Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie balkonu a żywica


kamil91

Recommended Posts

Witam,

Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam wszystkich. Zwracam się do Was z pytaniem czy mam dobrze wykonane balkony, bo po rozmowie z majstrami od żywicy już zgłupiałem jak mają być wykonane.

W domu posiadam dwa balkony, jeden nad wejściem do domu odlany razem z płytą i podparty ścianką, drugi to wykusz a pod nim jadalnia i kawałek salonu.

Balkon nad wejściem wykonany następująco: płyta/dysperbit/folia/5cm styropian/wylewka 6cm i na to pojdzie żywica poliuretanowa. Spód balkonu styropian 8cm, czoło i boki 4cm.

wykusz wykonany następująco: płyta/dysperbit/papa termozgrzewalna/folia/styrodur 15cm/wylewka 5cm/żywica poliuretanowa. Czoło 4cm styropian a boki 18cm.

Problem polega na tym, że majster wykonujący wylewki żywiczne stwierdził że balkony są wykonane źle i czoła z czasem odpadną od wilgoci przez to że pomiędzy płytą a wylewką ze względu na zmienne temperatury będzie skraplać się woda( tam gdzie folia i styropian). W balkonie nad wejściem zalecił odwierty od dołu (5 dziur 60mm i w kazdej z nich 3 dziury wiertłem 12mm az do wylewki górnej) po to aby balkon się wentylował. Trochę sceptycznie na to zareagowałem bo nie po to ocieplałem balkony żeby teraz je dziurawić... Z wykuszem nic nie kazał już robić tylko założyć rynienkę odprowadzającą wodę. Stwierdził że balkony w ogóle nie powinny być ocieplane.

Panowie doradźcie czy chłop dobrze prawi czy nie.

 

https://zapodaj.net/06bbf738a867b.jpg.html

https://zapodaj.net/845b183e6ef53.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, masz zrobione mniej więcej zgodnie ze sztuką i płyty balkonowe się ociepla , każdy większy producent ma w swoich rysunkach technicznych taki model wykonania balkonów Atlas / Ceresit itd...

Nie wiem kto Cie przekonał do żywicy na balkon , tym bardziej nad pomieszczeniem ogrzewanym ale ten Twój pan "fachowiec" on już wie że to nie zadziała i sie chłop po prostu zabezpiecza już jak zadzwonisz do niego za roka albo dwa że wszystko odłazi... to Ci powie żę ci mówił że były źle przygotowane balkony .... I te odwierty matko boska...

 

Rozwiązanie ?

 

Nie jest proste balkon to chyba najbardziej drażliwy temat na budowie domków a już nad ogrzewanym pomieszczeniem to jest kosmiczna technologia i wykonaine dla większości "fachowców" ....

 

I ta żywica ... Proponuje ci , zamiast tej żywicy zrób Atlas woder duo ze spadkami na tych płytach , w min 2 warstawach na taśmach ( widze ze juz profile okapowe masz wklejone , nie wiem czy na hydroizolacji bo nic nie pisales , czy to zwykle obróbki blacharskie) , i na to ..... sztuczny trawnik , są już piekne sztuczne trawniki kwestia gustu czy sie sie spodoba a praktyczne to i bedzie nieporównywalnie trwalsze od tej zywicy albo plytek .... Poczytaj , poszukaj , i wybierz mniejsze zło bo niema tutaj jednej technologii wykonania ktora na 100% zagwaratuje Ci długowieczność rozwiązania i super wyglądu ..

Edytowane przez przemo22627
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Problem polega na tym, że majster wykonujący wylewki żywiczne stwierdził że balkony są wykonane źle i czoła z czasem odpadną od wilgoci przez to że pomiędzy płytą a wylewką ze względu na zmienne temperatury będzie skraplać się woda( tam gdzie folia i styropian).

Tak by było w przypadku pomieszczenia ogrzewanego pod spodem: dochodziłoby do kondensacji pary wodnej, która migrowałaby z pomieszczenia ogrzewanego (wówczas to raczej taras a nie balkon). Dlatego istotna jest szczelna paroizolacja. Na wykuszu masz papę, jeśli jest dobrej jakośći i poprawnie zgrzana to stanowi wystarczającą paroizolację. Przy wystającym balkonie nie zachodzi takie zjawisko.

 

Stwierdził że balkony w ogóle nie powinny być ocieplane.

Panowie doradźcie czy chłop dobrze prawi czy nie.

Balkony gdyby były wylewane na specjalnych termołącznikach (to musiałby uwzględniać projekt konstrukcyjny!) to ocieplenie istotnie nie byłoby potrzebne. Ale jak rozumiem z opisu tak nie jest u Ciebie, więc balkony muszą być bezwzględnie ocieplone. Idealnie gdyby z każdej strony była ta sama grubość ocieplenia (jak na elewacji).

 

Żywice mają różne właściwości, więc powinno się ją odpowiednio dobrać do danego budynku. Generalnie żywice wymagają solidnego betonowego podłoża, bez ubytków, wżerów, spękań. Najlepiej beton co najmniej klasy c20/25, wytrzymałość na odrywanie 1,5MPa bodajże - ale to musiałbyś zweryfikować u kogoś kto ma z tym doświadczenie, lepiej u projektanta niż u majstra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu położyć żywicy i uważam to za dobre rozwiązanie jednak przed jej położeniem musisz obowiązkowo dać bardzo dobre kilkumilimetrowe uszczelnienie -zazwyczaj Mapelastic z siatką.

Sprawa skraplania się wody w warstwach wylewki jest słuszna, ale tych kropel będzie niewiele i od tego masz folię.

Tylko nie wierć jakiś śmiesznych dziur od spodu !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...