Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wymiana zawiasów w futrynie metalowej

Recommended Posts

Witam Panowie.

Mam w mieszkaniu jeszcze stare metalowe fotryny.

W jednej z futryn zawias, który jest w futrynie się wykrzywił przez co drzwi się zamykają z dużym oporem.

Chciałem wymienić drzwi na nowie no i wymienić ten felerny zawias.

Pytanie jak się go pozbyć z tej futryny i jak ew. Zamontować nowy zawias do nowych drzwi w tej futrynie?

W załączniku przesyłam zdjęcia zawiasu.

Pozdrawiam i z góry dzięki za rady

IMG_20201031_124628.jpg

IMG_20201031_124450.jpg

IMG_20201031_124441.jpg

Edytowane przez wymiata05

Dziękuję Kolego za odpowiedź.

Niestety jestem laikiem w takich sprawach i nie za bardzo wiem jak się dostać do tych śrub? Mam rozwiercić futrynę w zaznaczonym przez Ciebie obszarze i co potem?

Jak w ogóle ktoś je wkręcił skoro futryna jest cała i nie widać żadnych śrub na zewnątrz?

Te zawiasy są przyspawane lub zgrzane do futryny. Na wierzchu tego nie widać bo spawanie, zgrzewanie jest w środku futryny. Jak zawias się wygiął to go młotkiem naprostuj lub innym narzędziem. No chyba, że jest przerdzewiały i się wyłamie to wtedy klapa.

Próbowałem już wcześniej młotkiem, ale ani drgnie :(

No to napiszę , że to już jest "komunistyczny hardcore" jeśli to jest jakoś zaspawane od wewnątrz to teraz każde prostowanie spowoduje pęknięcie futryny:mad:

W domu bym to zrobił mam spawarkę szlifierkę i kilka typów zawiasów.

Wymieniałem u pewnej Pani kiedyś drzwi(wejściowe do mieszkania w bloku z wielkiej płyty) i niestety wiązało się to z wymianą futryny wtedy też po demontażu okazało się, że jest to przyspawane od wewnątrz, a podczas montażu po prostu zalane betonem.

W takim razie mam inny pomysł. Obetne obecny zawias szlifierka i kupię zawias wkrecane na śruby taki jak mam w innej futrynie (zdjęcie w załączniku).