Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ocieplenie ściany fundamentowej


dawiddur

Recommended Posts

Siema,

w do ocieplenia 53,7m bieżącego ściany fundamentowej na wysokości ok. 100cm.

Warunki gruntowe mam wzorowe, w projekcie 10cm styroduru.

 

 

Jakieś sugestie co do producenta, ew. grubości izolacji? Przed ociepleniem będzie oczywiście mazidło x2, obustronnie.

 

No i w ogóle XPS czy w moim przypadku w zupełności wystarczy EPS dedykowany do fundamentów?

Edytowane przez dawiddur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie kleisz do ściany pianoklejem z puszki lub zaprawą.

Jeśli planujesz na XPS siatkę, klej i jakiś tynk. Pamiętaj aby klej/tynk był mrozoodporny, t/z po związaniu nie podciągał kapilarnie wilgoci.

 

Ja u siebie rwałem z fundamentów pasy zwykłego kleju z siatką żeby zastąpić klejem wodoodpornym.

Przy okazji pozbyłem się bardzo modnej wtedy, folii kubełkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła, kupiona Termoorganika Termonium Fundament z lambdą 0,031W/(m*K). Cena 390zł/m3, w moim przypadku ponad 8m3 towaru. Płyty Synthosa miały wymiar 120x60cm, a przy mojej dokładnie 100cm ścianie fundamentowej robiłbym puzzle, albo miał spory odpad.

 

Czym i jak smarujecie ławę fundamentową? Dysperbit w 2 warstwach, Izohany czy co?

warunki gruntowe wzorowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunki choćbyś miał najlepsze na świecie to pod powierzchnią gruntu ZAWSZE jest wilgoć. Fizyki nie oszukasz. Hydroizolacja jest potrzebna. Chyba, że budujesz na skale albo fundamenty robisz w technologii niewymagającej hydroizolacji (np. wylewane z betonu napowietrzonego tzw. mrozoodpornego i to jeszce pod warunkiem, że wylane bedą idealnie).

 

Ocieplenie do fundamentu (hydroizolacji na nim) klei się tylko punktowo, by później izolacja nie uległa ewentualnemu uszkodzeniu. Płyty styro i tak zostaną dociśnięte przez grunt.

 

Dysperbit odpada, bo to tylko grunt pod własciwą hydroizolację. Dużo lepsze są masy typu KMB są trwalsze, mostkują rysy.

Co do ławy to masz dwie opcje:

1. Izolujesz, tzn. izolujesz ją całą: wylewasz beton podkładowy pod ławę (nie żaden bieda-chudziak), układasz papę, wylewasz ławę w szalunkach, boki ławy smarujesz KMB szczelnie łącząc ją z papą pod ławą (wykonując wyoblenia z masy), na ławę opcjonalnie znowu papę i lecisz wyżej pionowo masą KMB. Masz pewność zabezpieczenia ławy i zbrojenia fundamentu, ale nie zrobisz uziomu fundamentowego, musisz wykonać otok albo szpilki.

2. Nie izolujesz, tzn. kładziesz tylko papę na ławie i na tym murujesz fundament. Możesz wykonać uziom fundamentowy, ale pewność zabezpieczenia zbrojenia dużo niższa... niby otulina betonu zapewnia ochornę zbrojenia, ale nigdy nie masz pewności czy otulina jest zachowana i czy beton ław jednak nie jest zarysowany i przez szczeliny nie przenikają do stali nie przenikają czasem agresywne czynniki skracające jej żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli ścianę fundamentową, a napisałem ława... no cóż...

ława była była wylana do gruntu B25/30, bez szalunku, więc ściana fundamentowa stoi na folii fundamentowej 1mm. Teraz muszę zadziałać z już wybudowaną ścianą fundamentową.

 

RNetxO5hHYGynVB3RXY1tDT1uM8swtMv8mNMjB2v3SZK-OEUx3elxeRiV21FwIHX1W48UzOjOxlAUqzpFpNjSHrOQBYOLGmxOKT5M6W8uOy0jzE5Aa1rUg-PglAXvDxV-MCyaQfvyMOZP_ybin5N8-OEZVoQDeDc61yH-tqxy2yFUCI04skO37cUyDYlQPBgJYf_U70uPsk6rNxiE_nPRSj5SbWro_8hj4dMF1vrFhvkAvUnsrHL0qzEPyd_kT6dcpQjRVPwV1bDI1s03cbjdHNsBxdrXE0C57O3MlhktBFh05JfNTdQUQEJwdFo-xmh_xwPU_ow50zfzci1iSu_odcuTVqCwKFJ04dgpP5BdWgsZ5WRApN1LCEp70UV7XJ6lBEmJDlnElJdZic9retWSQNcQYcD2enRwqOEommmcvo6LaB3IyDcbvaoZOzrMqqtcR7t28XOoUconsUXUOEUTI9pt_ukySd3I47Pwa-dYDYx_RCkBoFtSIL1booncF1nLSZ2JpIF5eUT13VaoGE9vegJf3eBv_vSzRntBacBnGrjr4kSBb4xV6ZeJU0FDIjUgVYiTggjjtHk1-YRZhd4QnUmn9Py53oy1QyNcFOvXvVLgWrfKYQb6F_UMDBRwMIMUZOgrL5GgYMM86AHbfBbhr_13SkGldQRnswDWLh6wmvLo351FVpABo6JR5yM1OCuEaOLomhwBXDaA3zi7s1QAFZkyA=w1173-h880-no?authuser=0

Edytowane przez dawiddur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ścianę masą KMB, tylko kwestia połączenia szczelnego z folią fundamentową. KMB na pewno nie połączy się z folią. U siebie zakładałem od początku papę więc nie rozgryzałem tego tematu.

Zakładam, że papa samoprzylepna może się dobrze przykleić - na wystającą folią spod muru na ławie nakleić paski papy i potem na tej papie mozna już spokojeniw wykonać szczelne wyoblenia z masy KMB i pociągnąć ją wyżej na ścianę fundamentową. Ale to pomysł na szybko, niech KB oceni.

 

Czy ściana fundamentowa wymurowana jest z bloczków na pełne spoiny? Nie ma jakiś ubytków? Jeśli jest nierówno to zużycie masy KMB będzie spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie, tylko KMB? Chcecie mi powiedzieć, że kto tylko użyje czegoś "lżejszego" = wilgoć w domu? W polsce mamy miliony zagrzybiałych i zawilgoconych domów? Nie upieram się, ale próbuje sobie to ułożyć w głowie.. Serio?

Jeśli mam wzorowe warunki gruntowe (niski poziom wód, sam piasek), a ktoś mi sugeruje masy KMB, to co robią inne osoby, które mają średnie czy złe - o skrajnych nie wspominam - warunki gruntowe? Co te osoby robią? Szukam logiki w takim postępowaniu

 

\\edit\\

jakiego konkretnie produktu użyć do zaizolowania przeciwwilgociowego słupów żelbetowych?

 

Jak długo czekać od wymurowania ścian fundamentowych do momentu wykonania lekkiej izolacji przeciwwilgociowej?

Edytowane przez dawiddur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciężkie warunki też KMB. Tylko grubsza powłoka, na 3 warstwy a nie 2.

KMB ma dużo lepsze parametry niż lekka emulsja typu Dysperbit, który nie jest odporny na warunki gruntowe (szybko ulega degradacji) ani nie mostkuje rys, co ważne przy ścianie fundamentowej z bloczków.

Wielu ma wilgotne piwnice (nawet w piachu) i sądzi, że tak musi być... no nie musi to efekt błędnej lub braku izolacji. Przy braku piwnicy tego tak nie widać, co nie znaczy, że fundament nie ulega zawilgoceniu, a to skraca jego żywotność. Każdy gruntowny remont starej chałupy to ryzyko, że fundamenty się posypią.

Wreszcie normalną izolację robisz na wszelki wypadek. Trzech oleje temat, da tylko papę pod bloczek, będą mieli szczęście i obejdzie się bez widocznych konsekwencji, a czwarty się wybuduje tak samo i za rok grzyb na ścianie albo wiecznie odpadające płytki na cokole, itp. Ewentualne późniejsze naprawy wadliwej hydroizolacji fundamentu (o ile w ogóle będzie możliwe) czy częstsze remonty wyjdą droższe niż większy wydatek na początku budowy.

Ja wolałem dmuchać na zimne i mieć dwie bariery przeciwwilgociowe na wypadek gdyby jedna zawiodła.

Pionową izolację miałem robioną Izohanem WM.

W przekroju trzpieni i słupów żelbetowych izolacja tylko szlam sztywny (np. Izohan Szczelny Fundament) w jednej warstwie.

 

Edytowane przez maaszak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...