Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

hydroizolacja podłogi w piwnicy, ciężki temat, duży napór wody, proszę o poradę


spanker

Recommended Posts

dzien dobry

 

musze zaizolować ok 100m podłogi w piwnicy na mokrym terenie, proszę o poradę odnośnie systemu, napisze co zostało zrobione póki co.

 

Pierwsza sprawa to jest dość stare budownictwo, dom z początku lat 90tych, nie zostla wylana plyta, tylko standardowe ławy. Wokól tak zwana ziemia gliniasta, wg badan geologicznych mozliwe podniesienie czasowo wód gruntowych do poziomu -1,5m., stanadardowo wody gruntowe na poziomie -4,5m

 

póki co wykonane zostaly nast prace:

 

1. wylana warstwa ok 8-10cm betonu c20

2. wyłożona folia budowalana 0,5mm x 2

3.na to wylany chudziak na siatce

 

oczywiscie woda dalej podcieka dołem, teraz musze przystapic do hydroizolacji własciwej, waham się pomiedzy nast. metodami

 

1.zrobienie faset na styku chudziaka z ława, (bo zostaly między folią a ława szczeliny) ze specjalnej mieszanki firmy hydrostop

2.nałozenie na calej powierzchni podłogi oraz czesciowo scian do wys. 30cm masy firmy hysdrosotp krystalizującej wode w betonie

 

albo

 

pkt 1. bez zmian,

2. zamiast hydrostop dac weber c10, lub inny bitum wysokie jakosci i wyciagnac go na sciany do poziomu 30cm

 

albo zamiast bitumu dac żywice i tez wyciągnać ją na sciany

 

na to chce dac znow folie 0,5nn, stryopian, znow folie 0,5mm , kolejny chudziak, albo moze wylac z gruch mocny beton ok 7cm, i na to finalnie polozyc zywice zamiast płytek

 

Sciany zostaly pokryte od zewnatrz piana zamknietokomorkowa na to przyszedl izohan wm, nato 5cm hydropian dla osłoniecia, uszczelniony piana wodoodporna, folia budowlana 0,5 i kubełkowa

Edytowane przez spanker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze współczuję ci .

Może sie okazać ze wsadzisz caly majatek w te zabawy a i tak tego nie zrobisz dobrze.

Wszyscy fachowcy beda cię łoić z pieniedzy i obiecywac zlote góry.

A po robocie ....

Zostajesz sam.

Najrozsądniej było wybudować na płycie,ale wtedy nikt o tym nie słyszał a nawet jeśli to i tak by tego nie zrobil bo za drogo

W Wawrze ludzie stawiali na bagnach , źle sie to pokończyło

Zanim stracisz wszystkie pieniądze porzuć ten projekt ,to studnia bez dna.

Woda się obniży to będziesz mial sucho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przekombinowane. Spory przekładaniec się robi.

Hydroizolacja właściwa pozioma mogła zostać wykonana już na pierwszej warstwie betonu c20 (tym bardziej, ze to już konkretny beton a nie chudziak b15 czy nawet b10 jak większość robi). Ale skoro już jest to nie przeszkadza, folia przynajmniej jakoś odetnie podciąganie kapilarne od tej strony.

 

Szukałbym jednak tylko izolacji odpornych na negatywne parcie wody. Dlatego bitumiczne i chyba też żywice odpadają. Poczytaj o izolacjach mineralnych (tzw. szlam). Użyłbym wersji szybkowiążącej, bo zwykła przy nagłym zwiększeniu wilgotności może nie związać z podłożem. Szlamy są dodatkowo w wersjach sztywnych i elastycznych.

Preparaty krystalizujące czy krzemianujące nie dają 100% pewności, bo nie ma kontroli nad tym jak i w jakich warunkach w betonie zachodzi ten proces. Więc ja bym nie rezygnował z dodatkowej warstwy mineralnej. Ale dzięki tym preparatrom można bezpieczniej nakładać szlam w zwykłej wersji. To musiałbyś jeszcze zweryfikować jak te produkty ze sobą działają, bo moja chałupa buduje się na prostych warunkach, więc nie miałem potrzeby zgłębiać tematu z krystalizacją.

Zamiast faset można w naroża wkleić taśmy hydroziolacyjne elastyczne z wywinięciem na ścianę. Z obu stron zatapia się ją w izolacji mineralnej.

Na izolacji mineralnej, pod styropian wystarczy zwykła folia budowlana 0,2 - ona pełni wówczas tylko rolę poślizgowo-ochronną tej hydroizolacji.

 

Co do ścian zewnętrznych. Też moim zdaniem trochę przekombinowane. Tego izohana należało dać od razu na ścianę. Generalnie izolacje wykonuje się bezpośrednio na elemencie konstrukcyjnym, który chcemy ochraniać przed wilgocią. Piana ZK mimo wszystko jest warstwą elastyczną, więc nie jest najlepszym podkładem. Można było uprościć układ warstw, ale skoro już jest jak jest, to tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję... zaizolowanie tego to masakra. Jeżeli mogę radzić to konieczny będzie wysokosprawny drenaż opaskowy w gruncie z odprowadzeniem do studzienki (studzienek) i dobra pompa w okresie naporu wody gruntowej.

Jeżeli chodzi o izolacje od środka to poszukałbym dobrego systemu bitumiczno-polimerowego np. SOPREMY wraz z wykonaniem wylewki i przemurowaniem ścianek dociskowych do wysokości min. 1m. BASF ma również świetne ale niestety nietanie systemy do aplikacji na podłoża wilgotne z ciśnieniem negatywnym. Oczywiście na styku wylewki ze ścianą fasetowanie elastyczną zaprawą wodoszczelną.

Żeby nie było tak, że za jakiś czas po prostu trzeba będzie zrezygnować z piwnicy i ją zasypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...