Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pompa do studni głębinowej


ololek

Recommended Posts

pompa do studni głębinowej. Dom dla 4 osób. Woda ze studni po oczyszczeniu do spożycia. A bezpośrednio ze studni to na ogród do podlewania.

 

wykonawca ma opcje:

-pompa 1 fazowa albo 3 fazowa

- do pompy 3 fazowej poleca falownik jakoś 2000zł dodatkowo niby większa trwałość pompy.

- hydrofor do domu

- do tego studzienka z tworzywa jako szczelna zabudowa studni

 

W sumie nie wiem co wybrać jeżeli chodzi o pompę. Jaką wydajność i czy jednofazowa wystarczy? 3azowa to chyba przerost formy nad treścią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam osobiście polecam OMNIGENĘ 4SD 3-14 1,1kw/230V, wyjątkowo trwała i wydajna, do tego 150l hydrofor. Stosowany do studni 25m (ciśnienie utrzymywane w instalacji po reduktorze 3,3 Bar).

Wydaje mi się , że zakup trójfazowej pompy tylko na potrzeby domu jednorodzinnego i to jeszcze z falownikiem mija się z celem, tym bardziej, że jak piszesz taki falownik kosztuje tyle co trzy(jednofazowe) pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam osobiście polecam OMNIGENĘ 4SD 3-14 1,1kw/230V, wyjątkowo trwała i wydajna, do tego 150l hydrofor. Stosowany do studni 25m (ciśnienie utrzymywane w instalacji po reduktorze 3,3 Bar).

Wydaje mi się , że zakup trójfazowej pompy tylko na potrzeby domu jednorodzinnego i to jeszcze z falownikiem mija się z celem, tym bardziej, że jak piszesz taki falownik kosztuje tyle co trzy(jednofazowe) pompy.

 

Myślę że będzie woda na 20-25m. Ale to się okaże dopiero podczas wiercenia.

Studnia będzie na pompę 4 calową.

A i planuję WC i pralkę zasilać ze zbiornika na deszczówkę poprzez centralkę deszczową. Także studnia będzie w pierwszej kolejności na wodę pitną. Jak deszczówka się skończy to wtedy studnia poleci na ogród a centralka przełączy studnię na WC i pralkę dodatkowo.

Pompa 5m3 powinna wystarczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że będzie woda na 20-25m. Ale to się okaże dopiero podczas wiercenia.

Studnia będzie na pompę 4 calową.

Ta pompa jest 4"

 

A i planuję WC i pralkę zasilać ze zbiornika na deszczówkę poprzez centralkę deszczową. Także studnia będzie w pierwszej kolejności na wodę pitną. Jak deszczówka się skończy to wtedy studnia poleci na ogród a centralka przełączy studnię na WC i pralkę dodatkowo.

Pompa 5m3 powinna wystarczyć

Ok, jak tylko zastosujesz zawór przeciw-skażeniowy to wszystko będzie poprawnie(zapewne centrala deszczowa taki posiada).

Nie wnikam dlaczego chcesz stosować wodę deszczową do pralki, ale to indywidualna sprawa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Studnię już mam wykonaną, Wydajność 6-7m3 na godzinę.

lustro dynamiczne na 10m. wg info od studniarza pompę powinienem montować na 20m. Warstwa wodonośna na 30m.

Chcę mieć pompę jednofazową z falownikiem. Czy jak zrobię wyjście na ogród ze studni i drugie do domu to ta pompa z falownikiem też będzie utrzymywać ciśnienie na nitce ogrodowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Studnię już mam wykonaną, Wydajność 6-7m3 na godzinę.

lustro dynamiczne na 10m. wg info od studniarza pompę powinienem montować na 20m. Warstwa wodonośna na 30m.

Chcę mieć pompę jednofazową z falownikiem. Czy jak zrobię wyjście na ogród ze studni i drugie do domu to ta pompa z falownikiem też będzie utrzymywać ciśnienie na nitce ogrodowej?

Wszystko zależy od tego gdzie będzie zawór zwrotny. Jeśli zaraz za pompą a przed rozdzieleniem na dom i ogród to tak, hydrofor z zamontowanym wyłącznikiem ciśnieniowym będzie kontrolował ciśnienia zarówno w domu jak i w ogrodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
a czy ta rurka pe 40mm to o grubości 2.4mm ścianka będzie ok? To bodajże ciśnienie 10 atm około wytrzyma.

 

Zastosuj 3,7 i więcej. 2,4 oczywiście , że wytrzyma, ale raczej się ją stosuje do nawadniania;) i na stałe przyłącze raczej tą grubszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsza z przelotem - łatwiejsza obsługa.

Za przelotem można już zrobić podłączenie bez problemu zawór zwrotny itp. Serwisowanie takiej głowicy jest dużo lepsze wygodniejsze w przypadku jakiejkolwiek awarii pompy. Należy tylko zadbać o to by linka asekuracyjna była albo poliamidowa w splocie warkocza, albo ze stali szlachetnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj 3,7 i więcej. 2,4 oczywiście , że wytrzyma, ale raczej się ją stosuje do nawadniania;) i na stałe przyłącze raczej tą grubszą.

 

Więcej niż 3.7? Który producent taką rurę oferuje? W zeszłym roku jak szukałem PE40, to ze ścianką grubszą niż 3.7 nie znalazłem.

 

Lepsza z przelotem - łatwiejsza obsługa.

Za przelotem można już zrobić podłączenie bez problemu zawór zwrotny itp. Serwisowanie takiej głowicy jest dużo lepsze wygodniejsze w przypadku jakiejkolwiek awarii pompy. Należy tylko zadbać o to by linka asekuracyjna była albo poliamidowa w splocie warkocza, albo ze stali szlachetnej.

 

Ja mam głowicę z gwintem i zastanawiam się na przewagą przelotowej. Rozwiniesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej niż 3.7? Który producent taką rurę oferuje? W zeszłym roku jak szukałem PE40, to ze ścianką grubszą niż 3.7 nie znalazłem.

Gamrat Jasło - Tytan 4,6mm - rury również do gazu z atestem na wodę - takie mam - więc napisałem "i większe" ale w karcie katalogowej teraz sprawdzam i faktycznie maja ale 3,7 więc pozostańmy przy 3,7mm.

 

Ja mam głowicę z gwintem i zastanawiam się na przewagą przelotowej. Rozwiniesz?

Łatwiej jest podnieść lub opuścić pompę - łatwiej jest również ją wyciągnąć.

Wszystko zależy jak głęboka i na jakiej głębokości jest woda - głowica powinna być łatwo demontowana gdy chce się wydobyć pompę na zewnątrz, przez głowicę przechodzi jeszcze przewód zasilający i linka asekuracji - w przypadku głowicy dławikowej - luzuje tylko dławiki i całość unosi tutaj musisz rozkręcić połączenie wodne - które prócz tego, że znajduje się pod głowicą, to jeszcze jest niewidocznym elementem połączeniowym - każda nieszczelność powoduje wadliwe działanie - (a są przynajmniej dwa miejsca łączenia rury PP) zasadność zaworu zwrotnego traci sens. Przy głębokiej instalacji rurą pompa szarpie się w miejscu łączenia więc kolejne ryzyko uszkodzenia.

Gdybym nie wyjmował już kilku pomp to bym nie pisał która jest lepsza oczywiście póki głowica jest nowe - i z "nierdzewki" wszystko jest ok, problem zaczyna się po kilku - kilkunastu latach, a właśnie wtedy coś dzieje się z pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, niewiele z tego rozumiem ;)

 

Pompę mam powieszoną na głębokości wskazanej przez studniarza. ~10m poniżej lustra wody. Nie potrzebuję regulować jej głębokości. Żeby pompę wyjąć w obu przypadkach głowicę trzeba zdjąć. Nic nie rozkręcam. Wyjmuję całość - pompę, rurę, kabel i linkę. Chyba, że nie rozumiem o jakiej głowicy mówisz.

 

Nie rozumiem też o co chodzi w kwestii zasadności zaworu zwrotnego. Montuję go bezpośrednio na gwincie pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka 40mm jedna ma 2.4 grubości a druga 3.7. Czy ta grubsza nie ma już mniejszego przekroju niż wyjście 1.5" z pompy po wkręceniu złączki czy zaworu zwrotnego?

 

W sumie przelotowe lepsze bo odpadają złączki przed i za pokrywą. Ale to chyba jedyna przewaga. W obu przypadkach i tak pokrywę trzeba zdemontować bo i tak w środku trytytkami spięte kabel linka i rura?

Edytowane przez ololek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40/3.7 to dla tej omnigeny i tak dużo. Sam do pompy z gwintem 2" mam podłączoną taką rurę i bez problemu osiągałem w czasie testów 300l/min (cały czas rura PE40). Powiem więcej, na jednej sekcji podlewania wyciągam ~5m3/h na rurze, a jakże, PE25 :D

 

W sklepie, gdzie handlują pompami zasugerowano mi, że kabel zamiast tyrytkami, do rury lepiej zamocować taśmą izolacyjną. Mam tak od kilku lat i się trzyma. Linki nie widziałem sensu przymocowywać do rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Zawór zwrotny na gwincie pompy jest dobrym rozwiązaniem. Jeśli jednak weźmiesz pod uwagę wyjątkową zdolność do jego uszkodzenia (zawory typu York - najczęściej stosowane w takich aplikacjach) to należy się zastanowić czy warto go zakładać w tym miejscu. W każdym jednym przypadku jego uszkodzenia będzie istniała potrzeba wyjmowania pompy ze studni. Czyż nie będzie prościej zainstalować zawór na głowicy studni i mieć go w razie potrzeby wymiany "pod ręką". W razie czego mniej czasu, mniej pracy no i wygoda w dostępie, a układ będzie pracował poprawnie bez względu na to czy zawór będzie w tym miejscu które wskazałem czy też w miejscu jakie Ty chcesz wykorzystać.

A osobiście nie polecam pompy jednofazowej bez względu na to czy ma dostarczać wodę tylko do domu czy do domu i podlewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...