Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Przymocowaie okapnika z blachy powlekanej i jego izolacja


Recommended Posts

Temat wałkowany kilkukrotnie ale mam mały dylemat czym przymocować okapnik na tarasie nad garażem ocieplonym aby woda nie wchodziła mi pod obróbkę, dodam że woda do garażu się nie leje tylko po elewacji bo jeszcze nie mam okapnika i rynny.

Dla dociekliwych podaje warstwy wykonania tarasu.

1.płyta konstrukcyjna

2. wylewka 5 cm robiona ze spadkiem

3.papa termogrzewalna na poprzednio zagrunowanym podłożu Abizolem R

4.20 cm styroduru

5.papa samoprzylepna

6.folia budowlana i siatka zbrojeniowa

7.10 cm betonu b30 prosto gruszki.

Także według mnie zrobiłem tak jak należy bo w garażu mam sucho.

Miałem okazję rozmawiać z doradcą firmy mapei który był akurat w składzie budowlanym i zaproponował mi takie rozwiązanie.

Płytę czołową i skraj tarasu oraz blachę która będzie stykała się z nim przykleić Adesilexem PG4, przyczym blachę która leży bezpośrednio na posadzce całą w nim zatopić aby zabezpieczyć przed ewentualną korozją, jednocześnie na samą górę blachy wtopić taśmę hydroizolacyjną z zakładką około 10 cm na posadzkę i poczekać do wyschnięcia.

Następnie położyć na taras 2 warstwy zaprawy mapesilex z czego pierwszą warstwę można ale nie jest to konieczne zatopić w siatce, na te samej zasadzie co się wykonuje warstwę zbrojeniową na elewacji, i na to po wyschnięciu już kłaść płytki albo co innego co dusza zapragnie

Wszystko ok ale jakoś nie przekonuje mnie zaproponowane przez niego uszczelnienie blachy, naczytałem się trochę tematów i w większości mocowanie blachy powinno być wykonane czymś elastycznym a Adesilex PG4 jest klejem epoksydowym i elastyczny nie jest.

 

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Na mój post postanowiłem odpowiedzieć sam.

 

Nie zastosowałem się do zaleceń experta i nie przykleiłem okapników klejem epoksydowym, zamówiłem okapniki z blachy powlekanej, takiej samej jak obróbki blacharskie mojego dachu, obróbki te przymocowałem Enkolitem (trzyma jak pieron), górną część okapnika połączyłem z betonem przyklejając taśmę izolacyjną samoprzylepną (butylową) z włókniną, taką samą taśmę położyłem na dylatacji, ale przez to przy samym okapniku zrobiła się niecka, gdzie podczas opadów zatrzymuje się woda, mimo że okapnik zamontowany był ze spadkiem, należało by tą nieckę zniwelować aby woda swobodnie spływała po okapniku do zamontowanej już rynny, różnica poziomów to przy samym okapniku około 5 mm, wypadało delikatnie nadlać ten "ubytek" ale nie wiem czym to zrobić, zaprawy wyrównujące mają bardzo duże ziarno, a poza tym przy takiej grubości często się zaciągają i odparzają, pomyślałem że zostało mi kilka worków kleju do płytek Keraflex maxi S1 i nim właśnie zniweluje tą nierówność, jednocześnie zatapiając w nim siatkę elewacyjną bo została mi również z ocieplenia budynku, tylko nie wiem czy to będzie trwałe bo aby taras miał równy spadek musiał bym go zaciągnąć tym klejem całego gdzie przy samych drzwiach będzie miał prawie zero grubości, na to dam zaprawę hydroizolacyjną mepelastic lub coś w tym stylu odporna na UV bo nie zamierzam mieć tam płytek.

Myślałem już o tym aby to wyrównać zaprawą hydro ale większość producentów tych zapraw zaleca max grubość 3 mm, a druga sprawa to koszt takiej zaprawy jest masakryczny i musiał bym dokupić dodatkowe 2 zestawy a klej już mam. Dodam że taras ma wymiary 11 m x 3,5, także koszty spore i chciałbym aby przynajmniej 5 lat przetrwał.

 

A może wystarczy przeszpachlować go klejem i to pomalować żywicą poliuretanową, tylko że na to już nie położę płytek gdy żona zmieni koncepcję tarasu :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bogato to opisałeś i źle się czyta.

Jakie ma być wykończenie ostateczne? Pytam bo rodzaj okapnika zależy od wykończenia -najlepiej dać aluminiowy mocowany do wylewki.

Jeden z najlepszych podładów hydroizolacyjnych uważam zatopioną siatkę w Mapelastic (ale urzedzam -trzeba to szybko kłaść w chłodną a suchą pogodę).

Jeżeli nierówności wynoszą kilka mm -to nic nie potrzeba więcej. Na to można kłaść gres lub żywicę (po przeszlifowaniu na lustro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety profile aluminiowe z okapem ponad 7 cm są strasznie drogie (jak pamiętam to ponad 200 zł za profil 2,5 metrowy), dlatego zamontowałem z blachy i myślę że odpowiednio je zabezpieczyłem, tradycyjne ( w miarę tanie) aluminiowe wystają za mało poza obrys tarasu, takie zamontowaliśmy z bratem u niego i niestety, ale podczas ulewnych deszczy część wody z tarasu pomimo rynny zaciągana jest pod okapnik, niestety ale brud spływający z tarasu spowodował okropne zacieki na elewacji których teraz nie sposób usunąć, a ja chcę tego uniknąć, jak narazie pomimo braku hydroizolacji cała woda z tarasu spływa do rynny, jedynie muszę zniwelować tą nieszczęsną nieckę gdzie tworzy się kałuża.

 

Płytek na tarasie nie chcę, jak również żywicy, moja kierowniczka zdecydowała się jak narazie na panele tarasowe w jednej części a w drugiej na sztuczną trawę, dla mnie to nie problem tylko czy podrównanie klejem do płytek będzie ok, zostało mi kilka worków i nie chcę aby przepadły, a poza tym zużyje mniej zaprawy hydro, szybkość pracy mi nie przeszkadza, mogę to zrobić nawet w nocy, żeby tylko nie grzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...