fotohobby 24.07.2020 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 (edytowane) Wiesz zepsuł mi się inwerter GoodWe zadzwoniłem do sprzedawcy powiedział abym dzwonił do GoodWe Polska w Kaliszu. Więc kto jest gwarantem sprzedawca czy producent? Sprzedwca. Masz pełne prawo wysłać mu uszkodzony towar. Oczywiście - przez pierwsze dwa lata standardowej gwarancji konsumenckiej. Jeśli gwarancja jest dłuższa - producent Edytowane 24 Lipca 2020 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.07.2020 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 (edytowane) Problem jest taki że jakiekolwiek prawa gwarancyjne czy rękojmię masz na podstawie dowodu zakupu, a Ty masz fakturę za montaż instalacji w swoim domu od upadłej firmy X , która znikła z powierzchni ziemi po 9 latach.a nie na zakup np falownika od producenta. Dlatego że wykoanwca ma fakture miesięczną na 15 tys PV i 100 falowników w tym oczywiście twoje PV +1 falownik. Idziesz więc do producenta z reklamacją gwarancyjną oraz faktura z firmy X a producent uprzejmie sugeruje ci zrobienie kupy w lesie i poddarcie się tą fakturą. Otóź to. A kto upadnie wcześniej, Polsat, czy firma X ? Poza tym - ja mam gwarwncją na instalację 3 lata od sprzedawcy i 10 od producenta falownika. Producenta nawet nie interesuje FV, bo ma w systemie datę i miejsce uruchomienia falownika zna jego nr seryjny, wie, kiedy został zamówiony przez wykonawcę i to, czy jestem pierwszym i jedynym uźytkownikiem (czy np nie pochodzi z kradzieży). Współczuję, że wybrałeś producenta sprzętu, który każe podciągać ci siè fakturami, ale wiedz, że nie wszyscy tak postępują. Edytowane 24 Lipca 2020 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 24.07.2020 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Sprzedwca. Masz pełne prawo wysłać mu uszkodzony towar. Oczywiście - przez pierwsze dwa lata standardowej gwarancji konsumenckiej. Jeśli gwarancja jest dłuższa - producent Aha mam wysyłać towar przez pośrednika (sprzedawcę) aby finalnie i tak trafił do producenta? Zresztą mi inwerter popruł się 6 lat po instalacji firma sprzedawcy nadal istnieje producent też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.07.2020 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Sprzedawcę (wykonawcę) możesz mieć dwie ulice dalej i może to być wygodniejsze. Po 6 latach wiadomo - producent, bo on oferuje gwarancję rozszerzoną. Przypominam tylko, że cała dyskusja wzièła siè od słów gawła że, sytuacja w której sprzedawca ma podwykonawców będzie wiązała się z przerzucaniem odpowiedzialności gwarancyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 24.07.2020 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Sprzedawcę (wykonawcę) możesz mieć dwie ulice dalej i może to być wygodniejsze. Po 6 latach wiadomo - producent, bo on oferuje gwarancję rozszerzoną. Przypominam tylko, że cała dyskusja wzièła siè od słów gawła że, sytuacja w której sprzedawca ma podwykonawców będzie wiązała się z przerzucaniem odpowiedzialności gwarancyjnej. teoretycznie to klient nie wiem jakie są prawa i obowiązki wzajemne oraz wobec klientów bo nie ma dostępu do umów wzajemnych podwykonawców. Nie jest też w ich interesie przyjmowanie tej odpowiedzialności dłużej niż wymaga KC. Dotychczas bez względu na rodzaj sprzętu zawsze wymagany był dowód zakupu i oby ta kwestia została uregulowana i wzięta pod uwagę przez gwaranta. Jedynie jak dotychczas to anprawa gwarancyjna samochodu nie wymagała faktury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 24.07.2020 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Sprzedawcę (wykonawcę) możesz mieć dwie ulice dalej i może to być wygodniejsze. Po 6 latach wiadomo - producent, bo on oferuje gwarancję rozszerzoną. Nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie liczy się czas kiedy uszkodzony sprzęt będzie naprawiony, instalator/sprzedawca tylko sztucznie wydłużają ten czas. Ale OK firma która mi instalowała fotowoltaikę miała do mnie 230 km przyjechała i zainstalowała. Zakładając że inwerter by się popsuł 1,5 roku po instalacji wysyłam Inwerter 230 km dalej, aby finalnie trafił do Kalisza który jest oddalony od mojego punku zamieszkania jakieś 60km. Później Gwarant wysyła naprawiony inwerter do instalatora który odeśle mi sprzęt. Jak dla mnie cały proces "naprawy" przesunął się o jakieś 1,5 tygodnia kiedy sprzęt "krążył". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.07.2020 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 teoretycznie to klient nie wiem jakie są prawa i obowiązki wzajemne oraz wobec klientów bo nie ma dostępu do umów wzajemnych podwykonawców. Nie jest też w ich interesie przyjmowanie tej odpowiedzialności dłużej niż wymaga KC. Dotychczas bez względu na rodzaj sprzętu zawsze wymagany był dowód zakupu i oby ta kwestia została uregulowana i wzięta pod uwagę przez gwaranta. Jedynie jak dotychczas to anprawa gwarancyjna samochodu nie wymagała faktury. Mnie nie interesuje, "jakie są prawa i obowiązki wzajemne", bo jako klient mam podpisaną umowę z jedną że stron. Jeśli ktoś ma w Columbusie 15 lat gwarancji (czy ile tam dają) to nie interesują go umowy wzajemne, bo ma umowę z jedną firmą, która się do czegoś zobowiązała. Więc, jeśli Polsat zechce dać 10 lat gwarancji, to będzie 10 lat gwarantem. Podwykonawcy nic do tego nie mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.07.2020 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie liczy się czas kiedy uszkodzony sprzęt będzie naprawiony, instalator/sprzedawca tylko sztucznie wydłużają ten czas. Ale OK firma która mi instalowała fotowoltaikę miała do mnie 230 km przyjechała i zainstalowała. Zakładając że inwerter by się popsuł 1,5 roku po instalacji wysyłam Inwerter 230 km dalej, aby finalnie trafił do Kalisza który jest oddalony od mojego punku zamieszkania jakieś 60km. Później Gwarant wysyła naprawiony inwerter do instalatora który odeśle mi sprzęt. Jak dla mnie cały proces "naprawy" przesunął się o jakieś 1,5 tygodnia kiedy sprzęt "krążył". Ale czy ktoś Ciebie zmusza do egzekwowania gwarancji u sprzedawcy ? Napisałem, że w okresie 2 lat masz takie prawo, I JEŚLI JEST TO DLA CIEBIE WYGODNIEJSZE możesz z tego prawa skorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 24.07.2020 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Ale czy ktoś Ciebie zmusza do egzekwowania gwarancji u sprzedawcy ? No właśnie nie chciał bym wskazywać palcami ale tak: Sprzedwca. Masz pełne prawo wysłać mu uszkodzony towar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.07.2020 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 To widzę u Kolegi spore problemy z czyteniem, że zrozumieniem, na przyszłośc będę wiedział. Od kiedy "masz prawo"="jesteś zmuszony" ? Moźe Ci to umknęło, ale napisałem w kolejnym poście: Sprzedawcę (wykonawcę) możesz mieć dwie ulice dalej i może to być wygodniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 24.07.2020 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Ja też przedstawiłem swoją sytuację że sprzedawcę i instalatora mam 230 km od domu a do serwisu było 60 km. Dodatkowo jakoś nie uśmiechało mi się opóźniać procesu naprawy sprzętu o tydzień lub więcej czasu. A tak w poniedziałek wysłałem sprzęt a nowy miałem w domu w piątek w sumie zeszło się 5 dni z czego około 3 dni inwerter spędził w podróży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 24.07.2020 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Zamiast czytać doniesienia prasowe może warto sprawdzić jak ta SUPER NOWA WERSJA PROGRAMU od 15 maja działa. Ludzie którzy poskładali wnioski jeszcze w drugiej połowie maja nie odstali nawet potwierdzenia że ich wniosek został rozpatrzony, te 30 dni to fikcja ! A co dopiero mówić o rozliczeni wniosku o płatność, Kompletny wniosek potrafi być rozpatrywany w takich Katowicach nawet pół roku. To jest kpina z ludzi. Na razie być może działa nawet gorzej niż stara bo wniosków jest mniej Nie chodzi tu o media. Wprowadzili zmiany żeby było łatwiej i szybciej. Tam też pracują tylko ludzie, którzy dostali nowe regulaminy do nauki. Jak się rozhulają elektroniczne wnioski, to może już nie będzie takich opóźnień i 30 dni nie będzie fikcją. Co do Polsatu, de facto fotowoltaiką zajmuje się firma bodajże Alledo przejęta przez polsat w zeszłym roku. Więc salony stacjonarne będą pewnie tylko punktami sprzedaży, bo na stronie polsatu fotowoltaiki się nie kupi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 24.07.2020 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 A w Alledo fotowoltaiką zajmuje się GEO Solar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Grisza_ 24.07.2020 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 (edytowane) ... Jak się rozhulają elektroniczne wnioski, to może już nie będzie takich opóźnień i 30 dni nie będzie fikcją. To może Cię uświadomię. Wszystkie wnioski składane elektronicznie przez portal GOV.PL są fizycznie drukowane i cały obieg dokumentów pomiędzy poszczególnymi komórkami w Funduszu odbywa papierowo. Budżetówka ciągle jeszcze tkwi w latach 90-tych, dlatego wygląda to tak a nie inaczej. Edytowane 24 Lipca 2020 przez _Grisza_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Grisza_ 24.07.2020 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 Co do Polsatu, de facto fotowoltaiką zajmuje się firma bodajże Alledo przejęta przez polsat w zeszłym roku. Więc salony stacjonarne będą pewnie tylko punktami sprzedaży, bo na stronie polsatu fotowoltaiki się nie kupi Myślę, że Polsat powinien zająć się tylko PV, nawet loga nie musi zmieniać. Z TV niech już dadzą sobie spokój, bo albo kodują, albo więcej reklam niż docelowej treści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Grisza_ 24.07.2020 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2020 A tak w poniedziałek wysłałem sprzęt a nowy miałem w domu w piątek w sumie zeszło się 5 dni z czego około 3 dni inwerter spędził w podróży. A ja czekałem na wymianę wentyla we Froniusie 3 miesiące, bo sami nie wiedzieli kto ma to zrobić. PS. Nowy wentyl to taki sam paździerz jak stary, warczy jak stara sieczkarnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stanowska 25.07.2020 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2020 A do mnie podchodzą sąsiedzi, pytając "czy mi się to sprawdza" Powiedz, że tak nie do końca, bo niedługo będziesz miał 250V w gniazdkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kryzys 26.07.2020 04:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 Myślę, że Polsat powinien zająć się tylko PV, nawet loga nie musi zmieniać. Z TV niech już dadzą sobie spokój, bo albo kodują, albo więcej reklam niż docelowej treści. A nie przyszło ci na myśl że oni mają kanały kodowane w pakiecie na których nie ma reklam tak samo jak nc+ , wykup sobie pakiet i reklam nie masz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Grisza_ 26.07.2020 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 A nie przyszło ci na myśl że oni mają kanały kodowane w pakiecie na których nie ma reklam tak samo jak nc+ , wykup sobie pakiet i reklam nie masz . Jesteś z Polsatu ? Masz paszport ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kryzys 26.07.2020 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 Naturliś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.