Pacman71 02.01.2022 02:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2022 Cześć. Od razu zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem i staram się zrozumieć jak prawidłowo to powinno funkcjonować. Wprowadziłem się do nowego domu 90m2, gdzie jest w całości ogrzewanie podłogowe. Kocioł gazowy Immergas Victrix Exa 24 ERP z zasobnikiem 125 l. Dwie pompy. Rozdzielacz na piętrze i na parterze. Na piętrze 5 pomieszczeń i 5 pętli, do listwy sterującej podłączone termostaty pokojowe i siłowniki elektryczne Salus. Tylko jedna pętla (korytarz) skręcona na rotametrze. NaParterze również 5 pętli. 3 pętle (salon z kuchnią )podłączone do jednego regulatora pokojowego i 2 pętle ( wiatrołap i toaleta) skręcone na rotametrach. Wszystko przewodowo z tym, że Listwy sterujące nie są spięte że sobą ani z kotłem i po osiągnięciu zadanych temperatur go nie wyłączają. I teraz sytuacja której nie rozumiem wygląda tak, że jak ustawiam na regulatorze np 25 stopni to silowniki się otwierają kocioł grzeje wodę i po dłuższym czasie temperatura jest osiągnięta. Gorzej w drugą stronę. Gdy np ustawię na wszystkich regulatorach w całym domu 20 stopni to temperatura i tak zazwyczaj nie spada poniżej 22 na parterze i 21 na pietrze . Nie da się osiągnąć np 20 stopni mimo tego, że żaden regulator nie wysyła sygnału do grzania i wszystkie przepływy w całym domu są są zamknięte. Druga sprawa to zastanawiam.sie nad sensem pracy kotła kiedy nie ma żadnych sygnałów do grzania. Temperatura wyjścia jest ustawiona na 35 stopni i kocioł co 5 min załącza na parę sekund palnik dogrzewa wodę i się wyłącza, i tak przez całą dobę, dlatego zastanawiam się czy nie dołożyć do listwy modułu sterującego kotłem, żeby był wyłączony gdy nie ma sygnału z regulatora do grzania. Kwestia taka, że ten sygnał do grzania w salonie nigdy nie następuje, bo na regulatorze ustawione 20 stopni a temp. praktycznie nie spada poniżej 21. Pytanie:Co jest lepsze dla kotła o będzie bardziej zasadne , praca ciągła i załączanie palnika na chwilę