Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Brak zbrojenia dla ścianek kolankowych-jak to naprawić.Pomoc

Recommended Posts

Ot i to. Tytuł mówi wszystko. Buduję dom z poddaszem użytkowym, ściana jednbowarstwowa z Optiroca (bloczki keramzytowe), sposobem ? łatwo zgadnąć ? gospodarczym. Majster ze wsi, ale na tutejsze warunki dobry; nie pije, staranny, zachowuje porządek, stara się douczać, stawiane przez niego domy widziałem - stoją prosto, niektóre od lat. Ale jak to wiejski majster, ?upraszcza? sobie robotę. No i pojawia się tytułowy problem. Moja wiedza budowlana to parę lat lektur Muratora, ale mam wątpliwości, czy wszystkie ?nowoczesne? proponowane tam rozwiązania są absolutnie konieczne. Nie znam się jednak na tyle, żeby wiedzieć z czego bezkarnie można zrezygnować, a z czego w żadnym wypadku. Co się stanie, jeśli postawię ściankę kolankową bez słupków, a tylko zazbroję systemowo każdą warstwę i zrobię na górze wieniec. A jeśli słupki są konieczne, to jak się teraz zabrać do ich stawiania, skoro wieniec stropowy i strop już są zalane bez wypuszczonego zbrojenia?

ja osobiście nie odważyłbym się na zrezygnowanie ze słupków w ściankach kolankowych. W którymś z ostatnich nr Muratora była taka fotka, gdzie ściany kolankowe rozjechały się w budowanym domu pod ciężarem dachu. Obejrzyj to sobie, polecam!

Ja proponowałbym nawiercanie wieńca i kotwienie tam prętów na słupki. Kotwienie przy użyciu betonu/kleju na bazie cementu lub kleju żywicznego (używanego w kopalniach do kotwienia obudowy górniczej). Pracy dużo, ale chyba warto :wink:

jeżeli jesteś na tym etapie to nic straconego przy obecnym stanie zamocowań różne kotwy itp nawierć otwosy w stropie dospawaj do kotwy pręty zbrojeniowe i przykręć po 4 takie pręty na słupek, o rozstawie nie bedę się wypowiadał bo inni lepiej wiedzą, a dalej postępuj jakbyś te pręty wyprowadził ze zbrojenia w wieńcu (staraj się nie trafić w zbrojenie wieńca podczas wiercenia)