Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Okno HS(T)


Recommended Posts

Cześć,

 

mam problem z otwieraniem okna przesuwnego Poznio HST. Jak próbuję otworzyć to idzie ciężko (coś jak pchanie samochodu na ręcznym). Rolki są czyste. Próbowałem wszelkimi smarami/sprayami na bazie silikonu. Pomaga ale na 10-15 minut później znowu chodzi ciężko. Macie jakiś pomysł co zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pomysł to zdjęcie skrzydła i obczajenie co się tam dzieje w tych wózkach. O ile jest to zdejmowalne skrzydło?

Może jakąś wskazówką dla innych będzie kwestia okuć - jakiej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój pomysł, to sprawdzić poziom elementów konstrukcji w obrębie progu i nadproża. W HST tolerancje wymiarów są "na styk". Delikatne ugięcie i przestaje lekko jeździć.

 

Ależ oczywiście!

Nawet mi nie przyszło mi do głowy tak banale i podstawowe zagadnienie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okucia Winkhaus. Poziom jest dobry. Niestety skrzydła nie można zdemontować. Ewidentnie coś obciera na całej długości. Wydaje mi się, że gdzieś mogła się uszczelka zawinąć.

 

Często przy pomiarach drzwi odnoszę się poziomem do zainstalowanych okien, a wtedy (m.in. z ciekawości) sprawdzam HS w trzech punktach (muszę przecież mieć pewność że łapią najniższy punkt) i faktycznie poziomy się rozbiegają nie rzadko po 2-3mm a tego poziomica nie pokaże tak dokładnie, dlatego montaż HS - jest wspomagany laserem.

 

Zapytaj producenta systemu o przekrój, opisz sprawę, może oni coś podpowiedzą. Trop z uszczelką też może być dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy przesuwa się lżej przy niepełnym uniesieniu skrzydła czyli przy klamce mniej więcej poziomo lub skośnie.

Bardzo słuszna uwaga. Choć takie problemy które można sprawdzić przy niepełnym podniesieniu pojawiają się przy bardzo silnym nagrzaniu profila skrzydła

1- sprawdzić tolerancję poziomu, także w różnych pokoleniach skrzydła gdyż przy ewentualnym błędzie podparcia próg pod obciążeniem może opadać

2- sprawdzić odległość między progiem a górna częścią ramy. Światło powinno być w każdym punkcie prawie identyczne, 1-2 mm do przyjęcia

3- sprawdzić uszczelki zwłaszcza na poziomej górnej części skrzydła choć....to też dla mnie mało prawdopodobne A jeśli już to często powodem są błędy które można wychwycić w pkt 1 i 2

 

Jeśli tu jest OK powodów szukać w sankach- aczkolwiek dla mnie mało prawdopodobne. Uszkodzenie sanek to rzadkość, ja przynajmniej z nimi się nie spotkałem. Co innego zasyfione rolki sanek ale one powodują brak płynności A nie jakiekolwiek opory w przesuwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzałem Wasze sugestie za które przede wszystkim dziękuję. Problem jest w uszczelce na górnej belce. Jak jest ciepło i jest smarowanie (popsikam na całej długości WD-40) to chodzą płynnie ale przez 20 minut. Później znowu muszę zaaplikować WD żeby było płynnie. Przy niższych temperaturach (tj. 13-15stC a takie wystąpiły lokalnie) to WD pomaga ale tylko o 20-30%. Czy w 2 osoby (bez doświadczenia) jesteśmy w stanie zdjąć skrzydło? (2,3m x 1,9m). Wydaję mi się, że gdzieś uszczelka sparciała albo się wystrzępiła i ociera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...