Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa ciepła Atlantic Extensa AI Duo R32


SzabelFTN

Recommended Posts

Instalator przychodzi na wezwanie ale on nie umie tego naprawić więc odesłał mnie do głównej siedziby ATLANTIC a oni tam w biurach po prostu spychologia .Niby wielka firma na folderach serwis w 48 godzin a jak potrzeba to nie mają serwisanta na południu polski .Pewnie jakbym mieszkał koło Warszawy to bym miał to naprawione w 48 godzin. Rozmawiam z nimi żeby przysłali tu fachowca i cisza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Instalator przychodzi na wezwanie ale on nie umie tego naprawić więc odesłał mnie do głównej siedziby ATLANTIC a oni tam w biurach po prostu spychologia .Niby wielka firma na folderach serwis w 48 godzin a jak potrzeba to nie mają serwisanta na południu polski .Pewnie jakbym mieszkał koło Warszawy to bym miał to naprawione w 48 godzin. Rozmawiam z nimi żeby przysłali tu fachowca i cisza . Wcześniej czyli do listopada grzała tylko wodę jak przyszło ogrzać dom to zaczęły się problemy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalator przychodzi na wezwanie ale on nie umie tego naprawić więc odesłał mnie do głównej siedziby ATLANTIC a oni tam w biurach po prostu spychologia .Niby wielka firma na folderach serwis w 48 godzin a jak potrzeba to nie mają serwisanta na południu polski .Pewnie jakbym mieszkał koło Warszawy to bym miał to naprawione w 48 godzin. Rozmawiam z nimi żeby przysłali tu fachowca i cisza.

 

Dlatego takie sprawy lepiej załatwiać na piśmie a nie przez telefon, bo wtedy łatwiej udowodnić, że ktoś Cię olewa.

 

PC na R32 mają bardziej skomplikowane sterowanie i nie każdy instalator nadąża ze zmianami, ale żeby pół roku? Co mówi instalator w tej sprawie? Piszesz "naprawić" Czy to oznacza, że działało i się zepsuło czy nie działą od początku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do atlantica pierwsze zgłoszenie emailem 1 grudnia i tylko telefony od nich a nie serwis były telefony do mojego instalatora był poprawiał ale więcej nie da rady i tyle .Miało być pięknie a jest jak zawsze .

 

Co to znaczy emailem? Wypełniłeś zgłoszenie reklamacyjne , dostałeś potwierdzenie jego przyjęcia i masz aktualny status usterki i co w nim jest napisane ? Dlaczego wysłąłeś 1go grudnia, skoro PC nie działa od pół roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozjaśnisz temat?

Serwis fabryczny oznacza, że ktoś z miejsca produkcji przyjedzie?

 

Moze nie tyle z miejsca produkcji, a przedstawiciel autoryzowany danego producenta. Nie wiem czy jak to formalnie jest zorganizowane, a w przypadkku Daikina autoryzowany serwis odpowiedni do regionu ma uruchomic i serwisowac pompy ze swego terenu. Instalatorowi nie wolno samemu uruchamiac pompy, on odpowiada za połaczenia hydrauliczne, miedz chłodniczą, okablowanie i zasilanie, połaczenie chłodnicze, zasilajace i samo uruchomienie, ustawienie regulacja oraz przeszkolenie uzytkownika oraz wszelkie podpisy do odbioru to wyłaczna domena serwisu. Ewentualne zgłoszenia awari, problemów, zapytania i porady kierowane są na infolinie, a ta kieruje w przypdku awariii zgloszenie do serwisu który uruchamiał pompe. Ostatnio miałem przypadek gdy montowałem Altherme 8 kW (notabene u siostrzenca) ze pompa po 2 tygodniach od uruchomienia nagle sie wyłaczyła.

Zgłoszenie na infolinie i serwis zadeklarował ze przyjedzie za 6 godz (standardowo mają 24 h na reakcję) od zgloszenia, przyjechał nastepnego dnia bo inwestora nie było w domu. Oczywiscie "ktos" sie pobawił w ustawieniach, 5 min i po kłopocie. Z tego co sie dowiedziałem nieoficjalnie kazdy taki regionalny serwis musi miec na stanie wiekszość podzespołow najczesciej montowanych modeli.

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wychodzi, że Atlantic też ma serwis fabryczny, bo usterki zgłasza się poprzez specjalny formularz i przyjeżdża serwis dla danego regionu. W moim przypadku jest to mój instalator. Kiedy zapytałem po montażu, co robić w razie problemów, to sam mówił, że ze sterowaniem, ustawianiem itp to do niego ale awarie poprzez formularz, mimo że to on i tak przyjedzie.

Jeśli instalator MOTO nie powiedział mu co i jak, to daleki od profesjonalizmu. Mój był po każdym telefonie by dostosować ustawienia pompy, regulatora i itp.

 

Kolega MOTO nie odpowiedział jak czy zgłaszał, więc na wszelki, tu jest strona - https://serwis.atlantic-polska.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zgłoszenie było poprzez formularz ze strony Atlantic serwis. Zostało przyjęte i po tym zgłoszeniu dostałem telefon od serwisu powiedziałem co i jak wyczytałem im wszystko co chcieli z ekraniku kazali zadzwonić do mojego serwisanta .Dałem im nr. mojego serwisanta oni się zdzwonili przyjechał zrobił co mu powiedziano ale to nie dało efektu . Potem Święta, Nowy Rok dodzwonić się nie bardzo da strona serwisowa do 12 stycznia nieczynna a ja tak sobie siedzę i marznę .Do 1 grudnia jeszcze jakoś grzała bo nie było dużych mrozów jak przyszły mrozy to pompa słabła z każdym dniem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie z miejsca produkcji ale może mają na południu serwis mobilny na takie awarie skoro jeden nie wie to powinni dać telefon do drugiego i zaradzić problemowi .

Skoro mój serwisant dzwoni do Atlantica i mówi że nie wie co z tym robić bo on jest od hydrauliki a nie elektronik to serwis powinien mieć telefon serwisanta od elektroniki i powiadomić mnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając wszystko inne, piszesz że marzniesz, czyli PC całkowicie nie działa? W mojej 'starej' jest linia 7141 gdzie można włączyć pompę tylko na grzałkach. Próbowałeś ? Jest drożej, ale przynajmniej ciepło.

 

7141 U Tryb awaryjny

Wyłączone: Pompa ciepła pracuje normalnie (w razie potrzeby korzysta z grzałki elektrycznej lub kotła grzewczego).

Praca: Pompa ciepła korzysta z grzałki elektrycznej lub kotła grzewczego

Położenie „praca”, stosować wyłącznie podczas trybu awaryjnego lub test, ponieważ rachunek za energię elektryczną

może być bardzo wysoki

 

Ciekawe czy to awaria elektroniki, skoro pompa nie padła od razu tylko słabnie w dłuższym okresie czasu. Teoretycznie to wskazuje raczej na ucieczkę czynnika.

Edytowane przez Pytajnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months później...

Pompa chodzi normalnie ;)

ja mam ustawione, że może wspomagać się grzałką od -12 ale w minionym sezonie nie wspomagała się grzałką.

Grzeję 100% w taniej taryfie w godz. 22-5 na CO, 5-6 na CWU, 13-15 CWU.

Pompa działa tak, że o 22 zaczyna z mocą wysoko 80-90%, potem w czasie schodzi do jakiś 30%, potem defrost i tak ze 3-4 razy w ciągu nocy. Temperatury w domu stabilne 22,5*C.5

Grzeję tylko wg harmonogramu i krzywej grzewczej, nie mam termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...

PC Atlantic 8kW, zbiornik CWU 200l, 4 osoby na pokładzie, dom 156m2, płyta fundamentowa z XPS pod spodem 20cm, ściany BK 24cm z styro grafitowe 20cm, dach płaski ocieplony styro gr. 35cm, okna trzyszybowe, WM z reku (zhender 350), ogrzewanie 100% podłogówka. Bez piwnicy, parter + pełne piętro.

W domu wszystko na prąd, nie ma żadnych innych stałych źródeł ciepła (kominków, klimy, piecy itp).

Zużycie PC na ogrzewanie oraz CWU w roku 2022 to: 3221 kWh

Pompa pracuje 3 zimy ale mieszkam dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...