Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Filtrowanie wody w domu - prośba o radę

fdski

Recommended Posts

Cześć,

jestem nowicjuszem więc przepraszam jeżeli to o co pytam jest oczywiste.

Wprowadzam się do nowego domu, woda w okolicy jest dobrej jakości ale chciałbym ją na wejściu do domu przefiltrować. Idea jest taka aby zabezpieczyć sprzęty domowe przed ewentualnymi zabrudzeniami z kanalizacji, trochę przefiltrować i tyle. Nie chcę skomplikowanego systemu w którym będę musiał cokolwiek uzupełniać, sprawdzać, mierzyć itp.

Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem: (chodzi o ideę raczej niż konkretny produkt )

https://sklep.osmoza.pl/filtr-wody-na-caly-dom-gw-3-bb10-ssb-p-1786.html?gclid=Cj0KCQiA15yNBhDTARIsAGnwe0VsJxoiTlo-QCYCqfnvRe0cGGcuhPMRAXZl4jx78o0mlHw9G4QkYXEaArjZEALw_wcB

Pytania:

Czy takie rozwiązanie zainstalowane zaraz za licznikiem nie stanie się wąskim gardłem dla ciśnienia wody? Zapewne są jakieś założenia co do przepustowości ?

Czy takie rozwiązania są w ogóle warte świeczki - czy to tylko taki gimmik na łapanie takich łosi jak ja ?

Czy nie powinienem się jednak zastanowić nad czymś lepszym ? Jaki byłby benefit ?

dziękuję i pozdrawiam,

Bartek

W każdym filtrze będziesz musiał coś wymieniać. Zastanów się co chcesz robić z wodą... jeśli jest dobrej jakości to jedyne czego potrzebujesz na wejściu to filtr mechaniczny. On jest jako pierwszy w tym zestawie. Żeby stwierdzić czy będzie to wąskie gardło to musiałbyś podać jakieś informacje o planowanym przepływie i zużyciu wody (np. ile punktów poboru może pracować jednocześnie?). Standardowo do domu wystarcza filtr 10" z wkładem o dokładności np. 20 um. Jak chcesz mieć łatwo z wymianą to załóż sobie zawory tuż przed i za filtrem oraz manometry (jak zobaczysz spadek ciśnienia to wymienisz wkład). I sprawdź koszt wkładów bo należy je wymieniać co kilka miesięcy nawet jeśli nie są zabrudzone.