Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Myśl o mieszkaniu bez okna jest faktycznie zatrważająca :evil: , ale dlaczego nie interweniowałeś w firmie wcześniej :o

 

Mogłeś chociażby ze względu na duże uchybienia, zrezygnować z umowy i żądać zwrotu wpłaty (przecież usługi nie wykonano) a zamówić usługę w innej firmie. W zimie ruch w branży okien jest mniejszy więc myślę, żę nie byłoby problemu. Z drugiej strony podejście tej pani jest co najmniej nie na miejscu i zaraz zrezygnowałabym z firmy tak traktującej klientów :evil:

 

Zgadzam się z innymi- WSZYSTKO BEZWZGLĘDNIE NA PIŚMIE !!!! - wiem z własnego doświadczenia!! i koniecznie po uzyskaniu pisemnej odpowiedzi z firmy "URZĘDOWSKI" skieruj pismo do RZECZNIKA PRAW KONSUMENTÓW wraz z kopią wpłaty oraz twoich pism i odpowiedzi firmy.

 

Życzę powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jubba jest konsumentem (kupuje na własne potzreby nie w celach gospodarczych w uproszczeniu). Należy co najmniej napisać ostre pismo (Osteteczne wezwanie przedsądowe) powołujac się na odpowiednie przepisy b. szeroko chroniące konsumentów, takie jak np.

Kodeks cywilny - art 385(1), 385(3) w szczególności pkt 12,13,14, 22!

ustawa o ocronie konkurencji i konsumentów - art 8 ust 1 pkt 1 i7 i ust 3! i dalsze,

ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnychg warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego art. 2 ust 2 i w zasadzie wszystkie przepisy tej ustawy,

ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (z marca 2002) wybrane przepisy w szczególności.

Nalezy przeczytać te przepisy i wiedzieć jakie prawa przysługują. w zasadzie ta umowa jest nieważna a U. zobowiązany do zwrotu kasy wraz z osetkami i odszkodowaniem. Ja bym nie poprzestał na piśmie, nawet jezeliw końcu zamontowaliby mi to okno (już bym go nie chciał ale ja jestem prawnikiem :wink: ). Domagałbym się wysokiego odszkodowania - bardzo przydatne byłyby zaświadczenia lekarskie.

Należy zwrócić się do rzecznika praw konsumentów (powinien być w każdym starostwie) Taki rzecznik ma bardzo szerokie uprawnienia i jest zobowiązany pomóc a nawet wystąpić na drogę sądową w imieniu konsumenta.

Po odpowiednim piśmie umiejętnie pokazującym konsekwencje działania U., na miejscu U. zamontowałbym nie tylko to okno ale na koszt firmy wymieniłbym całą stolarkę. W St. Zjednoczonych byłoby już po nich ale i u nas, o ile ta historeia jest prawdziwa, rozsądny prawnik wysadziłby ich w powietrze. Konsument ewidentnie musi nie mieć racji żeby sądy nie trzymały jego strony i orzekają w razie watpliwości na korzyść kosumentów (a co dopiero w sytuacjach ewidentnych). W sprawach konsumenckich orzekaja dosyć sprawnie. Nie jestem specjalistą w sprawach konsumenckich ale głowa do góry, do boju, sprawa jest wygrana, pozdrawiam.

(przepraszam za dość chaotyczną wypowiedź).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem prawnikiem, ale jeszcze bardzej niż w dochodzenie prawem wierzę w potęgę internetu. Po takiej wiadomości jak ta Urzędowski jest dla mnie skończony, a jestem właśnie w przededniu kupowania drewnianych okien. Sądze ze dzieki opiniom takim jak ta, czyli rzetelne opisanie sprawy, podanie nazwy firmy, firma traci setki klientów.

 

Tak się zaczyna upadek słabych firm - takie są prawa rynku konsumenta. A do rynku konsumenta powoli dochodzimy.

 

Sam miałem sytuację z firmą turystyczną - opisałem wszystko w internecie na odpowiednim forum, i odzew był ogromny. Dzieki jednej mojej opinii froma pożegnała się z grubymi pieniędzmi. Internet jest najlepszym rzecznikiem praw obywatelskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przypadkach to raczej my musimy reagować i po prostu nie kupować od takich chamów. Bo inaczej nie można ich nazwać. A poza tym to Szanowna Redakcja powinna w Muratorze nie tylko zamieszczać piękne posty z Forum ale również takie o niesolidnych firmach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę,że należy szerokim łukiem omijać firmy, z którymi ktoś miał problemy, np. wiarygodny forumowicz. 90% klientów może być super zadowolona, ale co będzie jeśli akurat ty znajdziesz sie w grone nieszczęśliwych 10%? Lepiej poszukać kogoś bardziej wiarygodnego. Szkoda zdrowia i nerwów. Budowa i bez tego jest wystarczajaco stresująca. Dla mnie Urzędowski był skreślony od dawna. Słyszałam o nim na forum już złe opinie. Podobnie ze Zbigmet, Gerda, Dziadek, Nikom.

Życzę pomyślnego załatwienia sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba nie do końca jeszcze tak jest. Wiele firm nic sobie z tego nie robi. Bezskutecznie opisywałam niedawno kłopoty mojego sąsiada z firmą Zbigmet.

Ludzie szybko zapominają ale też jestem optymistką i wierzę, że to się zmieni i firmy będą się bały utraty dobrej opinii.

 

:D Nieprawda

Kiedyś czytałam twój wątek na ten temat i ... wszystko sobie zakodowałam -zwłaszcza nazwę firmy i przekazuje te informację dalej :evil:

Zadowolony klient to najlepsza reklama i jeżeli sprzedawcy tego nie rozumieją to owszem mogą się utrzymać ale o pozycji lidera mogą zapomnieć.

Wydajemy nasze ciężko zarobione pieniądze i mamy prawo żądać fachowej i miłej obsługi :evil:

 

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był też wątek o nierzetelnosci FERNO. Długi i przekonujący, moim zdaniem. Jednak zawsze znajdą sie głosy, a że to trzeba zrozumieć, że pewnie wina jednego człowieka, a prezes ładnie sie zachował...

Większość myśli, że to tylko inni są tacy głupi i dają się naciągnąć, a nam to się nie zdarzy. Dzięki temu takie firmy jeszcze istnieją.

Ja juz jestem wyczulona na wszelkie forumowe krytyki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rady i słowa otuchy. Właśnie jestem po rozmowie z firmą Urżedowski i powiedziałem że zamierzam wystąpić o odszkodowanie na drodzę sądowej. Na to Urzędowski "dobrze niech pan sobie występuje, ale na razie ma pan do zapłaty tyle a tyle a to i tak poszliśmy panu na rękę że nie policzyliśmy 22% VATU" No to jestem szczęściarzem !!! Dla wyjaśnienia wątpiącym dlaczego tak długo czekałem z wymianą okna odpowiadam iż aby dostac odszkodowanie z polisy musiałem czekać na zamknięcie śledztwa, a one właśnie się zamknęło i dokładnie tydzień temu dostałem pieniądze za okna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był też wątek o nierzetelnosci FERNO. Długi i przekonujący, moim zdaniem. Jednak zawsze znajdą sie głosy, a że to trzeba zrozumieć, że pewnie wina jednego człowieka, a prezes ładnie sie zachował...

Większość myśli, że to tylko inni są tacy głupi i dają się naciągnąć, a nam to się nie zdarzy. Dzięki temu takie firmy jeszcze istnieją.

Ja juz jestem wyczulona na wszelkie forumowe krytyki..

 

Mysle ,że masz na myśli Pana Andrzeja ,niestety ten facet nie jest prezesem tytlko dyr. d/s handlowych jakby był prezesem to podejrzewam ze nie bylo by takich kłopotów w Ferno ciekawe jak teraz jest u nich czy cos sie zmieniło? Może pochwalą sie obecnie zakupujący klienci w tej firmie na przełomie maja co i jak jestem bardzo ciekawy za informacje będe wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Na bazie własnych doświadczeń podzielam smutne opnie na temat podejścia do klienta przez niektóre firmy. Ja miałem przypadek podobny i podczas rozmowy z Prezesem usłyszałem, że mają dużo klientów( czyli na jednym im nie zależy). To było 2 lata temu i przez ten czas osobiście zniechęciłem do nich klientów, a suma pieniędzy jaka nie wpłynęła do firmy to około 100 000 PLN. Dzisiaj są w stanie upadłosci, a to oznacza że niezadowolnych było więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie stoje przed wyborem: Kowalscy czy Urzędowski- wasze wypowiedzi chyba przesądzają sprawę na rzecz tych pierwszych. Dodatkowy argument- kto wie czy nie najistotniejszy, to opinia mojej Żony- wg niej tylko Kowalscy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...