Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogródek łatwy i przyjemny

Gość

Recommended Posts

Taka zima za oknem że hej a ja siedzę i rozmyślam co tu posadzę na wiosnę. Trochę mi to poprawia nastrój. Ogrodnik ze mnie żadem bo nie mam żdnego doświadczenia i dlatego chcę mieć ogródek łatwy w utrzymaniu. Szukam roślin , które nie są wymagające, nie kosztują fortuny no i są ładne. Obecnie mam posadzone sosenki (żółtą i czarną),świerk srebrzysty, kosodrzewiny, robinie akacjowe,forsycje, cebulki tulipanów i żonkili, clematisy i wisterie. (te ostatnie to trochę są wymagające , ale je uwielbiam)

Planuję też posadzić pięciornika krzewiastego wzdłuz alejki.

Macie jakieś jeszcze sprawdzone łatwe rośliny? Cos co by pasowało do tego domu obok.

Witam!!

Jak masz ochotę to mogę Ci nawet cały ogród zaprojektować (tanio). Moja reklama znajduje się w ogłoszeniach drobnych. Wszystkie konsultacje mam darmowo :D . Moje gg 3257866.

Z niewymagających roślin, ale za to pięknych proponuję hosty. Potrzebują tylko mniej nasłonecznionego miejsca (i to nie wszystki odmiany) oraz w miarę wilgotnego podłoża (duża powierzchnia liści = duża transpiracja). Są to byliny wieloletnie i bardzo efektowne. Ja sam mam 16 odmian (ale mam na tym punkcie fioła). Kwitną przez dwa miesiące w roku. Niektóre kwiaty ładnie pachną tak jak odm. "Fragrant Bouqet". Liście różnej wielkości i barwy, z ramkami i bez. Tylko funkie z cienkimi liśćmi są atakowane przez ślimaki. Można z tych roślin tworzyć wspaniałe kompozycje (same lub z innymi)

Tak naprawdę jest wiele niewymagających roślin na naszym rynku. Wszystkie iglaki są bardzo dobrze przystosowane do naszego klimatu. Większość lubi stanowiska słoneczne, inne cień (tak jak zwyczajny cis).

Z zimozielonych liściastych proponuję ostrokrzew (ilex) - w zasadzie nie przemarza, nadaje się na solitery albo nawet żywopłoyty (można ciąć). Mają czerwone jagody, które są przez całą zimę.