Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Autostrada - przez mój nowo budowany dom.


bobiczek

Recommended Posts

Daj linka do tej regionalnej, TVP3 Warszawa są zawsze odcinki w necie

 

Halo Państwo, Wasi Obywatele cierpią tracąc dorobek życia, stając się bezdomnymi, bez pieniążków

 

Nic to, ważne, że prezydent Obama przyleciał, szumu narobił i kolację u nas opinkolił, a ja mam gdzieś te jego wizy :cool: Jakby nie zauważył, że jesteśmy już w innej epoce niż ich bizony :p

usłyszałam, że Polska to równorzędny partner dla USA (hihi) i chce pomagać obywatelom innych państw, a naszym kto pomoże?

 

czekam na te foty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 888
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Daj linka do tej regionalnej,

 

czekam na te foty

 

http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne/aktualnosci/wideo/29-maja/4594396

to jest link - od 11 minuty 30 sekundy materiału.

A tutaj kilka zdjęć - jak to mówi Pani Rzecznik - "dwupoziomowej nieruchomości o dobrym standardzie z wszystkimi mediami" -:)

 

Sracz na cegłach bez podłączenia do wody, zero ogrzewania, syf totalny.........

 

http://x.garnek.pl/ga4749/1c92af81ff325a15216823a3/15216823.jpg

 

http://x.garnek.pl/ga1608/5ef15e708b8eba15216841a3/15216841.jpg

 

http://x.garnek.pl/ga3590/2e1eef8e56135a15216831a3/15216831.jpg

 

http://x.garnek.pl/ga4287/4db25eb8c9fe1a15216833a3/15216833.jpg

 

A jemu bezczelnie - chociaż miałem aparat - wynosili z domu i pakowali jego własne grzejniki z wywłaszczonej nieruchomości do swoich prywatnych samochodów ochroniarze...

Hieny...........

Edytowane przez bobiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katowice: Wzmocnienie podłoża gruntowego z zastosowaniem pali CFA pod nawierzchnią autostrady A1 w km 495+850-497+200, na odcinku Piekary Śląskie-Maciejów

Numer ogłoszenia: 135896 - 2011; data zamieszczenia: 31.05.2011

 

ZAMAWIAJĄCY: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach

 

TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

 

Przedmiotowe zamówienie stanowi zamówienie dodatkowe do Umowy Nr GDDKiA/KA/54/R-1/A-1/PŚL-M/2008 z dnia 16 czerwca 2009 roku na: Budowę autostrady A1 Piekary Śląskie (bez węzła) - Maciejów (bez węzła), km 490+427 - 510+530, na kwotę netto: 1 032 053 551, 71 PLN, brutto: 1 259 105 333,14 PLN. Umowa została zawarta z Wykonawcą: DRAGADOS S.A. z siedzibą Avenida del Camino de Santiago 50, 28050 Madryt, Hiszpania. Autostrada A1 w km 495+850 - 497+200 na odcinku Piekary Śląskie - Maciejów przebiega po terenie występowania pustek poeksploatacyjnych, powstałych na skutek prowadzonej w przeszłości, płytkiej eksploatacji górniczej. Z uwagi na powyższe projekt budowlany autostrady zakłada w miejscu występowania pustek, uzdatnienie podłoża pod budowę nasypu autostradowego i konstrukcji nawierzchni, poprzez ich likwidację (podsadzanie). Dokumentacja geologiczno-inżynierska wykonywana na etapie przygotowania Projektu Budowlanego i stanowiąca jego integralną część, wykazywała, że na odcinkach od km 495+ 924 do km 495+975 i od km 496+325 do km 496+375 podłoże jest wystarczająco nośne i nie ma potrzeby dodatkowo go wzmacniać. Opinia ta bazowała na wynikach odwiertów realizowanych co 100m (w osi autostrady oraz po lewej i prawej stronie w odległości 25-30m od osi). Rozpoznanie to było zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 03.10.2005r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać dokumentacje hydrologiczne i geologiczno-inżynierskie. Rozpoznanie podłoża było przeprowadzone zgodnie z powyższymi wytycznymi metodą wierceń na głębokości 3-6m. Projektant założył, że podłoże jest nośne na przedmiotowych odcinkach oraz przewidział likwidację występujących pustek poeksploatacyjnych metodą podsadzania i zabezpieczenie szybików płytami żelbetowymi. Takie postępowanie jest zgodne z występującą praktyką w tym zakresie w Polsce. Na etapie wykonywania odwiertów kontrolnych podczas realizacji robót okazało się, że warunki gruntowe na przedmiotowych odcinkach są odmienne od przewidywanych. Ze względu na duże zagęszczenie szybików, podczas ich likwidacji (w przeszłości) doszło do uplastycznienia i rozluźnienia gruntów podłoża zarówno w szybikach jak i wokół nich i praktycznie cały materiał podłoża do głębokości dna szybików (ponad 20m) znajduje się w stanie miękkoplastycznym, blisko granicy płynności. Powodem rozluźnienia gruntów w samych szybikach oraz wokół nich było nagromadzenie w bardzo bliskiej odległości od siebie szybików, które powstały w wyniku niewłaściwie prowadzonej eksploatacji podpowierzchniowej i ich likwidacji - wykonywanej na przełomie XIX i XX wieku. Sytuacji jw. nie można było przewidzieć na etapie wykonywania projektu budowlanego , gdyż jak wykazano wcześniej, dokumentacja geologiczno-inżynierska nie wskazywała na występowanie tak trudnych warunków gruntowych i konieczności zaprojektowania dodatkowego wzmocnienie podłoża. Fakt ujawnienia na przedmiotowym odcinku autostrady słabego podłoża odznaczającego się niską nośnością oraz znaczną odkształcalnością (powyższe zostało potwierdzone w opinii sporządzonej przez specjalistę w dziedzinie geotechniki) powoduje, że bez dodatkowego wzmocnienia podłoża nie jest możliwe: - bezpieczne posadowienie nasypu oraz konstrukcji nawierzchni autostrady - uzyskanie założonych przez Projektanta wysokich parametrów E2 i I0 dla projektowanych (z uwagi na szkody górnicze) warstw materacy wzmacniających oraz dla warstw nasypu i konstrukcji nawierzchni autostradowej. Z uwagi na powyższe zasadne i konieczne jest wykonanie dodatkowego wzmocnienia podłoża gruntowego z zastosowaniem pali CFA na: - odcinku I - od km 495+924 do km 495+975, - odcinku II - od km 496+325 do km 496+375 dla posadowienia autostrady na sztywnym podłożu - poniżej wyrobisk pogórniczych. Należy podkreślić, że roboty budowlane objęte przedmiotowym zamówieniem dodatkowym : - Nie są ujęte w projekcie budowlanym i nie były możliwe do przewidzenia w chwili wszczęcia postępowania na zamówienie objęte Kontraktem; - Nie zostało wydane Świadectwo Przejęcia; - Wykonanie robót jest konieczne, ponieważ ich wykonanie gwarantuje posadowienie autostrady z zapewnieniem wymaganych warunków bezpieczeństwa i użytkowania; - Wykonanie Kontraktu jest uzależnione od ich wykonania, gdyż bez właściwego przygotowania podłoża nie można wykonać kolejnych warstw korpusu drogowego autostrady obejmujących wykonanie materacy, nasypu i konstrukcji nawierzchni; - Wartość wszystkich dotychczas udzielonych w ramach Kontraktu zamówień dodatkowych łącznie z przedmiotowym zamówieniem nie przekracza 50% wartości realizowanego Kontraktu

 

NAZWA WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

DRAGADOS S.A., Madryt

 

Cena wybranej oferty: 11930919,00 PLN

 

 

 

 

 

 

 

no to proponuję powrót do starych postów w których szybiki porudne były głównym argumentem na rozprawie administracyjnej w 2005 roku - kiedy to dyrektor GDDKiA/o Katowice - który dzisiaj żyje w niebycie w związku z korupcją - stwierdził do mikrofonu rezolutnie i obcesowo z nogą założoną kolanko na kolanko - że się zabetonuje szybiki jak będzie potrzeba - i że "nie takie sprawy radzą i załatwiają".

Mieszkańcy dzielnicy na rozprawie - szybiki wnieśli protokołem jako kosztowne do realizacji w trakcie prowadzenia inwestycji (do wglądu bezproblemowego protokół z rozprawy)

Edytowane przez bobiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niestety facet nie miał uregulowanych praw własności, więc komu mieli płacić odszkodowanie :( :bash:

 

Wiele osób nie pilnuje spraw papierkowych, nie ma w zwyczaju chodzić po poradę prawną do jakiegoś prawnika by wyprowadził sprawy spadkowe - brak wiedzy, dostępu i prawdopodobnie kasa, misiu, kasa :(

 

 

A i tak odszkodowanie powalające - za co te 70 000? za ziemię? :jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katowice: Wzmocnienie podłoża gruntowego z zastosowaniem pali CFA pod nawierzchnią autostrady A1 w km 495+850-497+200, na odcinku Piekary Śląskie-Maciejów

 

Cena wybranej oferty: 11930919,00 PLN

 

O żesz kwota jest powalająca, a tak im pięknie szło :evil:

 

Dla ustalenia uwagi: cena kontraktowa odcinka Piekary Śląskie - Maciejów wynosi 1.259.105.333,14 PLN (jeden miliard dwieście pięćdziesiąt dziewięć milionów złotych).

 

Tak więc wartość tego dodatkowego zamówienia to niecały 1% całego kontraktu. Natomiast oczywiście lepiej byłoby nie musieć wydawać tych dodatkowych pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niestety facet nie miał uregulowanych praw własności, więc komu mieli płacić odszkodowanie :( :bash:

 

Wiele osób nie pilnuje spraw papierkowych, nie ma w zwyczaju chodzić po poradę prawną do jakiegoś prawnika by wyprowadził sprawy spadkowe - brak wiedzy, dostępu i prawdopodobnie kasa, misiu, kasa :(

 

 

A i tak odszkodowanie powalające - za co te 70 000? za ziemię? :jawdrop:

 

i tutaj się z Tobą zgadzam - bez sensu to zrobione było, ponieważ działka z domem aby załatwić sprawy spadkowe, była bardzo prosta i był na nią czas. Tylko 2 braci do podziału, więc ja to nazywam niedbalstwem.

70.000 to wycena 2 działki obok - która jest jego własnością notarialnie.

Ta z domem - niestety wyceny nie ma zrobionej...........

 

a to już "ostatnie pożegnanie" - z właścicielem na pierwszym planie......... nie chciał wcale jechać, ale go przekonałem żeby choć na chwilkę wstąpił. -:(

http://galeria.digitalcamerapolska.pl/images/norm/6/5/4/9654Obraz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ustalenia uwagi: cena kontraktowa odcinka Piekary Śląskie - Maciejów wynosi 1.259.105.333,14 PLN (jeden miliard dwieście pięćdziesiąt dziewięć milionów złotych).

 

Tak więc wartość tego dodatkowego zamówienia to niecały 1% całego kontraktu. Natomiast oczywiście lepiej byłoby nie musieć wydawać tych dodatkowych pieniędzy.

 

masz rację kflis - choć ja sądzę że na innych km na których również borykano się z tym samym problemem - wydano niepotrzebnie o wiele więcej niż gdyby teren ten ominąć całkowicie jak to było możliwe w innym z wariantów.

a to jest zdjęcie pod tytułem - "Jest piękna ogromna i bogata w tle - z tanimi i mało ważnymi porażkami obok"

Obraz 196.jpg

Edytowane przez bobiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Bobiczku historia tego nieszczęśnika powinna być ku przestrodze innym pokazywana... tylko czy kogokolwiek to czegoś nauczy?

 

Już były takie sytuacje w kraju z domami ,,poniemieckimi" - ludzie nigdy nie założyli hipoteki - jak państwo dało, to teraz nikt nie może im zabrać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację kflis - wydano niepotrzebnie o wiele więcej niż gdyby teren ten ominąć całkowicie jak to było możliwe w innym z wariantów.

 

o to mi chodzi, ziarnko do ziarnka i uzbiera się więcej niż te 1% a i tak pieniądze są ogromne

 

boli tak patrzeć na swój dom, przez który teraz będą śmigały auta :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mnie boli - że pomysły dzisiaj podejmowanych decyzji politycznych - w sprawie uchwalonej przez posłów na szybko - specustawy - która miała powodować przyspieszone budowanie autostrad w Polsce - wypływa dzisiaj problem z chińczykami na A2 , pomysłami odwołania ministra Grabarczyka i zarzutami oraz propozycjami zdymisjonowania Głównego Dyrektora GDDKiA.

W kontekście wpisów na tym forum - i biorąc pod uwagę takie same jak moje wątpliwości rzeszy polskich obywateli pokrzywdzonych w/w ustawą - będę uważał dzisiejsze publikowane w prasie i emitowane przez tv wątpliwości za słuszne....

 

a skoro wklejam do wglądu od lat różne linki - to i te są do przeczytania i przemyślenia dla czytających

 

http://www.krakow.gddkia.gov.pl/media-o-nas/styczen/662-rysy-na-autostradowym-konsorcjum

 

i takie stare rozwiązanie problemu wniesionego poselską interpelacją....

 

http://www.gover.pl/k5/poslowie/szczegolyInterpelacji/posel/markowski-tomasz/interpelacja/zapytanie-w-sprawie-sposobu-rekompensaty-szkod-powstalych-w-domu-katarzyny-banaszak-w-wyniku-prowadzonej-przez-generalna-dyrekcj

Edytowane przez bobiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też nie dziwi, na kolei tylko zaczął się remont miedzy dworcem wschodnim a zachodnim w Warszawie, to pociągi się spóźniają, są odwoływane, ludzie sa porywani przez pośpieszne, które miały się zatrzymywać na każdej stacji, nie wspomnę o tradycyjnie krótkich składach

 

a miało być tak pięknie, informacja była już z miesiąc wcześniej, jakieś informacje dodatkowe na dworcach...

 

a jest jak pisałam wyżej plus nie informowanie pasażerów o spóźnieniu pociągu, no bo cóż to jest np. 15 min. spóźnienia, taki mały pikuś w porównaniu z jakimś odwołaniem, a baran pokornie stoi bo miesięczny wykupił :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż mam odpowiedzieć................

Ogrodzenie rozebrane - wygląda to strasznie.

I ta konstytucyjna zasada- "Wywłaszczenie na cele publiczne jest dopuszczalne tylko za słusznym odszkodowaniem i w określonych prawem sytuacjach"

powoduje wewnętrznie to - trudno

może mi znajomy Moderator "Ponury" wybaczy emocje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2002 - 2011

 

powtórzę: co za kraj gdzie demokracja jest pojmowana inaczej

 

Demokracja na świecie W zależności od stopnia spełniania zasad, ze 113 państw uchodzących formalnie w 2010 roku za demokratyczne:

 

 

  • 26 kwalifikowało się do miana pełnych demokracji
  • 53 do demokracji ułomnych (w tym Polska na 18. miejscu, wyższym w UE tylko od Bułgarii i Rumunii)
  • 33 państw to systemy hybrydowe łączące cechy demokratyczne z autorytarnymi

 

Pozostałe 54 państwa (ze 167 zbadanych) to reżimy autorytarne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filmik jak filmik - standardowy

Wszyscy są zadowoleni - eeee, jak to powtarza rzecznik prasowy GDDKiA - eeee....

 

No i publiczna wypowiedź pani rzecznik -

"W sytuacji kiedy któryś z właścicieli ma wrażenie, że poprzez wykonywanie robót, w jakiś sposób jego majątek ucierpiał wtedy zwraca się do wykonawcy - wykonawca ma wykupione ubezpieczenie na czas robót - i jeśli zaistnieje taka sytuacja - odszkodowania są wypłacane

Moją uwagę zwrócił fragment o 130-tu złotych odszkodowania za powstałe szkody, za popękane ściany, no i spychologia stosowana - kto za to wszystko odpowiada -:)

To już nie jest smutne - to komiczne jest -:)

http://www.tuwodzislaw.pl/video,jak-budowana-jest-autostrada-a1,vid5-4-60.html

Edytowane przez bobiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...