Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czym załatać dziurę w akrylowej wannie?

Taj

Recommended Posts

Dzięki za wskazówki.

Dopytam o szczegóły.

Uprzedzam, że jestem w tym "zielony".

Czyli kolejność wygląda w ten sposób?

1. Oczyszczanie/zmatowienie powierzchni.

Czy wykonuje się to określonym papierem ściernym przystosowanym do tego rodzaju powierzchni? Jaka wielkość granulatu?

2. Nałożenie żywicy epoksydowej z utwardzaczem.

Nigdy tego nie robiłem. Czytam w sieci, że jest toksyczna i trzeba uważać. Jaki masz na myśli rodzaj żywicy i utwardzacza? Nie znam się na tym. Są różne rodzaje?

Rysy mają wgłębienia i nierówności jak na zdjęciu.

Zdjęcie w linku u dołu:

https://zapodaj.net/images/d4652156e86c5.jpg

3. Wtopienie maty z włókna. Czyli nakładam żywicę z utwardzaczem pod spód wanny i w to wtapiam cienką warstwę włókna szklanego. Żywica nie będzie kapać? Mam tam utrudniony dostęp i chcę się przygotować, żeby nie było niespodzianek.

4. Na koniec nakładam na wierzch akryl w płynie, który też uszczelni i utwardzi.

Czy zastosować:

A. Klej metakrylowy biały SA 10-15 WHT

B. Klej do akrylu 10-15 WHT / CC 10-12

Jak widać, na zdjęciu pęknięcia tworzą nierówności.

Polecono mi, aby przed nałożeniem akrylu dobrze nafrezować i dopiero wypełnić.

Czy do takich elementów jest potrzebna specjalna frezarka?

Dzięki za odpowiedzi.

• 3 months później...

Najpierw odtłuścić powierzchnię, którą chce się naprawić. Później należy na dane miejsce nałożyć zmieszany akryl, wraz z utwardzaczem, który powinien być w zestawie. Po nałożeniu akrylu na powierzchnię wanny musimy odczekać jakiś czas (przeczytaj instrukcję ;). Po tym czasie możemy przejść do szlifowania zaschniętej powierzchni od papieru o grubym ziarnie do papieru o drobnym ziarnie (polerskiego). Na wyszlifowaną warstwę akrylu możemy nałożyć pastę polerską dla dodatkowego efektu ;)

Na internetach można znaleźć sporo poradników na temat naprawy uszkodzonych powierzchni akrylowych m.in.