Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gabba, podałas za mało informacji by Ci pomóc.. jak dużo ma byc obniżone to nadproze, jaka jest szerokość okna, z czego to dom itd..

 

Obniżenie otworu styropianem jest rzeczą najprostszą, ale nie zawsze można do tego podejść tolerancyjnie.. Trwalsze byłoby przyklejenie pustaka itp., ale najwłaściwsze.. to obniżenie nadproża, czyli wykucie starego i obniżenie go lub dolanie nowego..

A nie da się po prostu zamówić wyższego okna?

 

Regół na zamawianie nie ma. Jeśli liczysz na promocje "zimowe" to ja takich nie pamiętam..

Za to warto kupić lub chociaz zamówić teraz - dopłaty za Galuxu spadły do minimum a i pojawiły się nowe standardy - nieobecne do tej pory, np. sosna czy dąb na mikrozłączach.

Nie sądzę by ta promocja utrzymała się do późnej jesieni, więc chyba warto się.. pospieszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finlandia

A ja z takim zapytaniem do ciebie....

Czy w domu w stanie surowym można montować drewniane okna jesienią i przez zimę nie ogrzewać budynku?

pozdrawiam

Przede wszystkim okna drewniane powinno się montować po największych pracach mokrych czyli po tynkach i wylewkach i ich przeschnięciu. W takiej sytuacji "przezimowanie" okien powinno przejść bezproblemowo. Najgorsze co można zrobić to wstawić okna jesienią, grzać w budynku i robić prace mokre! Zniszczenie okien gwarantowane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finlandia

A ja z takim zapytaniem do ciebie....

Czy w domu w stanie surowym można montować drewniane okna jesienią i przez zimę nie ogrzewać budynku?

pozdrawiam

Przede wszystkim okna drewniane powinno się montować po największych pracach mokrych czyli po tynkach i wylewkach i ich przeschnięciu. W takiej sytuacji "przezimowanie" okien powinno przejść bezproblemowo. Najgorsze co można zrobić to wstawić okna jesienią, grzać w budynku i robić prace mokre! Zniszczenie okien gwarantowane!

A jeżeli w trakcie tych mokrych prac wstawie osuszacz budowlany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agata, zrobisz jak zechcesz...

Ale pamiętaj że w większości kart gwarancyjnych wysatwianych przez producentów drewnianych okien jest zapis - warunek: wykonanie prac mokrych, niektórzy jeszcze dodają, że nie tylko wykonanie ale i wysuszenie pomieszczeń do pewnego zdrowego stanu (bo to chyba logiczne). Chociaż spotkałem przypadki: tynkowianie domu w piątek a w sobotę telefon że "można montować okna - warunek spełniony"...

 

Praktycznie jednak - pewnie się tym komuś "podłożę" - nie jest tajemnicą, że wiele montaży odbywa się przed pracami mokrymi. Różne są powody. A skąd wiem? Choćby oglądając na tym forum setki zdjęć.. gdzie widać prace renomowanych firm a gdyby taką fotkę wrzucić do "szukam dobrych okien" to... byłaby poddana gruntownej krytyce pod kątem warunków montażu..

 

Jest tak jak napisł Wojtek - warto zrobić wcześniej prace mokre, ale najgorzej jest gdy są wstawione okna późną jesienią do świeżego budynku, tynki są robione zima i jeszcze wrzucony jest "osuszacz" w postaci "kozy" grzewczej. W takich wypadkach korozja okuć murowana - takze w plastikowych oknach, a w najgorszych przypadkach drewno tak pracuje, że mogą pękąć szyby.

 

To ja zpytam: po co chcesz wstawiać teraz okna? Są niezbędne by "zamknąć" budynek? A kto ukradnie gołe ściany? Nie lepiej zabić otwory folią, poczekać aż dom sobie popracuje i prace robić wiosną ? Wówczas okna będą o jeden sezon "świeższe" a i gwarancja dłużej je obejmie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finlandia

A ja z takim zapytaniem do ciebie....

Czy w domu w stanie surowym można montować drewniane okna jesienią i przez zimę nie ogrzewać budynku?

pozdrawiam

Przede wszystkim okna drewniane powinno się montować po największych pracach mokrych czyli po tynkach i wylewkach i ich przeschnięciu. W takiej sytuacji "przezimowanie" okien powinno przejść bezproblemowo. Najgorsze co można zrobić to wstawić okna jesienią, grzać w budynku i robić prace mokre! Zniszczenie okien gwarantowane!

A jeżeli w trakcie tych mokrych prac wstawie osuszacz budowlany?

Aha, prawdziwy osuszacz.. kiedyś widziałem jak pracował w oddanym do użytku segmencie. Właściciele walczyli z wilgocią przed położeniem parkietu. Niby wszystko było wysuszone i gotowe do zamieszkania, a dziennie wylewali po 20 litrow wody... ile będzie tej wody z tynków? 20l na godzinę?

 

Aha, i nie odpowiedzialem na zadane pytanie: znam wiele inwestycji, gdzie widziałem okna wsatwione przed tynkami, domy są nieogrzewane, nic w nich się nie robi.. Trzeba się liczyć z tym, że okna lekko spęcznieją i mogą wystąpić jakieś niedogodności w użytkowaniu, ale jeśli późniejsze prace będą prowadzone umiejętnie i z wyczuciem, to nie powinno być później problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka postów wyżej broniłem Urzędowskiego w temacie opóźnień..

Z ciężkim sercem to piszę, ale by nie było że jestem jednostronny.. w tej chwili są opóźnienia i przekraczają czasem 2 tygodnie, dlatego warto pomyśleć o zamówieniu wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My zamówienie złożyliśmy 6.08 ,a właśnie przed chwilą dostałam wiadomość,że okna już są.Czyli trochę więcej jak 6 tygodni :lol:

Dokładnie, 3-4 tygodnie potwierdzenia fabrycznego + 2-3tygodnie opóźnienia i logistyki. Od dawna akcentuję fakt, że termin fabryczny to nie wszystko, a wiem że niektórzy sprzedawcy nie do końca to uwzględniają. Generalnie nie jest źle, ale te 6 tygodni trzeba zwykle liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej widzę grubą folię przyklejoną od wewnątrz taśmą ochornną z pcw. Czasem jest to folia strech dookoła skrzydła, ale juz nie zabezpiecza ram.

Trzeba tylko pilnować by taśmy nie były za długo przyklejone, szczególnie te papierowe żółte a już w ogóle od zewnątrz - te należy zrywać od razu po wykonaniu pracy. Klej bywa sporym problemem na oknach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 1 month później...
Droga Finlandio :D brać mahoń afrykański czy nie?

no i żeby Ci pomóc w odpowiedzi to powiem że masz najfajniejszą stronkę o Urzędasie :lol: :p :D

Osobiście uważam, że meranti M1 jest dużo bardziej sprawdzonym drewnem niż mahoń afrykański (któego gatunku by on nie był;)

Nie mam też jednak nic szczególnego przeciw mahoniom, wiec jeśli Ci sie bardziej podoba M1 niż M11 to bierz.

 

A stronka? Nie,nie, nie jest o tej firmie.. tylko o jej produktach - bo to one mnie kręcą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finlandio! i co ja teraz mam zrobić? :evil: mężowi podoba się mahoń(ma z tegoż gitarę), ja właściwie najchętniej to wybrałabym coś pewnego, co mi się nie pokręci ani nie oblezie, a kolor i usłojenie to dla mnie trzeciorzęd, na dęba mnie nie stać, sosna odpada. no to w cenie mahoniu afrykańskiego jest też meranti? a może coś do koloru dachówki(antracyt) należałoby dobrać?

Druga część: stronka twojego sklepu jest super. zawsze tam oglądałam to co chciałam się dowiedzieć o Urzędowskich produktach i dopiero wczoraj zorientowałam się że Ty to Ty :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...