Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak marketingowo udowodnić że ma się lepszą pompę ciepła od konkurencji.


Beehome

Recommended Posts

Ostatnio trochę miałem wolnego czasu.

Taka potrzeba odpoczynku.

Odpoczynek wykorzystałem na szkolenie z pomp ciepła kilku firm.

I zastanawiam się w który kierunku zmierzamy.

Zamiast projektować i tworzyć nowe rozwiązania zamawiamy naklejki i tworzy historię o najlepszej PCPW.

I tak z hitów SEVRA/KAISAI/ROTENSO/MIDEA ma pompy ciepła.

Każda lepsza od konkurencji a tak do siebie podobna.

Zastanawiam się ile muszą prać handlowcom mózgi aby uzyskać ich wiarę w wyższość produktów marki "x" nad marką "y".

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów w szukaniu użytkowników lepszej pcpw.

 

Dla tego jednak mimo wyższej ceny szanuje marki takie jak LG, DAIKIN, ME, TOSHIBA itp. za to że projektują, badają i tworzą nowe, nie zawsze lepsze rozwiązania.

Ponoszą często konsekwencje nowych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledze ulało się widzę że postęp zwalnia i zamiast produkować i usprawniać produkty to 'producenci' na jednej linii produkcyjnej w ChRL zamawiają PC z różnymi logotypami. I rzeczywiście trudno udowodnić wyższość jednego produktu nad drugim gdy tylko logo je wyróżnia.

 

Może i się trochę "ulało" ;)

Po prostu coraz bardziej wkurza mnie wkręcanie końcowych odbiorców przez "producentów".

Ogólnie zastanawiam się w jakim kierunku dąży cały "eko" pęd.

Wkręca się ludziom że ich gospodarstwa domowe szkodzą matce naturze.

Promuje PCPW, PV i wszystkie mega ekologiczne rozwiązania.

Dlaczego większość firm nie powie jakim obciążeniem dla środowiska jest ich produkcja, w późniejszym czasie utylizacja?

Wiem że zaraz wyleje się tu kubeł pomyj na mnie ale w du.. to mam.

Od początku roku ruszyłem z nowym projektem budowy domu samowystarczalnego.

Nie mówię o domu pasywnym bo daleka jest mi takie rozwiązanie.

Swój prąd i jego magazynowanie, swoją woda ( 120 letnia studnia i zbieranie oraz magazynowanie deszczówki ) , oczyszczalnia ekologiczna połączona ze stawem rybny. Żadnej sieci i żadnych przyłączy. Jedyne co mi zostanie to finalnie KRUS i podatki od ziemi i lasu.

W całym projekcie najważniejsze jest wykorzystanie w 70-80% składowych z odzysku.

Jest to możliwe i dość sporo trzeba spędzić czasu w poszukiwaniu ale można ;)

Projekt wybrany DIABLAK 3.0 z piwnicą.

Ogrzewanie w tym projekcie to holzgaz ( 3 hektary własnego lasu, piec, komin i bufor kosztowały mnie tyle co pcpw ;) ).

Wiem że nie każdy ma możliwości i zdolności manualne.

Ale mam nadzieję że cześć ludzi to wszystko zainteresuje i może ktoś zrobi z tego użytek.

Edytowane przez Beehome
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio trochę miałem wolnego czasu.

Taka potrzeba odpoczynku.

Odpoczynek wykorzystałem na szkolenie z pomp ciepła kilku firm.

I zastanawiam się w który kierunku zmierzamy.

Zamiast projektować i tworzyć nowe rozwiązania zamawiamy naklejki i tworzy historię o najlepszej PCPW.

I tak z hitów SEVRA/KAISAI/ROTENSO/MIDEA ma pompy ciepła.

Każda lepsza od konkurencji a tak do siebie podobna.

Zastanawiam się ile muszą prać handlowcom mózgi aby uzyskać ich wiarę w wyższość produktów marki "x" nad marką "y".

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów w szukaniu użytkowników lepszej pcpw.

 

Dla tego jednak mimo wyższej ceny szanuje marki takie jak LG, DAIKIN, ME, TOSHIBA itp. za to że projektują, badają i tworzą nowe, nie zawsze lepsze rozwiązania.

Ponoszą często konsekwencje nowych rozwiązań.

Ostatnio słuchałem na kilimatyzacja katowice gościa który opowiada nasz produkt nasz pomysł i pod niebiosa coś tam bredzi i nijak nie pozwalał się dopytać gdzie oni mają ten zakład , świry ściągają z Chin towary i brandują je swoją nazwą ,baran by po ludzku powiedział gdzie kupuje to wzbudził by większe zaufanie , to tak jak z tymi Szwedzkimi quadami od Chin .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klimatyzacja ta praktyka jest stosowana od bardzo dawna.

Tworzy się marki których człowiek czasami nie potrafi nawet wymówić.

Niestety sami sobie jesteśmy winni, ciągle szukamy oszczędności i uwielbiamy kupować tanio.

Najlepszym tego przykładem jest branża kotłów grzewczych.

Jest taka bardzo dobra niemiecka marka kotłów weishaupt w PL w niszy w krajach takich jak Słowacja, Litwa, Łotwa sprzedaje się bardzo dobrze mimo jego dość wygórowanej ceny.

Ale są ludzie którzy cenią jakość i parametry a później patrzą na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...