ewak39 29.11.2004 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 Dostalam propozycje projektu od architekta (jeszcze z nia nie rozmawialam). Jest cos, co mnie troche niepokoi, ale poniewaz jestem laik, chcialabym zasiegnac opinii forumowiczow. Kominek z plaszczem wodnym jest umieszczony w polowie sciany zewnetrznej, komin biegnie w zewnetrznej scianie lub jest do niej przystawiony. Z tego co czytalam to niedobrze, bo cytuje z Ladnego Domu, lipiec 2004: Komin usytuowany w zewnetrznej scianie budynku lub przystawiony do takiej sciany od zewnatrz zima ulega znacznemu wychlodzeniu, co oslabia ciag i powoduje szybsze osadzanie sie w kominie sadzy. Z kolei latem naslonecznienie takiej sciany moze spowodowac zjawisko odwrocenia ciagu... Powiedzmy, ze latem mnie to troche mnie martwi, ale calosc niepokoi. Dodatkowo u mnie wieja dosc silne zachodnie wiatry, a kominek jest po poludniowo-wschodniej stronie - zawietrznej. I znow cytuje: Czasem bardzo niekorzystne okazuje sie umieszczenie kominka w pomieszczeniu usytuowanym po zawietrznej stronie domu. Zdarza sie bowiem, ze silne wiatry wlasnie po tej stronie domu wytwarzaja strefe silnego podcisnienia, ktore moze byc przyczyna podcisnienia w pomieszczniach, jesli w takim domu dobrze dziala wentylacja grawitacyjna, moze dochodzic do cofania sie dymu w kominie i dymienia kominka. A wentylacja grawitacyjna ma byc. Niepokoi mnie to... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/26063-komin-w-zewnetrznej-scianie-po-zawietrznej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania