tomkowz 23.07.2020 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2020 (edytowane) Cześć! Między skrzynką elektryczną na granicy działki a wejściem kabla WLZ do domu mam jakieś 42 mb - sporo. Chciałbym postawić rozdzielnicę budowlaną na trasie WLZ na 31. metrze przebiegu trasy kabla WLZ. Czytałem, że ludzie kładą czasem tymczasowy kabel, który ma mniejszy przekrój, a później wymieniają go na docelowy do WLZ gdy "przychodzi pora". A niektórzy stawiają rozdzielnicę tuż za skrzynką elektryczną i prowadzą przedłużacze na plac budowy. Czy dobrym pomysłem jest od razu pociągnięcie docelowego kabla WLZ i zakopanie nadwyżki, a gdy przyjdzie pora to rozwinięcie go i dociągnięcie do domu? Poniżej załączam link do dokumentacji projektowej. Chciałbym dociągnąć kabel do punktu E3, tam zakopać zwiniętą jego nadwyżkę i zamontować rozdzielnicę budowlaną, a gdy przyjdzie pora to wykopać resztę trasy kabla i podłączyć kiedyś do domu. Widzę same plusy tego rozwiązania, ale że jestem laikiem w tych sprawach to chętnie posłucham doświadczonych osób. Dodam, że garaż do przechowywania tymczasowych narzędzi i innych jest zlokalizowany tuż za miejscami postojowymi bliżej ogrodzenia, więc też bardzo daleko skrzynki elektrycznej w granicy działki. Z miejsca E3 miałbym niedaleko do garażu i nie przeszkadzała by ta rozdzielnica za dużo podczas samej budowy. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc! http://i.imgur.com/hYlFtc4h.jpg Edytowane 23 Lipca 2020 przez tomkowz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elpapiotr 23.07.2020 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2020 Takie rozwiązanie jest dobrym pomysłem.Oczywiście kabel ten ma mieć odpowiednie parametry typu rodzaj, przekrój, ilość żył. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania