selius 06.08.2020 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2020 Witam, Chciałbym się Was poradzić: Mam pokryty dom blacho-dachówką firmy BUDMAT - SARA Brąz, która po 8 latach od budowy/pokrycia wyblakła jak na zdjęciach (zrobiła się lekko czerwona). W Październiku 2019r zgłosiłem tą wadę producentowi, który mi odpisał: W odpowiedzi na przesłane zgłoszenie informujemy iż formalnie nie mamy podstaw do przyjęcia tej reklamacji. Wymogiem prawnym do przyjęcia reklamacji towaru zakupionego kilka lat wcześniej jest okazanie karty gwarancyjnej, jeśli takiej udzielono. Każda udzielana gwarancja zawiera istotne „Warunki” na jakich dokonano transakcji sprzedaży. Po uzupełnieniu zgłoszenia o Kartę gwarancyjną możliwe będzie podjęcie dalszych działań. Przy zakupie dostałem jedynie Certyfikat (podsyłam w załącznikach) oraz dowód zakupu (którego już nie mam, ponieważ minęło 5lat, a po tym okresie nie ma potrzeby przedstawiania takiego dokumentu), żadnej karty gwarancyjnej nie dostałem. Dodam, że na załączonym zdjęciu widoczny jest dobudowany rok później garaż, który został pokryty tą sama blacho-dachówką, zakupioną w tej samej firmie, która po montażu nie odróżniała się od reszty dachu i która do dziś trzyma kolor. Dach dwuspadowy usytuowany północ-południe, kolor wyblakł równomiernie od północy jak i od południa. Moje pytanie czy firma sprzedają ma racje? Z tego co mi wiadomo, blacho-dachówka była objęta 10 letnią gwarancją, a jak widać na zdjęciu wyblaknięcie jest dość spore i wedlug mnie jest duża wadą produkcyjną. Nie widziałem na pobliskich domach, które były wybudowane sporo wcześniej, aby komuś tak wyblakła blacha. Pytanie do kogo jeszcze mogę zwrócić się o pomoc? Cały dach ma powierzchnie ok 200m2, więc ewentualne koszty malowania nie będą małe... Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 07.08.2020 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2020 Witam, ..........oraz dowód zakupu (którego już nie mam, ponieważ minęło 5lat, a po tym okresie nie ma potrzeby przedstawiania takiego dokumentu), żadnej karty gwarancyjnej nie dostałem. Moje pytanie czy firma sprzedają ma racje? Z tego co mi wiadomo, blacho-dachówka była objęta 10 letnią gwarancją, Firma produkująca ma rację, i muszę Cię zmartwić, ale To Twoja wina, że nie dopilnowałeś warunków gwarancji. Firma sprzedająca u której powinieneś złożyć reklamację powinna wydać Ci gwarancję za sprzedany towar, oraz warunki jej dotrzymania, certyfikat i fakturę zakupu. To do niej powinieneś się zgłosić z reklamacją, a oni na podstawie przedstawionych dokumentów i nawet osobistej ocenie stanu faktycznego- wizji na miejscu mają przesłać reklamację do producenta. Chyba, że kupiłeś bezpośrednio od producenta, wtedy na podstawie faktury możesz zwrócić się o wydanie- uzupełnienie o brakujące dokumenty w tym o warunki gwarancji,a w nich dowiesz się czy 10 letnią gwarancję obejmuje również kolor czy tylko jak w aucie przetłoczenia:o bo że przez 10 lat ma być szczelna to oczywiście jest. A tak szczerze - to nie widzę powodzenia Twojej sprawy, za długo chodzę po świecie i widziałem, aby uwierzyć , że takie coś - estetyka - może być objęte gwarancją. Pozdrawiam i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.