Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rdzewiejąca aplikacja INOX drzwi KMT


Recommended Posts

Z końcówką stycznia 2022 roku zostały zamontowane u mnie drzwi KMT PLUS 75 PASSIVE.

Po miesiącu od montażu na aplikacji INOX zaczęły pojawiać się rdzawe plamy.

Reklamacja na dzień dzisiejszy nie została uznana przez Wykonawcę z Dąbrowy Górniczej, a argumentacja odmowy uznania reklamacji jest taka, że inox musi być czyszczony aby zachować dobry wygląd i odporność korozyjną. Elementy te nie będą korodować ani się odbarwiać w normalnych warunkach atmosferycznych lecz przy zgromadzeniu nadmiernej wilgoci powietrza i pierwiastków w nim zawartych może dojść do przebarwień a w cięższych przypadkach (nadmierne stężenie soli, agresywne działanie wody opadowej) do zapoczątkowania korozji oraz konieczności naprawczego czyszczenia powierzchni.

Forumowicze, nie wiem jak w waszych głowach, ale w mojej rodzi się pytanie: jakie warunki należy uznać za normalne jeśli budynek jest zlokalizowany w okolicy domów jednorodzinnych, a w promieniu 10 km brak jest jakichkolwiek zakładów przemysłowych o potencjalnie szkodliwym oddziaływaniu, drzwi zaś są osłonięte co najmniej 1,5 metrowym zadaszeniem i brak jest czynników zewnętrznych, które mogłyby wpływać na wilgoć w powietrzu, po za tymi naturalnymi.

W karcie gwarancyjnej KMT pojawiają się zapisy mówiące, że: czyszczenie jest konieczne do utrzymania mechanizmu samonaprawczego stali, który zapobiega narastaniu stężenia krytycznego zanieczyszczeń takich jak dwutlenek siarki, lub chlorki i zanieczyszczenia od żelaza. Należy elementy czyścić i konserwować środkami do tego przeznaczonymi zgodnie z zaleceniami karty gwarancyjnej. Dodam, że producent w karcie gwarancyjnej (którą dostaje się przecież dopiero z drzwiami - a wcześniej nikt o takich potencjalnych problemach nie informuje) zamieszcza uwagę, że ramki przyszybowe INOX wykonane są z wysokiej jakości stali nierdzewnej, jednakże pod wpływem czynników środowiskowych oraz zanieczyszczeń związanych z codzienną eksploatacją może wystąpić niepożądane zjawisko korozji (nalot koloru rdzawego, wykwit solny) nie podlegające reklamacji.

Szanowni Państwo są to jakieś kuriozalne stwierdzenia KMT - ramki ze stali nierdzewnej, która pod wpływem wilgoci z powietrza atmosferycznego z zewnątrz rdzewieją.

Gdyby takie informacje były przedstawiana przed dokonaniem zakupu drzwi, to ja osobiście takich drzwi bym nie zakupił. Nikt przecież nie kupuje świadomie drzwi z elementami nierdzewnymi, które miałyby rdzewieć w normalnych warunkach atmosferycznych.

Dla zobrazowania nienormalnej sytuacji z drzwiami KMT nadmienię, jeszcze, że posiadam od 6 lat drzwi firmy Stolpaw, również z aplikacją INOX i nie widać na nich ani "grama" rdzy.

Zamieszczam te informacje jako przestroga dla innych potencjalnych klientów KMT.

Jeśli ktoś miał lub ma podobne doświadczenia zapraszam do wymiany doświadczeń ponieważ sprawy nie zamierzam tak zostawić.

A jeśli ktoś byłby zainteresowany zdjęciami rdzewiejących drzwi zapraszam do kontaku.

20220219_155814.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W karcie gwarancyjnej KMT pojawiają się zapisy mówiące, że: czyszczenie jest konieczne do utrzymania mechanizmu samonaprawczego stali, który zapobiega narastaniu stężenia krytycznego zanieczyszczeń takich jak dwutlenek siarki, lub chlorki i zanieczyszczenia od żelaza. Należy elementy czyścić i konserwować środkami do tego przeznaczonymi zgodnie z zaleceniami karty gwarancyjnej. Dodam, że producent w karcie gwarancyjnej (którą dostaje się przecież dopiero z drzwiami - a wcześniej nikt o takich potencjalnych problemach nie informuje) zamieszcza uwagę, że ramki przyszybowe INOX wykonane są z wysokiej jakości stali nierdzewnej, jednakże pod wpływem czynników środowiskowych oraz zanieczyszczeń związanych z codzienną eksploatacją może wystąpić niepożądane zjawisko korozji (nalot koloru rdzawego, wykwit solny) nie podlegające reklamacji..

Uczciwym podejściem jest publikowanie karty gwarancyjnej na ogólnodostępnej stronie www. W ostateczności taką kartę powinien mieć dostępną sprzedawca (choćby z własnych drzwi ekspozycyjnych).

Z drugiej strony kto z Was interesuje się warunkami gwarancji? W 90% liczy się dobra cena. Co najwyżej pada pytanie o długość gwarancji.

 

Podobne zapisy będzie miała większość producentów drzwi. Z tym, że stal nierdzewna stali nierówna. Niższa cena nie bierze się z niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczciwym podejściem jest publikowanie karty gwarancyjnej na ogólnodostępnej stronie www. W ostateczności taką kartę powinien mieć dostępną sprzedawca (choćby z własnych drzwi ekspozycyjnych).

Z drugiej strony kto z Was interesuje się warunkami gwarancji? W 90% liczy się dobra cena. Co najwyżej pada pytanie o długość gwarancji.

 

Podobne zapisy będzie miała większość producentów drzwi. Z tym, że stal nierdzewna stali nierówna. Niższa cena nie bierze się z niczego.

O tak. Bo kupując drzwi trzeba najpierw doktorat z chemii zrobić. Inaczej po fakcie to każdy narzekać potrafi. Przecież to nie wina jakiegokolwiek producenta, że gówno udające stal nierdzewną, nazywa stalą nierdzewną.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak. Bo kupując drzwi trzeba najpierw doktorat z chemii zrobić. Inaczej po fakcie to każdy narzekać potrafi. Przecież to nie wina jakiegokolwiek producenta, że gówno udające stal nierdzewną, nazywa stalą nierdzewną.

 

Chciałbym przeczytać w katalogu: "Mamy stal danej klasy. Grozi nalotami" Co w sumie jest napisane w uwagach czy w gwarancji. Zupełnie poważnie: nie znam się na stali, bazuję na prestiżu marki i własnych doświadczeniach.

 

Jest wiele rzeczy wymagających wiedzy, np. wypominana przeze mnie klasy szczelności, w tym przepuszczalność powietrza. W wielu deklaracjach podawane są tak żałosne wartości, że mój znajomy przetłumaczył je na polski i wg niego producent sam pisze: "proszę nie kupować naszego towaru, bo jest nieszczelny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z końcówką stycznia 2022 roku zostały zamontowane u mnie drzwi KMT PLUS 75 PASSIVE.

Po miesiącu od montażu na aplikacji INOX zaczęły pojawiać się rdzawe plamy.

Reklamacja na dzień dzisiejszy nie została uznana przez Wykonawcę z Dąbrowy Górniczej, a argumentacja odmowy uznania reklamacji jest taka, że inox musi być czyszczony aby zachować dobry wygląd i odporność korozyjną. Elementy te nie będą korodować ani się odbarwiać w normalnych warunkach atmosferycznych lecz przy zgromadzeniu nadmiernej wilgoci powietrza i pierwiastków w nim zawartych może dojść do przebarwień a w cięższych przypadkach (nadmierne stężenie soli, agresywne działanie wody opadowej) do zapoczątkowania korozji oraz konieczności naprawczego czyszczenia powierzchni.

Forumowicze, nie wiem jak w waszych głowach, ale w mojej rodzi się pytanie: jakie warunki należy uznać za normalne jeśli budynek jest zlokalizowany w okolicy domów jednorodzinnych, a w promieniu 10 km brak jest jakichkolwiek zakładów przemysłowych o potencjalnie szkodliwym oddziaływaniu, drzwi zaś są osłonięte co najmniej 1,5 metrowym zadaszeniem i brak jest czynników zewnętrznych, które mogłyby wpływać na wilgoć w powietrzu, po za tymi naturalnymi.

W karcie gwarancyjnej KMT pojawiają się zapisy mówiące, że: czyszczenie jest konieczne do utrzymania mechanizmu samonaprawczego stali, który zapobiega narastaniu stężenia krytycznego zanieczyszczeń takich jak dwutlenek siarki, lub chlorki i zanieczyszczenia od żelaza. Należy elementy czyścić i konserwować środkami do tego przeznaczonymi zgodnie z zaleceniami karty gwarancyjnej. Dodam, że producent w karcie gwarancyjnej (którą dostaje się przecież dopiero z drzwiami - a wcześniej nikt o takich potencjalnych problemach nie informuje) zamieszcza uwagę, że ramki przyszybowe INOX wykonane są z wysokiej jakości stali nierdzewnej, jednakże pod wpływem czynników środowiskowych oraz zanieczyszczeń związanych z codzienną eksploatacją może wystąpić niepożądane zjawisko korozji (nalot koloru rdzawego, wykwit solny) nie podlegające reklamacji.

Szanowni Państwo są to jakieś kuriozalne stwierdzenia KMT - ramki ze stali nierdzewnej, która pod wpływem wilgoci z powietrza atmosferycznego z zewnątrz rdzewieją.

Gdyby takie informacje były przedstawiana przed dokonaniem zakupu drzwi, to ja osobiście takich drzwi bym nie zakupił. Nikt przecież nie kupuje świadomie drzwi z elementami nierdzewnymi, które miałyby rdzewieć w normalnych warunkach atmosferycznych.

Dla zobrazowania nienormalnej sytuacji z drzwiami KMT nadmienię, jeszcze, że posiadam od 6 lat drzwi firmy Stolpaw, również z aplikacją INOX i nie widać na nich ani "grama" rdzy.

Zamieszczam te informacje jako przestroga dla innych potencjalnych klientów KMT.

Jeśli ktoś miał lub ma podobne doświadczenia zapraszam do wymiany doświadczeń ponieważ sprawy nie zamierzam tak zostawić.

A jeśli ktoś byłby zainteresowany zdjęciami rdzewiejących drzwi zapraszam do kontaku.

 

Witam.

 

Przyznam, że sporo sprzedałem KMT z ramką inox i taki temat mi nigdy nie wskoczył. Zapis odnośnie czyszczenia i konserwacji jest taki sam jak na

ramce i pochwycie w modelu Renodoor marki Hormann. Pytanie czy nalot występuje na całej powierzchni ramki, czy tylko na fragmencie ze zdjęcia.

Drugie pytanie czy powierzchnia na której jest wżer jest jednolita, czy ma zadziory ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym przeczytać w katalogu: "Mamy stal danej klasy. Grozi nalotami" Co w sumie jest napisane w uwagach czy w gwarancji. Zupełnie poważnie: nie znam się na stali, bazuję na prestiżu marki i własnych doświadczeniach.

Równie dobrze można sprzedawać stal nierdzewną, a w instrukcji napisać, że nierdzewna będzie jak sobie ją przed rdzą zabezpieczysz.

 

Przypominam, że drzwi były zamontowane z końcówką stycznia. Albo się sprzedaje stal nierdzewną, albo mix gówna ze złomem i potem bierze za to odpowiedzialność. Widziałeś kiedyś tak wyglądającą SN po takim czasie? Niezależnie od jej ceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze można sprzedawać stal nierdzewną, a w instrukcji napisać, że nierdzewna będzie jak sobie ją przed rdzą zabezpieczysz.

 

Przypominam, że drzwi były zamontowane z końcówką stycznia. Albo się sprzedaje stal nierdzewną, albo mix gówna ze złomem i potem bierze za to odpowiedzialność. Widziałeś kiedyś tak wyglądającą SN po takim czasie? Niezależnie od jej ceny?

 

Wdziałem różne naloty na aplikacjach. Nie będę pisał z którą marką mi się kojarzą najczęściej, bo to było zbyt mało przypadków by mieć pewność.

Firmy oferują preparaty do ich pielęgnacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...