Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dom 300m i zmiana peleciaka na co ?


woan

Recommended Posts

Chciałbym zmienić peleciaka na grzanie prądem lub.... Dom z lat 90 , ocieplony 15cm , 3 kondygnacje wszędzie grzejniki. Instalacja stara jak z tamtych lat,grzejniki purmo. Nie wiem ile wody tam jest ale tak myślę,że z 800litrów jest. Mam tego peleciaka , wszystko fajnie pięknie ,ale chciałbym dołożyć jakieś inne ogrzewanie. Peletu idzie max 7 ton od wrześni do maja. Oglądałem piec w formie podgrzewacza wody, jakiś bufor z grzałkami. Nie znam się na tym i w sumie nikt mi nie potrafi określić ile będzie mnie kosztowała eksploatacja pieca. Pellet nie jest uciążliwy , zasypuję raz w tygodni i tyle widzieli mnie w kotłowni. Ale przy obecnych cenach surowca nie wiem czy nie iść w coś bardziej wygodniejszego. Peleciaka chcę zostawić , bo jak przyjdzie - 25 to jednak tym bardziej nagrzeję dom. Obecny piec spala w sumie tyle samo czy mam -10 czy + 4 stopnie. Grzanie prądem bym wykorzystał w miesiącach gdzie nie jest aż tak zimno na dworze,a pellet bym włączał od stycznia do marca. Macie jakieś pomysły ? bo ofert na rynku sporo i nie wiadomo co wybrać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam masz za pellet? Po ile?

Chcesz zamienić drogi pellet na jeszcze droższy prąd? Nie napisałeś cen. Napisałeś tylko że spalasz 7 ton. Z tego nic nie wynika.

 

kupowałem w hurcie po 680zł i cena była spoko . Teraz dzwonie i może będę miał w cenie 1160zł (może..) i dlatego szukam czegoś w podobnej cenie; bo rozładunek niby widłak jest ,ale jednak upchać to wszystko trzeba gdzieś. Z miłą chęcią bym gaz wziął,ale tu nie ma póki co. Temperatura w domu 23 stopnie wszędzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach