Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom 120m Panasonic HP T-Cap WH-MXC09 koszty

pitron

Recommended Posts

Witam

Poproszę o pomoc, sugestie, jestem laikiem w temacie pomp ciepła.

Dom 120m cegła/pustak ocieplony styropian 10cm okna plastik dwuszybowe, CO kaloryfery.

Posiadam zainstalowaną fotowoltaikę 3,3 kW.

Instalator proponuje pompę ciepła Panasonic HP T-Cap WH-MXC09 + osprzęt.

Koszt całości 36500zł po odliczeniu 18 500zł dotacji czyli realny koszt inwestycji to 55 000 zł.

Wydaje mi się drogo chociaż sprzęt topowych producentów jest wyraźnie droższy od typowych chinoli.

Dom 120m cegła/pustak ocieplony styropian 10cm okna plastik dwuszybowe, CO kaloryfery.

Instalator proponuje pompę ciepła Panasonic HP T-Cap WH-MXC09 + osprzęt.

Koszt całości 36500zł po odliczeniu 18 500zł dotacji czyli realny koszt inwestycji to 55 000 zł.

Wydaje mi się drogo chociaż sprzęt topowych producentów jest wyraźnie droższy od typowych chinoli.

Panasonic HP T-Cap WH-MXC09 - to monoblok,

Zobacz; https://allegro.pl/listing?string=pompa%20ciepla%20panasonic&price_from=30000

Koszt całości 36500 zł, po odliczeniu 18 500zł dotacji ;

- czyli realny koszt inwestycji to 18000 zł a nie 55000zł

Koniecznie zrób OZC budynku ;

-aby poznać moc cieplną budynku

• Like 1

Istne szaleństwo. Z ciekawości sprawdziłem ile kosztuje obecnie moja pompa LG 9KW i widze że cenowo zbytnio przez 4 lata nie wzrosła .

Patrząc jedynie na wyceny obecne instalatorów to widać że dzięki dopłatom mocno wzrosły za to oferty samych instalatorów , no cóż wszystkie to dopłaty powodują że ceny szybują w kosmos i zarabia na tym głównie pośrednik ;)

Tak szczerze mówiąc chyba lepiej olać te "dopłaty" kupić najtańszego monoblocka Haier i niech zwykły hydraulik podłączy i będziemy mieli kilkanaście tysięcy oszczędności w kieszeni ..

Bo wydanie 30-50 tys na pompę ciepła z montażem to zwykłe szaleństwo ...