Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł - szeregówka 104m2

MichusMichus

Recommended Posts

Witam, przede mną ciężkie wyzwanie, mianowicie stoję przed wyborem kotła do mojej nowo wybudowanej szeregówki 104m2. Dół - ogrzewanie podłogowe oraz 1 mała łazienka, natomiast góra 5 kaloryferów oraz większa łazienka (8,5m2). Muszę się przyznać, ze jestem zielony w temacie i jestem zdany na czyjaś poradę, a nie chciałbym się „nadziać”. Zależy mi, aby kocioł był oszczędny, dobrej jakości i co najważniejsze, aby się nie psuł. Polecono mi kocioł Vitodens 100w 19kw z zasobnikiem 100l. Czy jest to dobry wybór? A może lepiej byłoby wybrać inny model, bądź firmę? Dziekuje za wszelkie porady. Jeżeli podałem za mało informacji technicznych to oczywiście mogę je uzupełnić. Pozdrawiam

Jeżeli chodzi o ogrzewanie u góry to zostaną kaloryfery. Pytanie - czy faktycznie warto inwestować w inny model Viessmana? Chciałbym kupić dobry sprzęt, chyba ze ktoś korzystał z tych innych firm i może polecić?

Chcesz dobrze -a zostajesz przy kaloryferach? Dlaczego u góry kaloryfery a na dole podłogówka? Przemyśl to !

Kocioł 19kW to około 2x za duży, chyba, że dom nieocieplony albo lubisz spać zimą przy otwartym oknie.

O Viessmanie jest na tym forum informacja o przygodach i cenach serwisu. Patrz na okres gwarancji i pobliski serwis.

Jak rozumieć dobry kocioł? Sterowany przez smartfona czy bardziej jako niezawodny jak ruska pepesza.

Moim zdaniem nie warto, zresztą tak jak napisał Tolo74 przejrzyj wątki jakie są problemy z Viessamanem. Ze swojej strony mogę polecić albo Termeta lub Vaillanta, model 146/5-5 wystarczy na twoje potrzeby i nie będzie taktować. Jeśli upierasz się przy grzejnikach to mocno skomplikujesz system i koszty instalacji oraz ogrzewania będą droższe.

Chcesz dobrze -a zostajesz przy kaloryferach? Dlaczego u góry kaloryfery a na dole podłogówka? Przemyśl to !

Kocioł 19kW to około 2x za duży, chyba, że dom nieocieplony albo lubisz spać zimą przy otwartym oknie.