Andrzej5101 07.10.2020 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Przestudiuj z namysłem a nie po łepkach post ; #65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michancia 07.10.2020 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 (edytowane) Nie chce mi sie zagłębiać w parametry PC Stiebel 13kw, ale jak pisze Andrzej, jeśli ta pompa nie schodzi niżej z modulacją w porównywalnych warunkach niż T-CAP-9kW, to w niczym nie wygrywa z T-CAPT-CAP 9kW to przede wszystkim utrzymanie mocy znamionowej na wyjsciu ( ok. 9kW ) przy temperaturze na zewnątrz az do -20st/C, bez użycia grzałek, oczywiście kosztem COP, i nie jest to tylko teoria ale praktyka, a pracują do -25st/c.Jeśli chodzi o całkowita moc wyjściową, to nie raz widziałem na wyjściu 12kW ( sprężarki te same co 12kW )Temperatura jaka daje na wyjściu do do 60st/c, u mnie przy grzaniu baniaka CWU do 52st/c, to kończy z temperaturą wyjścia 58st/c.Jedyny jej mały minus to to, że nie potrafi zejść z mocą na zasilaniu poniżej 1kW, co może być problemem przy braku odbioru ciepła z CO ( ciepły okres ), ale skoro Stiebel, jeszcze wyżej moduluje z mocą minimalną, to dla mnie nie widzę nad czym sie zastanawiać.A że niby któraś ma mieć wiekszą sprawnośc, wg. mnie w laboratorium, a nie w rzeczywistości.Dodajac do tego popularnośc, serwis, nie ma nad czym sie zastanawiać... i nie żebym chwalił swoje, lub miał jakąś korzyść, po prostu mówię to jako szczęśliwy użytkownik. Edytowane 7 Października 2020 przez michancia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekRze 07.10.2020 11:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Wg;mnie należy przyjąć, że dla Stiebel 13 kW; poniżej < 0 C - minimum modulacyjne to 5 kW, powyżej > 0 C - minimum modulacyjne to 6 kW, Dla 9 kW/TCap - moc minimalna to ; 3,5 kW dla temperatur do < 0 C 4,0 kW dla temperatur do > 0 C a to jest bardzo dużo różnica w praktyce dla grzejników, Przy Stiebel 13 będziesz musiał, aby uniknąć taktowania ; - pracy na wyższym parametrze wody zasilającej niż > 45 C, Wg; mnie 9 kW/TCap - jest odpowiedni dla Twojego budynku, lub Stiebel o podobnych parametrach Konieczny profesjonalny OZC Twój budynek potrzebuje; - przy 0 C.. - 5,0 kW, - przy 5 C.. - 3,7 kW, - przy 10 C - 2,5 kW, - przy 15 C - 1,3 kW tak, modulacja - to duża zaleta na + dla panasa. Stiebel 10kW też ma słabą modulację - podobną jak 13kW, więc mniejsza PC nic nie daje. porozmawiam ostatni raz z instalatorem i trzeba zamknąć temat wyboru pompy. Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 07.10.2020 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 (edytowane) Jacek ,tak się jeszcze zastawiam nad Twoim przypadkiem i posłużę się tu tym co napisałem ostatnio jednemu koledze z FM. Odnośnie bufora należy postawić takie pytania :a) czy masz dobry przepływ w instalacji (kłopot ,aby to sprawdzić)b) czy jest układ mieszany (OP+grzejniki)c) czy system jest "brudzący" np stare 20 letnie grzejniki i rury stalowed) czy przeszkadza Ci hałas od dużego przepływu na grzejnikach (np przy defroście i nominalnym przepływie pod max moc)Jeśli masz gdziekolwiek odpowiedź tak , to wg mnie powinieneś mieć bufor/sprzęgło wpięte równolegle w system.Wg mnie standardowe panasowe 50L wystarczy , ponieważ nowe Panasy (i chyba nie tylko) mają modulację prędkości obiegówki w PC i zmniejszają szansę na "taktowanie".Oczywiście należy zapewnić odpowiedni przepływ obiegówki wtórnej-nie może być za słaba.Bufor to także naturalny odstojnik zanieczyszczeń-zmniejszasz ryzyko zabrudzenia wymiennika w PC (czyli zmniejszasz ryzyko gorszego COP). Wcześniej rozważaliśmy większe bufory , ale miało by to znaczenie moim zdaniem przy stałej prędkości obiegówki w PC.Jeśli jednak zdecydujesz się na montaż PC bez bufora , to zawsze możesz zostawić miejsce na jego zamontowanie w razie "W"...Pzdr Edytowane 7 Października 2020 przez bobrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 07.10.2020 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Jeszcze jedno-jak ktoś ma ochotę nacieszyć się fantastycznymi COPami w Panasie , to można przeskalować w dół o 1-2K temp powrotu...Będą COPy ,że aż miło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 07.10.2020 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 No i jeszcze ogólnie o mocy dobieranych PC-może nie wszystko pamiętam ,ale nie przypominam sobie ,aby ktoś tu marzł przy za małej PC...Ostatnio wprawdzie ostrych zim u nas nie było, ale całkiem konkretnym mrozikiem co niektórych popieściło ...(mój rekord na PC to -23st) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekRze 07.10.2020 18:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 jestem po rozmowie. Stiebel jest tak skonstruowany, że minimalny czas pracy sprężarki to 10min, a minimalny czas przerwy to 15min. czyli w najgorszym razie, pompa załączy się 2 razy na godzinę, czyli jest ok. według informacji od Stiebla, ta pompa ma najlepszą wydajność przy mniej więcej połowie mocy, czyli prawie na najniższej modulacji - około 6-7kW. to akurat dobre info, bo u mnie od temperatury 0 będzie właśnie chodziła przeważnie na minimum. wszystkie pompki obiegowe są sterowane z jednego sterownika głównego, więc nie muszę kombinować z dodatkowym sterownikiem do pompek za buforem. jeżeli chodzi o bufor, to rekomenduje maks 120l (podobno w dokumentacji Stiebel ma wpisany bufor zalecany 100l!) i odradza mi większy. KK - mogę zakładać, nie ma problemu, ale doszedłem do wniosku, że pod samo chłodzenie za drogo to wyjdzie - bardziej się opłaci osobno klimatyzacja - na szybko na allegro znalazłem haier lub kasai 3,5kW zestaw do samodzielnego montażu za 1700zł.z informacji ogólnych - instalator ma pompę do płukania instalacji i zawsze to robi z użycie chemii, więc to plus dla niego - myślałem, że sam to będę musiał robić. zamiast inhibitora podobno można dodać do wody glikol, w celu jej uzdatnienia do instalacji - o tym nie słyszałem. ogólnie instalator ma zdecydowanie dużą wiedzę i cieszę się, że na niego trafiłem. dzisiaj już byłem za Panasonikiem, teraz znowu jestem za Stieblem. niezależnie co ostatecznie wybiorę - będzie to dobre rozwiązanie. Kusi mnie Stiebel ze względu na "solidniejsze" podzespoły, przy Panasie droga wydaje się łatwiejsza.jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 07.10.2020 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Oczywiście przede wszystkim należy patrzeć na zalecenia danego producenta -także na pojemność bufora.Nie ma co ulepszać "na siłę" układu ,który optymalnie został skonfigurowany przez producentaUznanym markom jednak więcej bym ufał-z pozostałymi to już inna sprawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekRze 07.10.2020 18:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 taka ciekawostka - patrzyłem na te klimatyzatory na allegro - niektóre są nazwane pompa ciepła. oto część opisu jednego z klimatyzatorów:Typ - Klimatyzator ścienny typu SPLITSterowanie - Pilot / Wi-FiNominalna wydajność chłodzenia - 2,6 kWNominalna wydajność grzania - 2,8 kWKlasa energetyczna (chłodzenie/grzanie) - A++/A+Klasa wydajności chłodzenia SEER - 6,6Klasa wydajności grzania SCOP - 4,0 zaraz się okaże, że lepiej kaloryfery sprzedać, PC nie zakładać tylko kilka jednostek klimatyzacji w domu do grzania z SCOP 4,0 i przy okazji chłodzenie latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekRze 07.10.2020 18:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Oczywiście przede wszystkim należy patrzeć na zalecenia danego producenta -także na pojemność bufora.Nie ma co ulepszać "na siłę" układu ,który optymalnie został skonfigurowany przez producenta Uznanym markom jednak więcej bym ufał-z pozostałymi to już inna sprawa... wygląda na to, że jednak mniejsze bufory są lepszym rozwiązanie. większe raczej do kopciucha - można je naładować wodą o wysokiej temperaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 07.10.2020 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 taka ciekawostka - patrzyłem na te klimatyzatory na allegro - niektóre są nazwane pompa ciepła. oto część opisu jednego z klimatyzatorów: Typ - Klimatyzator ścienny typu SPLIT Sterowanie - Pilot / Wi-Fi Nominalna wydajność chłodzenia - 2,6 kW Nominalna wydajność grzania - 2,8 kW Klasa energetyczna (chłodzenie/grzanie) - A++/A+ Klasa wydajności chłodzenia SEER - 6,6 Klasa wydajności grzania SCOP - 4,0 zaraz się okaże, że lepiej kaloryfery sprzedać, PC nie zakładać tylko kilka jednostek klimatyzacji w domu do grzania z SCOP 4,0 i przy okazji chłodzenie latem Ja tak mam i jest super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 07.10.2020 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 wygląda na to, że jednak mniejsze bufory są lepszym rozwiązanie. większe raczej do kopciucha - można je naładować wodą o wysokiej temperaturze. i do on/offów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekRze 07.10.2020 19:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Ja tak mam i jest super jak to rozwiązałeś? ile masz jednostek w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekRze 07.10.2020 20:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 bobrow - masz licznik pod PC, który Ci zlicza zużycie w poszczególnych taryfach? rozmawiałem dzisiaj też o tym z instalatorem - mówi, że i tak będzie zakładał skrzynkę w kotłowni pod PC i może mi podłączyć podlicznik za 100zł - nie dopytałem tylko, czy zlicza osobno taryfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 07.10.2020 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 (edytowane) jak to rozwiązałeś? ile masz jednostek w domu? Korzystam z doświadczeń Kuliboba i zakupiłem identyczny klimatyzator jak on , mam tylko jedną sztukę na cały dom. Ma on zwartą bryłę i split jest naprzeciwko schodów , powietrze bardzo dobrze się rozchodzi. Według moich wyliczeń, jak również CW klimatyzator powinien spokojnie wystarczyć dom ma średnie zapotrzebowanie na moc bez cuw 2,4 kw, klimatyzator moc grzewczą 2,9 kw. Dam znać jak to się sprawdzi na forum Edytowane 7 Października 2020 przez gawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekRze 07.10.2020 21:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 a czym zasilasz podłogówkę i drabinki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 07.10.2020 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 a czym zasilasz podłogówkę i drabinki? podłogówka w dolnej łazience to mata elektryczna, natomiast drabinki mają 300 W grzałki z termostatem ale włączam je poniżej 0 na zewnątrz, drabinki zrobiłem sam za niewielkie pieniądze, grzejnik od co , grzałka i 5 l borygo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 07.10.2020 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 macie rację. tak też zrobiłem - małe podsumowanie: znalazłem takiego instalatora. w pierwszej ofercie zaproponował mi właśnie T-cap 9kW. po późniejszych rozmowach, jak mu powiedziałem, że mogę dopłacić, jeżeli było by coś fajniejszego, to stwierdził, że on by wybrał Stiebla do mojego domu, ale że wyższa cena, to decyzja należy do mnie. Biorę udział w programie czyste powietrze, mam dopłatę na wymianę kopciucha na PC, więc dla mnie ta różnica jest niewielka - akceptowalna. na pewno wezmę jedną z tych dwóch pomp, tylko próbuję znaleźć różnicę, która przechyli szalę na jedną ze stron. podobno t-cap 9kW to tak naprawdę pompa mocniejsza, niektórzy piszą że ma parametry jak pompy 11-12kW innych marek. plus panasa to większa modulacja mocy i powszechność - wiele osób na forum ją ma, zna i w razie czego podpowie co i jak. Stiebel na podobno lepsze podzespoły (jedna z najlepszych sprężarek copeland), trochę lepsze COP, jest cichszy i podobno "żywotniejszy". Stiebel też ma większą moc przy dużych mrozach, a przy panasie - przynajmniej w teorii, już od -12/-15 mogą mi się załączać grzałki. Bobrow pisał, że u niego nawet przy -18 (jeśli dobrze pamiętam) się nie włączyły, więc to akurat słaby argument. Stiebla chwalili też inni instalatorzy, z którymi rozmawiałem - nawet w porównaniu do panasa. gdyby nie to, że Stiebel ma niższą modulację i jest mało popularny, to już by było po temacie, a tak sprawdzam, co można zrobić, żeby jego praca w temperaturach powyżej 0 była płynna/optymalna i żeby to nie wpłynęło na komfort w domu i rachunki za prąd w sposób znaczący. jak to będzie różnica 100-200zł rocznie, to nie ma o czym nawet myśleć. wydawało mi się, że rozwiązaniem będzie: większy bufor (ale to podobno jednak straty ciepła i co za tym idzie niższy COP); ustawienie temperatury pracy jak ma to zrobione map78 - czyli niby równa, ale trochę niższa w T1 - tylko, że on ma jednak podłogówkę na parterze, a ja same kaloryfery; myślałem też o pracy w okienkach czasowych, ale tu mogą się zrobić znowu większe różnice w temperaturach co spowoduje dyskomfort w domu. wygląda na to, że nie znajdę idealnego rozwiązania i trzeba będzie pójść na jakiś kompromis. Cześć Widzę że kolega ma poważny problem taki sam jak ja miałem . Moim pierwszym wyborem był Panas później zmieniłem zdanie na na inną markę a nawet dwie brałem pod uwagę by w końcu wrócić do Panasa. T-Cap (grzejniki 100% ) CO+CWU- przetestowane grzanie prądem przez 4 lata Brałem pod uwagę to że wiele osób ja ma jak również dużo filmów instruktażowych na znanym YT Co do osiągów to stała moc do (-20*C --tak samo jak w Zubadanie lecz Panas tańszy i powszechniejszy) ----konkurencja już się musi wspomagać grzałką. Łatwy w obsłudze i czytelny sterownik. Montaż niebawem. Życzę powodzenia w wyborze PC i zadowolenia z wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 07.10.2020 23:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2020 (edytowane) Ty masz już zamontowaną pompę, czy dopiero montujesz? Bo z ostatniego postu wynika że masz. Jeśli jesteś przed, to wg. Mnie i tego co opisujesz czyli zużycie węgla i fakt że jest to szeregówka, to PC w zupełności może Ci wystarczyć T-CAP 9kW, lub porównywalny, ale taki co nie zchodzi z mocą wraz ze spadkiem temperatury na zewnàtrz. A ewentualnie, przy bardzo duźych mrozach dogrzejesz się kopciuchem, lub grzałkami. Jeśli chodzi o mnie to nie mam bufora bo mam duży zład wody, powyżej 120l. A co do pompy to zdecydowanie na tę chwilę mogła by być mniejsza, ale ona ma u mnie grzać jak będą większe mrozy, bo nie mam nic innego do grzania. Hm. Jeżeli 120L wody to duży zład to super. Byłem przekonany że to przeciętny . Obecnie w układzie mam 180L ale jak bedzie PC to minus pojemność wodna Kopciucha a + bufor 50L. Nie wiem ile ma pojemności ten kopciuch lecz on i tak jest pominięty bo idzie z elektrycznego 20L + instalacja Tak czy siak CO+ CWU mam sprawdzone pojemnościowo lecz z kopciuchem . Jak go zdemontuję to sprawdzę ile tam ma wody. Edytowane 7 Października 2020 przez -voymar- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michancia 08.10.2020 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2020 Hm. Jeżeli 120L wody to duży zład to super. Byłem przekonany że to przeciętny . Obecnie w układzie mam 180L ale jak bedzie PC to minus pojemność wodna Kopciucha a + bufor 50L. Nie wiem ile ma pojemności ten kopciuch lecz on i tak jest pominięty bo idzie z elektrycznego 20L + instalacja Tak czy siak CO+ CWU mam sprawdzone pojemnościowo lecz z kopciuchem . Jak go zdemontuję to sprawdzę ile tam ma wody. Ja w kopciuchu 9kW Zębca z nawiewem miałem coś koło 50-60l wody. Moja instalacja to w piony 28mm, a potem wszystko w rurach 22mm, które biegną w ścianach zewnętrznych budynku, i tylko do samych grzejników 18mm, do tego podłogówka w aluplex. Jak nie miałem jeszcze podłogówki i spuszczałem wodę z instalacji z kopciuchem to tam było dobrze ponad 200l. Teraz te instalację przeliczyłem tak po grubości rur i pojemności grzejników, nie liczyłem tego z licznika wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.