Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Problem z nieszczelnym łączeniem dachu

zwojek

Recommended Posts

Podczas próby naprawy hałasujących profili od dachu podwieszanego zauważyłem, że na poddaszu tam, gdzie dach się łączy pod kątem są szczeliny (wybaczcie język, jakim opisuję, ale jestem laikiem). Za każdym razem, jak jest wiatr, słychać to na poddaszu, prawdopodobnie dostaje się on właśnie przez owe szczeliny.

Powoduje to poruszanie się profili aluminiowych od sufitu podwieszanego i hałas. Jeden profil udało mi się usztywnić, tego drugiego niestety nie, nie mam jak dojść. Pomyślałem, że może wyeliminowanie przyczyny przeciągów pomoże.

Poniżej zdjęcia

https://imgur.com/a/wC4UBfD

https://imgur.com/a/KqYtm26

Czy mogę czymś uszczelnić tą szczelinę?

Jest membrana i ktoś kto ją układał nie położył jej z zakładem albo jest ona przecięta i stąd ta szczelina.

Możesz to zakleić od wewnątrz używając dobrej, mocnej taśmy dwustronnej i kawałka tej membrany, ale czy długo wytrzyma trudno powiedzieć.

Jeżeli między tymi krokwiami jest taka szczelina to podejrzewam na sąsiednich krokwiach jest tak samo lub podobnie jeżeli jak wspomniałem wcześniej przy układaniu nie zastosowano odpowiedniego zakładu.

1. Rozumiem, że dach jest wykonany niepoprawnie?

Czy jest to zgodne ze sztuką?

Pytam, bowiem mam jeszcze rok "gwarancji" od developera.

2. Czy takie wykonanie dachu grozi czymś przy mocnych ulewach/wichurach?

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

EDIT, z tego, co oglądałem jaka jest struktura tej części dachu - wygląda jakby pod gąsior nie włożyli łaty kalenicowej - mam rację?

Edytowane przez zwojek

Trudno określić na podstawie tych kilku fotek czy dach został wykonany poprawnie. Na pewno ten element który pokazałeś na fotkach nie jest wykonany poprawnie.

Czym to grozi? zawilgoceniem ocieplenia co spowoduje że praktycznie nie będzie ono spełniać swojego zadania.

Jeżeli masz na to gwarancje to zgłaszaj to jak najszybciej.