Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dobór kotła na Pellet dom ok 250m2


tomii1

Recommended Posts

Na początku witam wszystkich serdecznie.

 

Przeczytałem pół forum i wiele wątków i mam straszny mętlik we łbie ze tak powiem. Każdy instalator czy sprzedawca mówi mi co innego - potrzebuje kocioł do domu kostka lata 80 ocieplony 5 - 8 cm styropian dach płaski okna jedne z najlepszych jakie były 12 lat temu, ogrzewane w połowie piwnica i parter i piętro. Ok 240 m2 ogrzewane z piwnica, Instalacja stara, rury częściowo grube przechodzą z 2 cali od pieca w 1 i 1/4 cała. Grzejniki żeberka żeliwne cześć aluminiowych. Piony calowe do grzejników 3/4 tam gdzie Alu 1/2 cala i tak wszystko śmiga od lat. Żeberka t1 120 w przy 90/70. Purmo przelicza ich moc na 55 stopni maja ok 60 watt.

Ilość wody w piecu 95 litrów w całej instalacji ok 350. Temp która idzie na kaloryfery to ok 55 stopni. W domu ok 22-23 stopnie bez problemu. Kocił sas nwg 29 kw spalanie tej zimy ok 4.5 tony węgla plus jakieś tam drewno głównie sosna. Komin bez wkładu żadnych wykwitów ani kondensator murowany z cegły w bardzo dobrym stanie. Cwu teraz 100l ale będzie nowy 200 l bojlerek w domu tylko prysznice.

Ochrona powrotu obecnie przez cwu mnie nie przeszkadza 55 w bojlerze. Przy ok 60 na piecu nie spada poniżej 50 stopni. Węgiel Marcel Popiol proszek piec dobrze go spala.

 

instalacja zostanie przerobiona na 3 pompy co cwu i przewaliła 3 lub 4 drogowy zawór itd.

 

cieplo właściwe mówi tak https://cieplowlasciwie.pl/wynik/90xi

 

oczywiście tu powierzchnia tu jest większa bo program liczy cała piwnice stad prawie 280 m2.

Są w domu grzejnik które za zakręcone.

Chciałbym dać piec peletowy ze względu na obsługę i czystość w kotłowni oczywiście w komin wkład itd. No i jedni polecają 23 kw inni 15 kw a ja sam już nie wiem.

Czy te informacje są prawdziwe i czy kocioł 15 kw da radę. ? Licząc spalanie i użyty opał wychodzi ze max 15 kw miałem a średnio to ok 8 kw wiec lecę kotłem na 30 %. Ja pale na 60 stopni plus miarkownik ale wiadomo jak to jest w smieciuchu. Poprzednie zimy nawet mniej spaliłem bo ok 3.5 t. W smiecichu pale ok 12 h wiec ciężko to porównać do ciągłego palenia....

 

Pomóżcie bo już zwariowałem z tymi propozycjami tylko defro sas lub ogniwo....

 

A mnie się podoba mpm bio pell II z kipim i sterowanie plum z pionowym wymiennikiem, lub RBR 18 kw.

Defro i sas na techu maja problemy z modulacja albo całkiem jej nie maja i widzę ze same problemy z tym są. Polećcie coś sensownego sprawdzonego najlepiej z wymiennikiem pionowym. Serwisem itd. Budżet na piec od ok 9000 do 10000 netto ale o 1000 zł kłócić się się nie będę, tym bardziej ze stał drożeje . Jestem ze Slaska może jest tu ktoś sensowny do montażu doradztwa okolice Rybnika Gliwic ...

 

Pomóżcie bo decyzja nie jest łatwa...

 

z góry dziękuje

tomii1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem pół forum i wiele wątków i mam straszny mętlik we łbie ze tak powiem.

Na początek po wymianie kotła na kocioł pelletowy bez modernizacji komina się nie obejdzie.

Czy te informacje są prawdziwe i czy kocioł 15 kw da radę. ?

Przy kotle pelletowy nie zachodzi obawa o przewymiarowaniu lecz o niedomiarowaniu (za słaba moc). Za słaby kocioł w połączeniu ze słabej jakości pelletem to porażka finansowa i pierwsze oznaki siwienia.

A mnie się podoba mpm bio pell II z kipim i sterowanie plum z pionowym wymiennikiem

Nie dziwię się że Ci się podoba bo sam mam kocioł tej firmy tylko na drewno i węgiel (MPM DS II). Bio-Pell ma to wszystko co niezbędne do oszczędnej i bezawaryjnej pracy na lata. Zero bajerów za które trzeba zapłacić przy zakupie a później przy serwisowaniu i awariach.

Edytowane przez DUNIA.MD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info . Tak się kiedyś ociepliło a komin oczywiście będzie wkład kwaso i żaroodporny 1 mm owalny. Myśle ze taka 19/20 kw to będzie dla mnie idealna. Mógłbym kupić 15 ale nie wiem czy da radę....

Skoro mpm to dobry wybór to zobaczę go na żywo. Wiem ze piec prosty ale ja chce prosty i łatwy a kipi i plum poprostu działa w wielu konstrukcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mpm to dobry wybór to zobaczę go na żywo

Co tu patrzeć. Ja bym wziął wersję eco z prostym sterownikiem ecoMAX 360 i ochronę powrotu. W domu dałbym regulator pokojowy ecoSTER TOUCH i założył na grzejniki głowice termostatyczne. Cały układ może pracować tylko na jednej pompie tej od ochrony powrotu. W regulatorze po osiągnięciu zadanej temp.w domu ustawił bym tylko wyłączenie palnika i pozostawienie pompy C.O (jeśli będzie) włączonej na stałe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam wszystkich

Obejrzałem sobie kociołki

W moje oko wpadł Slimko kotlospawu 16 lub 20

Pytanie czy 16 ogarnie to co grzeje? Instalacja prosta same grzejniki plus cwu ok 200 l bo są same prysznice

Kocioł drugi

Camino żeliwny 15 lub 20 kw

Ma bardzo mało wody....

Również kipi i plum. Lepiej 20 czy 16 do mnie?

Piwnica jest ogrzewana 3 kaloryferami ale one są tylko otwarte tak by były letnie.

 

Pytanie do was jest mam układ otwarty a zbiornik jest za czy będzie za 4d to robi się układ zamknięty?

Obowiązkowo naczynie przełomowe i zawór bezpieczeństwa?

A może lepiej zrobić ten układ na sprzęgle i zaworze 3 d???

Doradźcie bo na mam wrażenie że instalatorzy nie wiedza co ja do nich mówię czy ich pytam.

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zastanawiałeś się dlaczego taki RED czy Atmos zalecają montaż swoich kotłów z buforem mimo ,że mają dobrą modulację??Po co tam również w takim samochodzie termostat ?? Nie lepiej jakby chłodniejsza woda była na silniku po co ma się tak grzać:) Temperatura na Twoim kotle czyli marne 60 stopni już sporo mówi a powinno być minimalne 65 Jeśli tak chajcujesz to masz przewymiarowany. Efektywniej przecież by spalał paliwo gdybyś popchał na kotle 70-80 tylko ,że Twój dom tego nie potrzebuje i regulujesz to temp.na kotle poprzez zapodanie zbyt niskiej temp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do was jest mam układ otwarty a zbiornik jest za czy będzie za 4d to robi się układ zamknięty?

Obowiązkowo naczynie przełomowe i zawór bezpieczeństwa?

A może lepiej zrobić ten układ na sprzęgle i zaworze 3 d???

Doradźcie bo na mam wrażenie że instalatorzy nie wiedza co ja do nich mówię czy ich pytam.

Czytając te wywody aż strach się bać co wy tam wykombinujecie. Co ma układ otwarty do zaworów 3 czy 4 D.

 

Obejrzałem sobie kociołki

W moje oko wpadł

Większości firm kotlarskich zależy tylko na pierwszym wrażeniu wzrokowym klienta. To co najważniejsze w ekonomicznym kotle ukryte jest w środku a tam Twoje oko to już za mało.

 

Instalacja prosta same grzejniki plus cwu ok 200 l bo są same prysznice

Dobierz do tego oszczędny kocioł i masz problem z głowy.

Edytowane przez DUNIA.MD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając te wywody aż strach się bać co wy tam wykombinujecie. Co ma układ otwarty do zaworów 3 czy 4 D.

 

 

zawór 3 lub 4 d nie ma znaczenia dla układu otwartego, ale jeśli ja mam zbiorniki z końca instalacji jako ostatni punkt to teraz nie mając zaworu mam układ otwarty jak się zagotuje to zbiornikiem wyleci. Jak ro zostawię jak jest czyli zbiornik wyrównawczy będzie dalej podłączony jak dotychczas to będzie przecież za zaworem 3 lub 4 drogowym , a wtedy z mojej instalacji niezależnie czy jest układ otwarty czy nie zrobi się układ zamknięty. Jak się temp zwiększy zawór się zamknie i co mi da zbiornik wyrównawczy na instalacji? Woda nie będzie miała gdzie iść. Musiałbym to przerobić, odciąć z "gałązki" ten zbiornik i pociągnąć do niego przez cała chałupę niezależną rurkę bezpośrednio sprzed zaworu mieszającego (wyjścia zasilania kotła). Inaczej zostawiając to jak jest zbiornik nie zadziała. A nawet jak zostawię jak jest to i tak zrobi się z tego układ zamknięty wiec naczynie przeponowe i zawór bezpieczeństwa musiałby być.

 

zresztą popatrz na rysunek tak by to wyglądało u mnie zbiornik za zaworem z obiegu grzejnikowego. Tak mam teraz oczywiście ale nie ma tam zaworu 4D.

 

czterodrozny2.jpg.cb3b701e06d7be81073bb5f43c395849.jpg

 

POWINNO BYĆ TAK:

 

witkowski_schemat.PNG.3e945df278c16f9e7ce1a1462cc90b8e.jpg

Edytowane przez tomii1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się temp zwiększy zawór się zamknie i co mi da zbiornik wyrównawczy na instalacji? Woda nie będzie miała gdzie iść.

Kocioł pelletowy to nie śmieciuch z zapomnianym gwoździem w klapce popielnika.

 

Sterownik kotła pelletowego jest wyposażony w algorytm zabezpieczający przekroczenie maks. temp. kotła przed przegrzaniem i zachodzi on dwuetapowo. W pierwszej kolejności, tj. po przekroczeniu temperatury schładzania kotła, regulator próbuje obniżyć temperaturę poprzez zrzut nadmiaru ciepła do zasobnika CWU oraz poprzez otwarcie siłowników mieszaczy (tylko gdy obsługa mieszacza = włączony CO). Jeśli temperatura zmierzona przez czujnik CWU przekroczy wartość Max. temp. CWU, to pompa CWU zostanie wyłączona, co ma na celu ochronę użytkowników przed poparzeniem. Jeśli temperatura kotła spadnie, to regulator powraca do normalnej pracy. Jeśli natomiast temperatura będzie rosła w dalszym ciągu (osiągnie 95'C), to uruchomiony zostanie trwały alarm przegrzania kotła połączony z sygnalizacją dźwiękową. Alarm może zostać skasowany poprzez wyłącznie i włączenie zasilania elektrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...