feelon1 21.05.2021 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2021 Witam wszystkich. Kupiłem dom z przyklejonym do jednej ze ścian - obleśnym skalniakiem. Skalnik zburzyłem, jednak na elewacji został rozległy ubytek. W sprawach tynkowania jestem kompletnym laikiem, więc czy ktoś mógłby mi poradzić krok po kroku co z tym tematem zrobić? Od czego zacząć? jakich materiałów użyć? Przesyłam w załączeniu zdjęcia jak to wygląda. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 21.05.2021 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2021 Przede wszystkim usunąć wszystko co luźne - czyli szczotka, pędzel , odkurzacz. Następnie całość - to co widać zagruntować. Jak przeschnie położyć klej do siatki - licować ładnie z warstwą widoczną a przykrywającą siatkę. Jak wyschnie - znów grunt(aby dobrze połączyła się krawędź starego z nowym) i tynk zewnętrzny( nie wiem czy akrylowy bo trzeba by zweryfikować czy to czasami nie cementowo wapienny i zatrzeć na gładko licując ze starym tynkiem - po wyschnięciu pomalować najpierw rozcieńczoną farbą , potem gotową obszar znacznie większy niż widoczny/naprawiony ubytek. Ze względu na ozdobną cegłę łączenie i miejsce naprawy będzie bardzo mało widoczne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
feelon1 21.05.2021 12:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2021 Dziękuję za odpowiedź. Niestety nie wiem jaki to jest tynk, aczkolwiek wydaje mi się, że jest to właśnie cementowo-wapienny. W załączniku wysyłam zdjęcia samej struktury tynku w przybliżeniu - możesz potwierdzić czy faktycznie to tynk cementowo-wapienny? Co do gruntowania to może być zwykła emulsja gruntująca, taka, której używa się wewnątrz czy musi być jakaś specjalna do fasad? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania