Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

EkoOkna - Zawiasy ocierające o ramę. Zadrapania na okleinach.


Recommended Posts

Witam.

 

Kilka dni temu zamontowano okna w nowym domu jednorodzinnym - Ilość 19 sztuk.

 

Ekipa zamontowała okna dosyć solidnie , jednak w oknach KAŻDE skrzydło delikatnie ociera o ramę okna w miejscu górnego zawiasu.

Kierownik ekipy montażowej stwierdził , że to wada produkcyjna , której nie jest w stanie usunąć poprzez regulacje okna.

 

Przy otwieraniu i zamykaniu okien czuć lekkie "pyknięcie" , a w miejscach ocierania zawiasu o ramę widoczne jest przetarcie okleiny , aż do koloru rdzenia profilu. Otarcie widać na zdjęciu. Podkreślam , że KAŻDE okno ma taką wadę.

 

Okna posiadają również skazy w postaci zadrapań okleiny.

 

Czy mieliście styczność z podobnym problemem ?

Czego powinienem oczekiwać o producenta/sprzedawcy ?

 

Proszę o komentarze.

 

Dziekuję za odpowiedzi i pozdrawiam

 

Okno wada.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się dzieje, jak skrzydło jest za wysoko uniesione na dolnym zawiasie.

Ale czy to wina producenta, to tu nie rozstrzygniemy. Można uwierzyć "kierownikowi ekipy" na słowo, a można to sprawdzić (np. na regulatorze, czy da sie unieść wyżej).

Można sprawdzić poziomicą czy jest poziom (mało prawdopodobna przyczyna). Może jest za duże skrzydło (mało prawdopodobne). A może jakiś zaczep jest źle przykręcony (zły szablon) i ekipa regulowała każde skrzydło unosząc je (prawdopodobne). Ostatecznie może skrzydła są źle wyszklone i "zwisły", ekipa ratowała się regulacją...

Można tak gdybać w nieskończoność ale nic to nie da.

Pozostaje zgłosić reklamację do fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi.

 

Czy taka usterkę można naprawić na obiekcie ?

Czego konkretnie powinienem domagać się od producenta/sprzedawcy ?

 

Zaliczka w postaci 50% ceny okien została dokonana zaraz po zamównienia. Z drugą częścią zapłaty postanowiłem się wstrzymać przynajmniej do otrzymania zapewnienia o weryfikacji wady przez serwis producenta z wyszczegolnieniem terminu wykonalności zlecenia.

 

Proszę o rady jak postępować w tym przypadku ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...