Zielu82 16.01.2021 02:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 (edytowane) Witam, Właśnie miałem startować ekipę od SSO kiedy to... Konstruktor przerabiając projekt fundamentów tradycyjnych na płytę fundamentową dla projektu https://www.dobredomy.pl/projekt/melisaII wyliczył grubość płyty 35cm ocieplonej 20cm XPS z betonem podkładowym 10cm. Izolacja pozioma to podwójna warstwa papy izolacyjnej. Pomińmy proszę aspekt czemu i po co ta adaptacja Czy 35cm grubości betonu ze zbrojeniem to nie za dużo na taki dom? W kilku wątkach przeczytałem, że niektórzy konstruktorzy nie potrafią wyliczać lub nie mają odpowiednich programów aby dobrze wyliczyć parametry płyty i tworzą przewymiarowane projekty dla tzw. "świętego spokoju". Patrząc na oferty różnych wykonawców jak brinkmann czy parati grubość betonu zbrojonego to ok 20cm. Abstrahując już od kosztów materiału, obawiam się też, że akumulacyjność cieplna takiej płyty jest bardzo duża i nagrzanie jej będzie kosztowne. Czy w takim wypadku nie było by wskazane dodatkowo pod rurki wodne ogrzewania podłogowego wsadzić jeszcze przynajmniej 10cm EPSa aby jednak nie grzać tej ilości betonu i stali? Niestety późno wyłapałem ten "szczegół" bo już po otrzymaniu zgody na budowę, ale na tyle wcześnie, że jeszcze projekt nie jest realizowany. W najbliższych dniach jednak planowałem podpisać umowę z ekipą od SSO. Czy możecie poradzić co zrobić w takiej sytuacji? Teoretycznie mógłbym oddać ten projekt do firmy specjalizującej się w wykonywaniu płyt i ew. firmy OZC, która rozwiała by moje wątpliwości co do kosztów "nagrzewania" takiej płyty. Zmiany jakie mogły by się pojawić zapewne wiązały by się z ponownym składaniem pozwolenia na budowę? A może była by możliwa jakaś krótsza droga na zasadzie poprawki do projektu? Oczywiście wcześniej zwracałem się o ocenę kierownika budowy i nie wskazał, że jest to problem. Być może dla niego i konstrukcji nie jest, ale koszta to już mój problem i tego nie zweryfikował? Z góry dziękuję za sugestie i podpowiedzi, co radzilibyście zrobić. A może tylko naczytałem się za dużo internetów i szukam dziury w całym? Edytowane 16 Stycznia 2021 przez Zielu82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukasz11 16.01.2021 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 Przeraża koszt tej płyty. Moja ma (będzie miała, bo jeszcze nie zabetonowana) 20cm. Na twoim miejscu zrobiłbym projekt zamienny płyty. Znajdź konstruktora specjalizującego się w płytach (albo takiego, co wie, jak projektować plyty) i niech zrobi projekt zamienny. Tylko dogadaj się z kierownikiem budowy, czy nie będzie miał z tym problemu (Bo niektórzy maja). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ololek 29.01.2021 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2021 30cm płyty to dają pod bloki 4 kondygnacyjne Ale jak masz w płycie rozprowadzone instalacje od grzania to pewnie to dlatego. Osobiście mam płytę 30cm zbrojoną włóknem stalowym. Ale instalacje poprowadzę na wylewce która będzie na 15cm EPS na płycie. Pod płytą i po bokach mam 10xm XPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 29.01.2021 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2021 Ja mam u siebie grubość "tylko" 25cm a dużą akumulację uważam za dużą zaletę, między płytą a wylewką nie mam izolacji, wylewkę mam dodatkowo gr.ok.10cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boconek03 31.01.2021 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2021 U mnie płyta 30cm, pod spodem 20cm XPS i 10cm betonu podkładowego. Na bokach 10cm XPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pan_poziomica 03.02.2021 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Nie słuchaj ludzi , którzy Ci mówią, że płyta przewymiarowana bo oni mają cieńszą i jest ok. Zwróć uwagę , że nie masz ścian nośnych w środku domu, tylko po obwodzie, także cały ciężar ścian, stropu i dachu jest przenoszony po obwodzie płyty. Przy naprężeniach dużą rolę odgrywają siły tnące a jeszcze większą momenty gnące. W twoim przypadku, tak samo jak i w moim, Momentow gnących od scian zewnętrznych nie ma co równoważyć w środku. Płyta zginana jest przy krawędziach ku dołowi, sztywność płyty ma w tym przypadku zapewnić odpowiednia jej grubość.Ja buduje dom pietrowy z silikatow 24cm. Sciany tez tylko po obwodzie i grubość płyty wyszła z obliczeń 40cm. Konstruktor z doświadczeniem, który specjalizuje się w płytach. Używa programu do liczenia płyt (oczywiscie analiza metodą elementów skończonych). Wychodzi mu z obliczeń 40cm. Różnica w kosztach pomiedzy płyta 30cm a 40cm to 4500zl. Czy warto oszczędzać na najważniejszym elemencie budynku? Większość ludzi na forum usłyszało , że wystarczy płyta 20cm więc po co budować grubszą. Owszem 20cm pod mały dom szkieletowy, bez porównania w naszym przypadku.Spytaj się konstruktora , niech pokaże ci obliczenia płyty. Obliczenia statyczne są dosyć proste, to nie jakaś tajemna wiedza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 04.02.2021 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2021 Panie poziomica,masz Pan 100% racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 05.02.2021 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 (edytowane) Nie słuchaj ludzi , którzy Ci mówią, że płyta przewymiarowana bo oni mają cieńszą i jest ok. Zwróć uwagę , że nie masz ścian nośnych w środku domu, tylko po obwodzie, także cały ciężar ścian, stropu i dachu jest przenoszony po obwodzie płyty. Przy naprężeniach dużą rolę odgrywają siły tnące a jeszcze większą momenty gnące. W twoim przypadku, tak samo jak i w moim, Momentow gnących od scian zewnętrznych nie ma co równoważyć w środku. Płyta zginana jest przy krawędziach ku dołowi, sztywność płyty ma w tym przypadku zapewnić odpowiednia jej grubość. Ja buduje dom pietrowy z silikatow 24cm. Sciany tez tylko po obwodzie i grubość płyty wyszła z obliczeń 40cm. Konstruktor z doświadczeniem, który specjalizuje się w płytach. Używa programu do liczenia płyt (oczywiscie analiza metodą elementów skończonych). Wychodzi mu z obliczeń 40cm. Różnica w kosztach pomiedzy płyta 30cm a 40cm to 4500zl. Czy warto oszczędzać na najważniejszym elemencie budynku? Większość ludzi na forum usłyszało , że wystarczy płyta 20cm więc po co budować grubszą. Owszem 20cm pod mały dom szkieletowy, bez porównania w naszym przypadku. Spytaj się konstruktora , niech pokaże ci obliczenia płyty. Obliczenia statyczne są dosyć proste, to nie jakaś tajemna wiedza Mam dom z silikatów 18cm (ale pełnych, nie drąźonych) brak ścian nosnych wewnàtrz i płytę 20cm. Juź niejednemu mniej kumaty projektant wyliczył 35cm, a po weryfikacji w np ppkonstuktor, bo okazywalo się, że 20, 25cm wystarczy z nawiązką. Oczywiście na etapie SSO można sobie mówić, że 4, 4, 5 tysięcy to nic, ale właśnie tu najłatwiej przestrzelić budżet płacąc za przewymiarowane elementy. A 4 tyś to "tylko" koszt kotła gazowego, rekuperatora, dobrych drzwi zewnętrznych Edytowane 5 Lutego 2021 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 05.02.2021 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 Panie poziomica,masz Pan 100% racji 100% racji, a mając dom ma szkodach górniczych sil8katy, masz płytę 25cm i to od ppkonstruktor chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 05.02.2021 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 100% racji, a mając dom ma szkodach górniczych sil8katy, masz płytę 25cm i to od ppkonstruktor chyba Zgadza się, polecam te biuro bo są tam kumate konstruktory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.