MiroMirek 30.06.2021 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 (edytowane) dzień dobry, mam wewnątrz pakietu szybowego pionową rysę/zabrudzenie około 1,5 metra. Szczegóły na zdjęciu. Oknoplast uznał reklamację za bezzasadną. Przyznam jestem zaskoczony, czy Waszym zdaniem taka pionowa rysa/zabrudzenie mieści się w normie ? i rzeczywiście reklamacja jest bezzasadna ? Dodam, że to jest widoczne gdy z drugiej strony świeci na szybę słońce. pozdrawiam Edytowane 30 Czerwca 2021 przez MiroMirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal000 30.06.2021 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 (edytowane) W karcie gwarancyjnej Oknoplastu widnieje taki zapis: Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych i termicznych szyb okiennych Produktu, w tympęknięć powstałych podczas użytkowania, jak również naturalnych wad szkła w granicach dopuszczonych przez stosowne normy zakładowe danego producenta szyb. Trochę dziwny gdyż Oknoplast sam jest producentem pakietów szybowych a nigdzie nie zamieszcza norm jakościowych. Odpisz dystrybutorowi, iż w karcie gwarancyjnej widnieje zapis o normach zakładowych danego producenta szyb i prosisz o informację jaki producent szyb był w Twoim zleceniu. Jeśli odpiszą, iż produkcja własna to poproś o normę zakładową odnośnie jakości szyb, gdyż w karcie gwarancyjnej powołują się na normę zakładową a nie jest dostępna. Jeśli natomiast otrzymasz informację, iż producent jest zewnętrzny to już każdy większy producent ma normę na swojej stronie i łatwo to sprawdzić. Przykładowe kryteria jakościowe: https://glassolutions.pl/sites/glassolutions.eu/files/2017-12/quality_criteria_pl.pdf Zasadniczo jeśli rysa jest od wewnątrz pakietu ma 1,5 metra i widać ją z 2-3 metrów (różnie bywa u danego producenta) to jest to wada niedopuszczalna ale nie wiem co przyjął u siebie Oknoplast. Edytowane 30 Czerwca 2021 przez michal000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 30.06.2021 19:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 W karcie gwarancyjnej Oknoplastu widnieje taki zapis: Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych i termicznych szyb okiennych Produktu, w tym pęknięć powstałych podczas użytkowania, jak również naturalnych wad szkła w granicach dopuszczonych przez stosowne normy zakładowe danego producenta szyb. Trochę dziwny gdyż Oknoplast sam jest producentem pakietów szybowych a nigdzie nie zamieszcza norm jakościowych. Odpisz dystrybutorowi, iż w karcie gwarancyjnej widnieje zapis o normach zakładowych danego producenta szyb i prosisz o informację jaki producent szyb był w Twoim zleceniu. Jeśli odpiszą, iż produkcja własna to poproś o normę zakładową odnośnie jakości szyb, gdyż w karcie gwarancyjnej powołują się na normę zakładową a nie jest dostępna. Jeśli natomiast otrzymasz informację, iż producent jest zewnętrzny to już każdy większy producent ma normę na swojej stronie i łatwo to sprawdzić. Przykładowe kryteria jakościowe: https://glassolutions.pl/sites/glassolutions.eu/files/2017-12/quality_criteria_pl.pdf Zasadniczo jeśli rysa jest od wewnątrz pakietu ma 1,5 metra i widać ją z 2-3 metrów (różnie bywa u danego producenta) to jest to wada niedopuszczalna ale nie wiem co przyjął u siebie Oknoplast. dzieki za informacje. Oknoplast przysłał mi taką odpowiedź Witaj, Twoje zgłoszenie 458300 pt. "rysa wewnątrz pakietu szybowego " zostało rozwiązane. Rozwiązanie "Reklamacja niezasadna. Wady szyb oceniamy w odległości 1m patrząc na wprost przy świetle dziennym. W załączniku wytyczne dotyczące oceny zasadności wad szyb." Pozdrawiamy Dział Serwisu Grupa Oknoplast jestem dość zażenowany odpowiedzią gdyż ta wada jest duża i naprawdę bardzo źle to świadczy o produkcie Oknoplastu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal000 30.06.2021 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 Zasady są całkiem proklienckie, gdyż standard oceny szyb to obecnie 2-3 metry. Czy przy świetle dziennym stojąc na wprost okna widać wadę z odległości minimum 1 metra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 30.06.2021 20:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 Zasady są całkiem proklienckie, gdyż standard oceny szyb to obecnie 2-3 metry. Czy przy świetle dziennym stojąc na wprost okna widać wadę z odległości minimum 1 metra? tak, pod warunkiem, że na szybę świeci słońce ( z drugiej strony). Dziś nawet w odpowiedzi do Oknoplastu wysłałem im zdjęcie z 1 metra - wada jest doskonale widoczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal000 30.06.2021 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 W warunkach oceny pakietów szybowych zawsze jest napisane, iż ocena pakietów musi odbywać się bez bezpośredniego padania promieni słonecznych, tak więc gdyby Oknoplast miał bardziej rozbudowaną kartę gwarancyjną lub kryteria oceny szyb to reklamacja byłaby "słusznie" odrzucona. Tutaj ratuje Ciebie, iż Oknoplast napisał tylko, iż Wady szyb oceniamy w odległości 1m patrząc na wprost przy świetle dziennym i nie wspomniał o oświetleniu. Tak więc w odpowiedz na reklamację napisz, iż okno było oceniany z odległości 1m, wada liniowa jest widoczna z odległości 1m (jest nawet widoczna na zdjęciu) oraz wada liniowa ma długość 1,5 m tak więc jest większa niż dopuszczalna w Państwa wytycznych, które wynoszą (i tu wpisać ile z tabelki w zależności od wielkości szyby). Zważywszy na powyższe proszę o uznanie reklamacji i wymianę pakiety szybowego na wolny od wad. I Oknoplast albo uzna i wymieni albo przyjedzie serwis i powie, że nie widać gdy nie jest pod światło i na podstawie tego odrzuci. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 01.07.2021 06:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 W warunkach oceny pakietów szybowych zawsze jest napisane, iż ocena pakietów musi odbywać się bez bezpośredniego padania promieni słonecznych, tak więc gdyby Oknoplast miał bardziej rozbudowaną kartę gwarancyjną lub kryteria oceny szyb to reklamacja byłaby "słusznie" odrzucona. Tutaj ratuje Ciebie, iż Oknoplast napisał tylko, iż Wady szyb oceniamy w odległości 1m patrząc na wprost przy świetle dziennym i nie wspomniał o oświetleniu. Tak więc w odpowiedz na reklamację napisz, iż okno było oceniany z odległości 1m, wada liniowa jest widoczna z odległości 1m (jest nawet widoczna na zdjęciu) oraz wada liniowa ma długość 1,5 m tak więc jest większa niż dopuszczalna w Państwa wytycznych, które wynoszą (i tu wpisać ile z tabelki w zależności od wielkości szyby). Zważywszy na powyższe proszę o uznanie reklamacji i wymianę pakiety szybowego na wolny od wad. I Oknoplast albo uzna i wymieni albo przyjedzie serwis i powie, że nie widać gdy nie jest pod światło i na podstawie tego odrzuci. bardzo dziękuję - tak zrobię. Będę informował o wynikach pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 01.07.2021 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Michał - bardzo fachowe odpowiedzi. Nic dodać, nic ująć. Można by bić pianę (co czynię ) na fb producent zostałby zjechany od góry do dołu (niekoniecznie słusznie), ale sam fakt odrzucenia takiej wady nie świadczy najlepiej o serwisie. Ja ze swoim toczę boje o znacznie mniejsze wady (bo też są odrzucane). I zawsze dochodzimy do kompromisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal000 01.07.2021 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2021 Michał - bardzo fachowe odpowiedzi. Nic dodać, nic ująć. Dziękuję. Niestety jakość szkła na rynku jest z roku na rok coraz gorsza a producenci pakietów szybowych dopuszczają naprawdę mnóstwo wad. Rysy, bąble itp. to wg dostawców szkła nie wada lecz cecha produktu. I takie zapisy mają też w swoich warunkach sprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bramy-garazowe 02.07.2021 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2021 Hej,Odnoszę wrażenie że aktualnie Oknoplast ma tylko 2 działy1) Pozyskanie klienta2) Odmowa gwarancji. Wszystko fajnie dopóty dopóki okna zostaną dostarczone i zamontowane bezproblemowo. W momencie gdy coś z oknami jest nie tak, procedura reklamacji przeciąga się w nieskończoność... Czy w dzisiejszych czasach nie ma już firmy, której zależy na dobru klienta a nie tylko na zyskach?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tolo74 04.07.2021 04:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 Hipotetycznie zastanawiam się jak zakupić pakiet szybowy bez rysy?Nawet gdybyś zamówił nowy pakiet szyby za dopłatą -to może okazać się że przyślą gorszy niż ten który masz a zakup to trochę jak kot w worku, nie możesz tego zobaczyć przed zamówieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 04.07.2021 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 Nie wiem jakie teraz panują zwyczaje, ale jak zamawiałem okna z montażem, zapłaciłem tylko 10% zaliczki.Resztę po montażu. Można się wtedy boksować o rysy i inne usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 04.07.2021 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 Nie wiem jakie teraz panują zwyczaje, ale jak zamawiałem okna z montażem, zapłaciłem tylko 10% zaliczki. Resztę po montażu. Można się wtedy boksować o rysy i inne usterki. Dziwne. Pracuję w branży 23lata i zawsze było minimum 40%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 04.07.2021 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2021 Widocznie dobrze z oczu mi patrzyło. Przy zamówieniu okien i drzwi PCV do budynku biurowego, w ogóle nie płaciłem zaliczki. Ale był to producent z Białobrzegów i widocznie byłem znany z rejonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 09.07.2021 07:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 dzień dobry, mija 8 dzień od wysłania pisma. Oknoplast milczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 09.07.2021 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 dzień dobry, mija 8 dzień od wysłania pisma. Oknoplast milczy... Zwykle serwisy fabryczne mają gdzieś reklamacje wysyłane do dealera, bo termin obowiązuje Sprzedawcę i są zalecenia, by w razie zagrożenia terminu pisać odmownie (lub uznać, jeśli bierzemy pod uwagę pokrycie kosztów naprawy). Producent lubi kierować reklamacje na tor skorzystania z gwarancji - wtedy obowiązują go terminy zapisane w karcie... Widocznie dobrze z oczu mi patrzyło. Przy zamówieniu okien i drzwi PCV do budynku biurowego, w ogóle nie płaciłem zaliczki. Ale był to producent z Białobrzegów i widocznie byłem znany z rejonu. U małych, regionalnych producentów, zwłaszcza gdy się ludzie znają to jest możliwa praktyka. No i towar jakiś niewyszukany (w sensie kolor, który byłby trzeba normalnie zamawiać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 09.07.2021 10:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2021 Zwykle serwisy fabryczne mają gdzieś reklamacje wysyłane do dealera, bo termin obowiązuje Sprzedawcę i są zalecenia, by w razie zagrożenia terminu pisać odmownie (lub uznać, jeśli bierzemy pod uwagę pokrycie kosztów naprawy). Producent lubi kierować reklamacje na tor skorzystania z gwarancji - wtedy obowiązują go terminy zapisane w karcie... mam zakupione okna z montażem, wolę korzystać z "rękojmi" . Taka moja obserwacja po dwu latach budowania domu : ceny usług, materiałów, narzędzi ...etc. mocno cały czas szły do góry, natomiast szeroko rozumiana jakość produktów, wykonawców, montażystów w 90% pozostała na poziomie delikatnie mówiąc niskim. Pora aby w końcu zrozumieli, że skoro płaci się tak duże pieniądze to musi być też zapewniona właściwa jakość produktu/wykonawstwa/montażu - Ja ciężko pracowałem aby uzbierać na dom i na "dziadostwo" nie pozwoliłem/nie pozwalam - trzeba mieć szacunek do własnych pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 14.07.2021 17:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 no i proszę Twoje zgłoszenie xxxxxx pt. "rysa wewnątrz pakietu szybowego " zostało rozwiązane. Rozwiązanie "WYDANO PAKIET SZYBOWY ZLECENIE SERWISOWE 2342408 DOSTAWA W TYGODNIU 29" Pozdrawiamy duże podziękowania dla kolegi michal000 ! - to dzięki jego konstruktywnych poradach udało się skierować reklamację na właściwe tory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.