Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

victrix exa - jak obnizyc cisnienie wody?

Konkord

Recommended Posts

Odpalilem ostatnio ten piec - dziala z czujka pogodowa.

Po podkreceniu ogrzewania (krzywa grzewcza 1 !) wzroslo dosyc cisnienie tzn. przy okolo 33 stopniach byly to juz 2 bary, a ogrzewanie jeszcze musze podniesc.

Na zimnym cisnienie bylo okolo 1.3 - 1.4. (wedlug instrukcji powinno byc 1.0-.1.2)

Pan odpalajacy piec twierdzil zeby nie ruszac, bo jak dojdzie do 3 to wypusci wode - troche mnie ta odpowiedz nie satysfakcjonuje, bo to ciagle budowa gdzie nikt nie mieszka i nie chce zeby mi zalewalo podloge jak mnie tam nie ma.

Chcialbym obnizyc minimalnie cisnienie o te 0.3bara - spuscic wody.

Wedlug instrukcji korek spustowy to 2.

kurek.jpg

Moze to smieszne pytanie ale jestem laikiem - nie ma zadnego motylka, zeby popuscic wode trzeba poluzowac ta szesciokatna "nakretke" na tym kurku?

Edytowane przez Konkord

Problemem może być brak lub za duże ciśnienie wstępne powietrza w naczyniu przeponowym. Czy masz takie naczynie na instalacji CO. Może ono być również w kotle, ale przy rozległej instalacji może to nie wystarczyć bo będzie za małe. Ciśnienie przy dobrze dobranym ciśnieniu w naczyniu przeponowym nie powinno się aż tyle zmieniać może maksymalnie o 0,2. Coś ten "pan" nie wszystko kuma i liczy na zawór bezpieczeństwa, że wyreguluje ciśnienie.

Jeśli teraz obniżysz ciśnienie ( można to zrobić na zaworze odpowietrzającym instalację) to po sezonie grzewczym kiedy instalacja się ochłodzi (rozumiem, że przynajmniej część to podłogówka) ciśnienie spadnie poniżej progu i kocioł może się wyłączyć.

W calosci to podlogowka parter + 1 pietro + victrix exa 28.

Ogolnie w tym temacie jestem kompletnym laikiem.

Cisnienie tak jak pisalem chce obnizyc minimalnie kolo (0.3 bara) - prog juz na starcie byl przekroczony, bo wedlug instrukcji ma byc 1-1.2 bara.