Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki styropian pod wylewkę?

herbatkowy

Recommended Posts

Witam, jestem niestety zielony w budownictwie a jestem w fazie kończenia tynków, przede mną posadzka- dom parterowy, w całym domu będzie podłogówka, miejsca na posadzkę mam 20cm, (w garażu 18cm) miałem w planach ułożenie dwóch warstw styropianu 7cm eps100 biały + 6cm grafitowego eps100 , tak żeby zostało te 7cm miejsca na całą resztę (czy to wystarczy?). Dobrze rozumuję? Zdaję sobie sprawę że te 13cm izolacji to nie jest jakoś wiele stąd pomysł pomieszania białego z grafitem. Jakiej firmy styropian będzie miał najlepszy stosunek jakości do ceny? Wiadomo że w pierwszej kolejności liczy się jakość materiału- ma być dobrze i ciepło, dopiero na drugim miejscu jest cena- która wiadomo też ma znaczenie, bo milionerem nie jestem ;p

Aa takie pytanie techniczne, dla lepszego rozeznania (bo nie umiem tego obliczyć) 10cm styropianu białego o czynniku dajmy na to 0,36 odpowiada jakiej grubości grafitowego o czynniku 0.30?

Edytowane przez herbatkowy

Po co biały i grafit ?

Kładź jeden, jak o najlepszej lambdzie.

Żeby było i tanio i dobrze :p Szary z białym będzie się gryźć? Jeżeli zdecyduję się na sam grafit to ile go trzeba dać żeby było ok przy założeniu że mam 20cm miejsca? A jak jest z tą ciepłością? Da się jakoś po chłopsku porównać biały do szarego typu 10szarego to 15 białego? :D

No skoro priorytetem jest, żeby było ciepło i dobrze, to przy 13cm na izolacje na biały nawet bym nie patrzył.

Przy czym pod podłogę w domu może pójść nawet EPS80

https://termoorganika.pl/kalkulator-wspolczynnika-u-przegrody

Tu możesz sprawdzić wsp przenikania ciepła z różnymi styropianami.

No skoro priorytetem jest, żeby było ciepło i dobrze, to przy 13cm na izolacje na biały nawet bym nie patrzył.

Przy czym pod podłogę w domu może pójść nawet EPS80

https://termoorganika.pl/kalkulator-wspolczynnika-u-przegrody

Tu możesz sprawdzić wsp przenikania ciepła z różnymi styropianami.