Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu i elewacji


Recommended Posts

Witam,

 

Moje pytania będą dotyczyć domku o powierzchni użytkowej ok 50m2.

Strop jest drewniany /wysokość belek 24-25 cm, rozstaw belek od 63 do 100 cm jedna od drugiej/.

Dach dwuspadowy, dwie warstwy papy i blachodachówka. Ściany zewnętrzne z pustaka grubości 24 cm

Wentylacja grawitacyjna. Ogrzewanie kociołkiem elektrycznym z panelami fotowoltaicznymi oraz kominkiem na paliwo stałe.

Plan jest taki, żeby w najbliższym możliwym terminie zrobić ocieplenie stropu i elewacji. Na ocieplenie stropu chcę wziąć 30 cm wełny. W kwestii elewacji waham się między wełną a styropianem.

 

W związku z ociepleniem drewnianego stropu mam następujące pytania:

1. Nie jestem przekonana do układania folii paroizolacyjnej na całej powierzchni stropu. Czy mogę ułożyć ją tylko nad pomieszczeniami mokrymi - kuchnia, łazienka?

Czy taka folia ma być wywijana na ściany pomieszczenia? Czy ma być szczelina wentylacyjna między folią a płytami karton-gips?

2. Wykonawca chce ułożyć profile krzyżowo, zdaje się co 60 cm. Czy w takiej sytuacji należy jeszcze rozprowadzić po stropie sznury do podtrzymania wełny? Wydaje mi się to dobrym pomysłem przy 30 cm ocieplenia, które przecież będzie swoje ważyć. Gdzie kupić takie sznury do wełny?

3. Jakimi farbami lepiej pomalować płyty karton-gips od strony pomieszczeń - paroprzepuszczalnymi czy nie przepuszczającymi pary wodnej?

4. Czy izolacja poddasza przed izolacją ścian nośnych jest możliwa do poprawnego wykonania?

Domyślam się, że najlepiej byłoby zrobić najpierw elewację, a potem strop, bo wtedy styropian elewacyjny za murłatą wyznacza miejsce, do którego można dojść z wełną od poddasza. Jeżeli się mylę, to proszę o sprostowanie. Zastanawiam się też nad możliwością zawilgocenia wełny rozłożonej na poddaszu przez wilgoć z zewnątrz, docierającą z zewnątrz przez niezabezpieczoną elewacją przestrzeń nad murłatą. Chyba, że hydrofobizacja wełny zabezpiecza ją przed takimi zagrożeniami.

 

W związku z elewacją mam następujące pytania:

1. Czy wełna mocowana na ścianach tak małego domu wymagałaby kołkowania?

2. Czy aroty z elektrycznym kablem przyłączeniowym oraz na internet światłowodowy mogą być zabudowane elewacją? Oba niestety idą po ścianach.

3. Ściany fundamentowe domu ocieplone zostały styropianem i zostawione bez żadnego zabezpieczenia /bez zaprawy klejowej z siatką/, na kilka lat. Jak można się domyślać - zżółkły, a w niektórych miejscach nawet pozieleniały. Gdybym wiedziała, że tak będzie, to bym nie pozwoliła na taki proceder. Czy uważacie Państwo, że dobrym rozwiązaniem byłoby po prostu usunięcie tych płyt i zrobienie ocieplenia tego miejsca domu od początku?

4. Jakie warunki pogodowe muszą być, aby można było robić ocieplenie elewacji wełną?

 

Wybaczcie, że wysyłam aż tyle pytań. Dziękuję za wszystkie dobre rady, które napiszecie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam,

 

Moje pytania będą dotyczyć domku o powierzchni użytkowej ok 50m2.

Strop jest drewniany /wysokość belek 24-25 cm, rozstaw belek od 63 do 100 cm jedna od drugiej/.

Dach dwuspadowy, dwie warstwy papy i blachodachówka. Ściany zewnętrzne z pustaka grubości 24 cm

Wentylacja grawitacyjna. Ogrzewanie kociołkiem elektrycznym z panelami fotowoltaicznymi oraz kominkiem na paliwo stałe.

Plan jest taki, żeby w najbliższym możliwym terminie zrobić ocieplenie stropu i elewacji. Na ocieplenie stropu chcę wziąć 30 cm wełny. W kwestii elewacji waham się między wełną a styropianem.

 

W związku z ociepleniem drewnianego stropu mam następujące pytania:

1. Nie jestem przekonana do układania folii paroizolacyjnej na całej powierzchni stropu. Czy mogę ułożyć ją tylko nad pomieszczeniami mokrymi - kuchnia, łazienka?

Czy taka folia ma być wywijana na ściany pomieszczenia? Czy ma być szczelina wentylacyjna między folią a płytami karton-gips?

2. Wykonawca chce ułożyć profile krzyżowo, zdaje się co 60 cm. Czy w takiej sytuacji należy jeszcze rozprowadzić po stropie sznury do podtrzymania wełny? Wydaje mi się to dobrym pomysłem przy 30 cm ocieplenia, które przecież będzie swoje ważyć. Gdzie kupić takie sznury do wełny?

3. Jakimi farbami lepiej pomalować płyty karton-gips od strony pomieszczeń - paroprzepuszczalnymi czy nie przepuszczającymi pary wodnej?

4. Czy izolacja poddasza przed izolacją ścian nośnych jest możliwa do poprawnego wykonania?

Domyślam się, że najlepiej byłoby zrobić najpierw elewację, a potem strop, bo wtedy styropian elewacyjny za murłatą wyznacza miejsce, do którego można dojść z wełną od poddasza. Jeżeli się mylę, to proszę o sprostowanie. Zastanawiam się też nad możliwością zawilgocenia wełny rozłożonej na poddaszu przez wilgoć z zewnątrz, docierającą z zewnątrz przez niezabezpieczoną elewacją przestrzeń nad murłatą. Chyba, że hydrofobizacja wełny zabezpiecza ją przed takimi zagrożeniami.

 

W związku z elewacją mam następujące pytania:

1. Czy wełna mocowana na ścianach tak małego domu wymagałaby kołkowania?

2. Czy aroty z elektrycznym kablem przyłączeniowym oraz na internet światłowodowy mogą być zabudowane elewacją? Oba niestety idą po ścianach.

3. Ściany fundamentowe domu ocieplone zostały styropianem i zostawione bez żadnego zabezpieczenia /bez zaprawy klejowej z siatką/, na kilka lat. Jak można się domyślać - zżółkły, a w niektórych miejscach nawet pozieleniały. Gdybym wiedziała, że tak będzie, to bym nie pozwoliła na taki proceder. Czy uważacie Państwo, że dobrym rozwiązaniem byłoby po prostu usunięcie tych płyt i zrobienie ocieplenia tego miejsca domu od początku?

4. Jakie warunki pogodowe muszą być, aby można było robić ocieplenie elewacji wełną?

 

Wybaczcie, że wysyłam aż tyle pytań. Dziękuję za wszystkie dobre rady, które napiszecie :-)

 

Strop

1. Folię nalezy ułożyc wyłącznie nad pomieszczeniami mokrymi typu kuchnia, łazienka, wc, pralnia czy suszarnia. Nie ma konieczności przy zastosownaiu węłny skalnej układania folii paroizolacyjnej na całości ale oczywiście zastosowanie jej nie będzie błędem

Folia powinna być wywinięta na ściany. Między folia a płytami nie potrzebne jest stosowanie szczeliny.

2. Wełna docinana z naddatkiem sama zakleszcza się między konstrukcja ale dodatkowe sznurowanie jest jak najbardziej dopuszczalne.

3. Nie ma tak naprawdę różnicy jakie farby zostaną zastosowane aczkolwiek od strony pomieszczeń stosuje się najmniej paroprzepuszczalne produkty. Można stosowac np. farby lateksowe

4.Jest dopuszalne zastosowanie najpierw izolacji poddasza a następnie ścian. Nalezy jednak pamiętac aby odpowiednio wysunąć izolację dachu tak by w poźniejszym terminie zapewnić ciągłość izolacji.

 

Elewacja

1. Generalnie poprawne zastosowanie izolacji wymaga kołkowania. Można jednak rozważyć zastosowanie płyt lamelowych których nie trzeba kołkowac do 20m wysokości ( FRONTROCK L)

2. Jak najbardziej można zabudować wszelkie przewody kablowe. Polecam jednak umieszczenie je w peszlach gdyż później łatwiej jest je serwisowac czy wymienić bez ingerencji w ocieplenie ścian.

3. Można zeszlifować warstwę pożółkłą a nastepnie połozyć siatke z klejem . ewentualnie można wymienić całą warstwe płyt na nowe

4. W kwesti warunków pogodowaych to z uwagi na chemię budowlaną prace powinno wykonywac sie w temperatucha +5 do +25 stopni Celsjusza. Prac nie wykonujemy podczas ulewnych deszczy. Wówczas najlepiej zasłonić elewacje np. siatkami na rusztowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...