michal.bdg 05.12.2021 17:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Dzisiaj tak działałem mam 10 petli/10rot. Żeby dostały dostatecznie dużego kopniaka cisnienia zakreciłem 9 a ten jeden minimalny ruch, może ze 2mm. Analogicznie dla każdego po kolei, zakrecając poprzedni. Na każdym tak samo 1-2mm ruchu. Wszystkie zepsute chyba zbyt duży zbieg okoliczności, raczej wszystkie petle zapowietrzone ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 05.12.2021 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Albo za słaba obiegówka,jaką miałeś kiedyś a jaką teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal.bdg 05.12.2021 17:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Wilo piko 25/1-6 3-bieg 40wat przy piecu na groszek nie kręciłem roto. było zimno wieksza temp. szla w podłogę ale teraz przecież nie bede przy temp. na zewnatrz 1;-1 wyciskał z PC 40* w podłoge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 05.12.2021 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Ale dalej masz tą samą obiegówkę co kiedyś??czy napisałeś jaką masz teraz czy może kiedyś miałeś te Wilo a teraz masz tylko obiegówkę w pompie ciepła.kiedyś były przepływy na tych rotometrach większe??Mam nadzieję że na dolnej belce rozdzielacza zawory na każdą pętlę też masz pootwierane na maksa ??Masz jeszcze jakąś odnogę np.na grzejniki itp czy tylko ten rozdzielacz?Po zamknięciu wszystkich pętli i zostawieniu otwartej tylko jednej pętli i jeśli gdzieś przed rozdzielaczem nie idzie Ci jeszcze obieg na coś innego np.grzejniki ,to jesli masz wilo 1-6 na 3bieg to musowo rotometr powinien wskazywać max przepływ chyba że pętle pozapowietrzane w cholerę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal.bdg 05.12.2021 18:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Kiedyś miałem wilo RS 25/3 ale pamietam że rotom. Nigdy nie otwierały sie do końca. Zima jak wspominalem 3-ci bieg i termostat na full Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 05.12.2021 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Tak to długo będziesz szukał pomocy bo nie odpowiadasz szczegółowo na pytania bo być może z lenistwa a być może że myślisz według swojej oceny że niektóre pytania są mało istotne dla Twojej sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal.bdg 05.12.2021 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Dziekuje ze poświęcasz mi swój prywatny czas. Jesli nie odpowiadam to pewnie z niewiedzy. Mam jeszcze jeden rozdzielacz na którym jest 10 nitek zrobiony „ na zapas” na wypadek problemów z podlogowka moge w każdym pokoju zawiesić „kalofior” na scianie. Z tej listwy sa używane 3 drabinki w łazienkach. W pozostałych nitkach z tej listwy śruby wkrecone na max. (Brak przepływu) jesli zakręciłem zawory od tej listwy pompa pobiera 3 waty mniej (37 z 40). Na listwie z sekcja podlogowki odkreciłem nieznacznie krancowe odpowietrzniki ale nic nie syczy, tylko leci woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 05.12.2021 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 1.masz górną i dolną belkę rozdzielacza.2.na górnej masz rotometry którymi obracasz i regulujesz przepływ a na dolnej masz pokrętła które też regulują przepływ posprawdzaj czy wszystkie są powykręcane na maksa3.te na dolnej belce możesz poodkręcać całkowicie az zdejmiesz te plastikowe pokrętła pod nimi bedzie taki metalowy pręcik który ma wystawać z zaworu wciśnij go czymś i puść i zobacz czy nie jest jakis zastany czy pracuje powinien wystawać powiedzmy z 5mm i dać się wcisnąć powiedzmy na zero.Jeśli to jest ok to możesz sprawdzić taką metodą :Wyłączasz obiegówki,zamykasz zawór przed górna belką i zawór przed dolną belką, podpinasz wodę z wodociągów wężem do górnej belki a drugi wąż podpinasz pod dolną belkę i dajesz gdzies do odpływu czy na zewnatrz budynku ,przyłącza na belkach są przeważnie pod odpowietrznikami tylko są tam też zaworki które musisz odkręcić.Zamykasz oprócz jednej petli wszystkie pozostałe petle i puszczasz wodę z wodociagów to ci pokarze czy jest przepływ przez petle bo drugim wężem z dolnej belki będzie się lało pokaże Ci to też czy rotometr jest sprawny bo musi opaść w dół i pokazywac te np.4l/minTak możesz poprzepuszczać wodę przez pętle np.5min i zamykasz ją a otwierasz kolejną .Jak przelecisz wszystkie to będziesz widział co jest grane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 05.12.2021 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Jak to wszystko wykonasz to masz na 95% odpowietrzone i zalane wszystkie pętle Jak wszystkie rotometry spadały to masz je sprawnepowracasz do poprzednieo stanu czyli likwidujesz te węże itp.otwierasz zawory itp,puszczasz obiegówke i patrzysz czy pomogło jak nie to szukasz przyczyny dlaczego obiegówka wysyła do tego rozdzielacza tak mało wody(zamykasz wszystkie możliwe odnogi gdzieś na jakieś inne rozdzielacze grzejniki itp. woda z tej obiegówki ma iść tylko na ten rozdzielacz)Słuchasz czy obiegówka nie hałasuje czy nie słychać w niej jakiegos bulgotania itp. Czy nie ma gdzieś po drodze do rozdzielacza jakiegos np.zanieczyszczonego sitka za pompą lub przed pompą obiegową. Wspominałeś o jakimś termostacie nie wiem gdzie go masz założonego może to zawór RTL również czy to termostat czy rtl ściag z niego głowicę całkowicie i sprawdz tak jak przy tamtych zaworkach ten metalowy pręcik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal.bdg 05.12.2021 22:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 W moim przypadku alurat jest odwrotnie gorna belka zasiłowa ma te metalowym zaworem z igłą a na dolnej belce z opisem powrót są rotametry. Czy to jest błędnie zrobione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal.bdg 05.12.2021 22:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Termostat mam przed belka zasilająca tak aby nie wpadało więcej niż 50* Było jeszcze polaczenie obu belek dla podmieszania. Teraz jest zdjęte górna belka zasiłowa zaślepiona a na dolnej jest wkręcony odpowietrznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal.bdg 05.12.2021 22:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Codix mogłbym przesłać Ci na jakimś komunikatorze foto mojej belki Na powtocie jest jeszcze sąda ze spiralnie zwinietym drutem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal.bdg 05.12.2021 22:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Przepraszam za literówki „sonda” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 06.12.2021 00:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 (edytowane) PC inwerterowa - nie powinna się wyłączać Powinna się wyłączyć, jak stwierdzi, że nagrzała już wystarczająco pomieszczenia. To chyba logiczne ? Edytowane 6 Grudnia 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiG25 06.12.2021 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 Logicznym byłoby ,żeby się od razu nie wyłączała , tylko najpierw modulowała...Tak wyłączyć ją tylko mogłby zewnętrzny termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiG25 06.12.2021 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 Termostat mam przed belka zasilająca tak aby nie wpadało więcej niż 50* Było jeszcze polaczenie obu belek dla podmieszania. Teraz jest zdjęte górna belka zasiłowa zaślepiona a na dolnej jest wkręcony odpowietrznik No to to badziewie też może dławić przepływ , choć możliwe ,że skoro ktoś zaślepił mieszanie , to i ten termostat też sprawdził.I to pewnie do niego idzie ta spiralna sonda. Pompa ciepła nie jest w stanie dać z siebie więcej jak te 55 stopni , więc spokojnie takie zabezpieczenia możesz wyrzucić. A belki są różnego rodzaju , i takie gdzie rotametry są na dolnej ,a zawory zamykające na górnej też , zasada podobna , Trzeba mieć pewność ,że woda przepływa przez pętle , a obiegówka generuje ten przepływ , i nie ma nigdzie jakiegoś dławienia ( jak choćby ten termostat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 06.12.2021 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 Logicznym byłoby ,żeby się od razu nie wyłączała , tylko najpierw modulowała... Tak wyłączyć ją tylko mogłby zewnętrzny termostat. Jeśli grzanie doprowadziło do osiągnięcia zamierzonej temperatury w pomieszczeniu to w jakim celu ma dalej grzać, nawet z niską mocą ? Przecież to bezsens jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiG25 06.12.2021 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 Dlatego napisałem ,że to zewnętrzny termostat to wyłączy, bo on mierzy temperaturę w pomieszczeniu. Pompa standardowo mierzy tylko temperaturę wody CO , a jeśli woda osiągnęła docelową to właśnie dobrze by było ,żeby pompa się zmodulowała i ją dalej na tym poziomie utrzymywała. Jeśli mimo modulacji temperatura wody dalej rośnie , to wtedy dopiero off. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 06.12.2021 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 Powinna się wyłączyć, jak stwierdzi, że nagrzała już wystarczająco pomieszczenia. To chyba logiczne ? Ho ho jakim to cudem ma się wyłączyć jak np. chodzi na samej KG Jeżeli na termostacie lub na harmonogramie to i owszem zrobi STOP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 06.12.2021 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 Ho ho jakim to cudem ma się wyłączyć jak np. chodzi na samej KG Jeżeli na termostacie lub na harmonogramie to i owszem zrobi STOP. Normalnym "cudem" , u mnie grzejąc tylko z KG normlanym "cudem" jak temp.zasilania jest na tyle wystarczająca czyli temp.wewnetrzna jest osiągnięta to sprężarka się wyłącza czyli pompa przestaje grzać,pompka obiegowa miele sobie cały czas badając temp.powrotu. Po co mi ta modulacja i ciągle grzanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.