kyko1916 27.09.2021 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2021 (edytowane) Na wstępie uprzedzam iż jestem laikiem więc przepraszam za wszelkie braki jeśli chodzi o fachowe nazewnictwo.W niedługim czasie będę zabierał się za wymiane dachu na jednym z budynków gospodarczych.Nie mogę zrobić zdjęcia gdyż nie ma mnie aktualnie na miejscu ale postaram się przedstawić zarys prostym rysunkiem. Wymiary 20x10m( wysokości nie znam ale pewnie koło 3 m) https://zapodaj.net/4a0b8f01f438f.png.html zielonym oznaczono belki biegnące wzdłuż budynku (krokwie?)czerwony to belka stalowa biegnąca poprzecznie poprzez cały budynek (domyslam się ze ma odciążyć ściany i przenieść część ciężaru na podłogę)żółty to podpory wspierające tą belkę stalową.Chodzi mi właśnie o tą podporę.Z jakiego materiału najlepiej ją wykonać ? Belka drewniana czy element murowany ? Jesli murowac to z czego ? Cegła czy wystarczy gazobeton ? Edytowane 27 Września 2021 przez kyko1916 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 27.09.2021 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2021 Belka stalowa (czerwona) podpiera krokwie - nie odciąża ścian a daje podporę pośrednią dla krokwi.Belka stalowa opiera się na ścinach i na słupie.Pod stalową belką powinien być słup stalowy lub żelbetowy lub filar murowany.Filar murowany trzeba przeliczyć. W zależności od obciążeń, wysokości i wymiarów filara może "wyjdzie" filar z gazobetonu. Słup żelbetowy lub stalowy pewnie można przyjąć konstrukcyjnie. Pod słupem musi być fundament lub inna podpora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania