zrozumieniem, na przyszłośc będę wiedział.

Od kiedy "masz prawo"="jesteś zmuszony" ?

 

Moźe Ci to umknęło, ale napisałem w kolejnym poście:

Sprzedawcę (wykonawcę) możesz mieć dwie ulice dalej i może to być wygodniejsze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przedstawiłem swoją sytuację że sprzedawcę i instalatora mam 230 km od domu a do serwisu było 60 km. Dodatkowo jakoś nie uśmiechało mi się opóźniać procesu naprawy sprzętu o tydzień lub więcej czasu. A tak w poniedziałek wysłałem sprzęt a nowy miałem w domu w piątek w sumie zeszło się 5 dni z czego około 3 dni inwerter spędził w podróży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast czytać doniesienia prasowe może warto sprawdzić jak ta SUPER NOWA WERSJA PROGRAMU od 15 maja działa.

Ludzie którzy poskładali wnioski jeszcze w drugiej połowie maja nie odstali nawet potwierdzenia że ich wniosek został rozpatrzony, te 30 dni to fikcja !

A co dopiero mówić o rozliczeni wniosku o płatność, Kompletny wniosek potrafi być rozpatrywany w takich Katowicach nawet pół roku. To jest kpina z ludzi.

 

Na razie być może działa nawet gorzej niż stara bo wniosków jest mniej ;)

 

Nie chodzi tu o media. Wprowadzili zmiany żeby było łatwiej i szybciej. Tam też pracują tylko ludzie, którzy dostali nowe regulaminy do nauki. Jak się rozhulają elektroniczne wnioski, to może już nie będzie takich opóźnień i 30 dni nie będzie fikcją.

 

Co do Polsatu, de facto fotowoltaiką zajmuje się firma bodajże Alledo przejęta przez polsat w zeszłym roku. Więc salony stacjonarne będą pewnie tylko punktami sprzedaży, bo na stronie polsatu fotowoltaiki się nie kupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jak się rozhulają elektroniczne wnioski, to może już nie będzie takich opóźnień i 30 dni nie będzie fikcją.

 

To może Cię uświadomię.

Wszystkie wnioski składane elektronicznie przez portal GOV.PL są fizycznie drukowane i cały obieg dokumentów pomiędzy poszczególnymi komórkami w Funduszu odbywa papierowo.

 

Budżetówka ciągle jeszcze tkwi w latach 90-tych, dlatego wygląda to tak a nie inaczej.

Edytowane przez _Grisza_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Polsatu, de facto fotowoltaiką zajmuje się firma bodajże Alledo przejęta przez polsat w zeszłym roku. Więc salony stacjonarne będą pewnie tylko punktami sprzedaży, bo na stronie polsatu fotowoltaiki się nie kupi

 

Myślę, że Polsat powinien zająć się tylko PV, nawet loga nie musi zmieniać.

Z TV niech już dadzą sobie spokój, bo albo kodują, albo więcej reklam niż docelowej treści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w poniedziałek wysłałem sprzęt a nowy miałem w domu w piątek w sumie zeszło się 5 dni z czego około 3 dni inwerter spędził w podróży.

A ja czekałem na wymianę wentyla we Froniusie 3 miesiące, bo sami nie wiedzieli kto ma to zrobić.

PS.

Nowy wentyl to taki sam paździerz jak stary, warczy jak stara sieczkarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Polsat powinien zająć się tylko PV, nawet loga nie musi zmieniać.

Z TV niech już dadzą sobie spokój, bo albo kodują, albo więcej reklam niż docelowej treści.

 

A nie przyszło ci na myśl że oni mają kanały kodowane w pakiecie na których nie ma reklam tak samo jak nc+ , wykup sobie pakiet i reklam nie masz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...