Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Przemalowanie pokoju z ciemnymi ścianami na bielsze


maleo77

Recommended Posts

Witam forumowiczów,

jestem amatorem w tych sprawach, dlatego proszę o małą pomoc.

 

Chcę przemalować pokój w którym są ściany o kolorze intensywnym brązowym, a dodatkowo na jednej ze ścian są pozostałości po klejach, bo były tam przyklejone obrazy. Na ścianach zwykła farba.

 

Powiedzcie mi czy dobrze myślę

* na początku należało by zetrzeć np. papierem ściernym pozostałości po kleju żeby wyrównać ściany - ale czym ewentualnie uzupełnić dziury po ubytkach?

* nałożyć farbę podkładową biała grunt np. śnieżkę żeby zakryć kolor obecny

* następnie nałożyć już pożądaną farbę

 

Chętnie skorzystam z Waszych porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, moim zdaniem ogólnie dobry pomysł, ślady po kleju przeszlifować / umyć. Niewielkie ubytki / rysy możesz uzupełnić gotową gładzią z wiaderka, większe dziury gipsem szpachlowym lub budowlanym. Po wyschnięciu przeszlifować, odkurzyć.

 

Możesz na całość zastosować farbę podkładową, choć nie jest to konieczne. Ze Śnieżką podkładową bym uważał, jest gdzieś obszerny wątek na forum, chociaż ja stosowałem Magnat podkładowy (grupa Śnieżki) i nie miałem problemów.

 

Moim zdaniem kluczem będzie tu zastosowanie wysokiej jakości farby, która będzie miała silne krycie. Wtedy możliwe że wystarczą dwie warstwy, ale może tak być że trzeba będzie pomalować trzeci raz.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor