Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Co pod próg okna balkonowego ?


Recommended Posts

  • 4 weeks później...
  • Odpowiedzi 363
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja mam tak zrobione:

Pod oknami balkonowymi na całej szerokości okna balkonowego (2,8m) mam wymurowany murek z porotthermu na szerokość okna i wysokosc 22cm, do porothermu w te dziury wcisnołem pianke montazową co została z montowania okien.

Od wewnątrz dyletacja na całej wysokości i długości okna z 1cm płyty styrodurowej, od zewnątrz pustak zasmarowany WASERSTOPEM z soudala, na to przyklejony 10cm styrodur, który na górze jest ściety tak że robi się ok 20stopniowy spad w kirunku tarasu. Ten styrodur jest normalnie zabezpieczony klej,siatka,klej, i na tym 20* spadzie są płytki balkonowe zafugowane i silikon dekarski miedzy płytkami i oknem. Myśle że bedzie ok:) Oczywiście po tych płytkach sie nie chodzi, miałem tak w mieszkaniu kilka lat i wiem że te 10cm w niczym nie przeszkadza. Jak oceniacie? Sam to sobie wymyśliłem

 

untitled.jpg

untitled.jpg

Edytowane przez turalyon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...
  • 3 weeks później...
Co w przypadku jezeli mam juz podmorowke na pelnej dlugosci drzwi balkonowych (3m, 3 szyby 400kg). Czy jest mozliwe wstawienie podpor (jest juz po tynkach przed posadzkami), czy nie warto kruszyc kopii?

Zrób tak aby ta podmurówka nie stykała się bezpośrednio z wylewką na podłodze - oddziel ją wewnątrz np. postawionym pionowo styropianem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A u mnie ekipa znalazła takie rozwiązanie:

 

Bloczki betonowe podłożone są i na dole pod oknem tarasowym i u góry pod oknami balkonowymi.

O zgrozo sam im te bloczki pomagałem na górę wnosić, ale chłopaki powiedzieli że wymiar pasuje i sobie chcą je podeprzeć do monażu na odpowiedniej wysokości. Jak przyjechałem z pracy to zastałem taki oto widok.

i tutaj mam "dylemat pomontażowy inwestora".

Dobrze czy nie dobrze?

1.Pełne bloczki betonowe pod oknami

2.Kliny drewniane

Jednym słowem chłopaki wykorzystali materiały dostępne na budowie, czyli nie mieli swoich podpór, poszerzeń itp.

 

PICT0562.JPGPICT0563.jpgPICT0580.jpg

 

 

 

Wysokość posadzki była ustalona przed montażem.

dodam też że okno tarasowe i witryny miały być na równej wysokości, a wcisnęli je tak jak leci ale to już mam wyjaśnione i będą poprawiać.

 

Ale moje główne pytanie to:

 

Czy taki sposób montażu okna balkonowego jet prawidłowy?

 

PS Co wprawniejsze oko dojrzy pewnie błąd przy montażu okna na wykuszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety będziesz miał problem z ociepleniem na ścianach przy wykuszu. Wywaliłem wykusz z projektu gdyż stwarzał same problemy zwłaszcza z prawidłowym dociepleniem i mam święty spokój :)

 

Wstępnie mam ustalone że całe okno wykuszowe razem z tymi małymi bocznymi zostanie wysunięte do przodu o grubość ocieplenia (minus ok 4cm które wchodzą na ramę okna) i zostanie dostawiony węglarek a następnie okno

PICT0561.jpg

tylko że przez to stracę na szerokości parapetu.

I zastanawiam się jeszcze jaki sposób montażu wybrać?.

Okno będzie osadzone poza ścianą w zasadzie to w styropianie.

Chciałbym zachować te boczne okienka ponieważ do duże jest oknem stałym nie otwieranym (wiem .... mogło być dzielone na pół)

Pan montująco/sprzedający winę wziął na siebie i wszystkie te prace mam w ramach ceny zakupu/montażu (bez szemrania najmniejszego)

 

Źródłem tego stanu rzeczy jest "murarz" który nie postawił węglarka, następnie pan od okien pomierzył tak jak leci (a byłem przy pomiarach i mówiłem że 20cm styropianu przyjdzie, przy co drugim oknie wspominałem bo mam nauczkę po dachu) i w efekcie mam okno wykuszowe jak widać.

 

 

 

pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już robili to co szkodziło im podmurować wyżej bo okno tarasowe podmurowali zdecydowanie za mało.

 

Okno tarasowe przed montażem nie było podmurowane, był poziom chudziaka.

W czasie pomiarów zwróciłem na to uwagę, tym bardziej że dwie witryny było podmurowane i aby uzyskać równy poziom okno vs witryny należało wyciąć podmurówkę pod witryny (tego nie zrobiono ale będzie to poprawione przy pracach z wykuszem). i uzupełnić lukę pod oknem balkonowym. pod oknem balkonowym uzupełniono ale .... bloczkami betonowymi.

wg mnie będę miał problemy z izolacją tego fragmentu.

Myślę że SOLBET 12, przycięty na odpowiednią wysokość, będzie tutaj zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.

no i te duże kawałki drewna/klinów też jakiś mi tam nie leżą, drewno pierwsze leprze, bez impregnacji, wg mnie takie połączenie może skutkować tym że za ok5 lat (strzelam) drewno się zdegraduje (nie wiem czy dobre słowo użyłem) i drzwi zaczną "siadać", a gwarancja 7lat, i się Pan martw potem

 

pozdr

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okno tarasowe przed montażem nie było podmurowane, był poziom chudziaka.

W czasie pomiarów zwróciłem na to uwagę, tym bardziej że dwie witryny było podmurowane i aby uzyskać równy poziom okno vs witryny należało wyciąć podmurówkę pod witryny (tego nie zrobiono ale będzie to poprawione przy pracach z wykuszem). i uzupełnić lukę pod oknem balkonowym. pod oknem balkonowym uzupełniono ale .... bloczkami betonowymi.

wg mnie będę miał problemy z izolacją tego fragmentu.

Myślę że SOLBET 12, przycięty na odpowiednią wysokość, będzie tutaj zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.

no i te duże kawałki drewna/klinów też jakiś mi tam nie leżą, drewno pierwsze leprze, bez impregnacji, wg mnie takie połączenie może skutkować tym że za ok5 lat (strzelam) drewno się zdegraduje (nie wiem czy dobre słowo użyłem) i drzwi zaczną "siadać", a gwarancja 7lat, i się Pan martw potem

 

pozdr

Artur

 

Zdecydowanie powinny zostać zastosowany poszerzenia systemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

A ja sobie pomyślałem, że zrobię tak.

Przygotować stojaki z prętów zbrojeniowych długości około 20 cm, fi 12. Do końcówki dospawać kawałek odpowiedniego płaskownika szerokości z 5 cm.

Następnie wywiercić z 4- 6 otworów fi 16 w betonie pod balkonem, przygotować podpórki stojaków ze styropianu, drewna, czegokolwiek, które umożliwią ustawienie stojaków na odpowiednio wymierzoną już dokładnie wysokość (powiedzmy do -2 mm). Zalać odwierty zaprawą szybkowiążącą i wstawić te stojaki.

Zamiast 60 zł na stojaki, wydamy ile? Prawie za darmo.

Uwagi krytyczne mile widziane ;-)

 

Przyszło mi do głowy, że tymi podpórkami stojaków mogą być poziomice. Od razy jest kontrola poziomu. Po 15 min zastyga i poziomice zabieramy.

Edytowane przez dg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku takie profile istnieją tyle tylko, że sprzedawcy do d... a klient jeszcze lepszy, bo zamiast mieć dobrze zamontowane to szkoda mu kasy

Zawsze wtedy się zastanawiam czy wybierając glazurę też będzie liczył każdą złotówkę ? Albo jeszcze lepiej, przy kostce na podjazd do garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wtedy się zastanawiam czy wybierając glazurę też będzie liczył każdą złotówkę ? Albo jeszcze lepiej, przy kostce na podjazd do garażu

 

Nie raz nie dwa człowiek jechał na montaż (wymianę starych) drzwi. Klient zapraszał na kawę, z grzeczności nie wypadało odmówić tej chwili poświęconego czasu. Przyjeżdżając po drzwi prosił o "te tańsze" bo nie są mu potrzebne jakieś kosmiczne technologie, a na pomontażowej kawie chwalił się np TV większym od tych drzwi. Gdzie jest sens i logika? Chyba nigdzie, bo każdy chce mieć swój dom od razu. Kupuje się za mniejsze kwoty aby starczyło na wszystko od razu, włącznie z urządzeniem domu. Szczerze mówiąc nie wiem czy przy stawianiu domu nie zrobiłbym tak samo - czyli kupić tańsze drzwi i okna aby zostało w portfelu trochę pieniędzy na część parkietu.

Tyle, że parkiet łatwiej wymienić jak okna lub drzwi, bo tam dochodzą koszta elewacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bo każdy chce mieć swój dom od razu. Kupuje się za mniejsze kwoty aby starczyło na wszystko od razu....
To niech buduje dom pod swoje potrzeby i możliwości finansowe. A tu wokoło rosną jak grzyby po deszczu rezydencje dla rodzin 2+....może kiedyś 1 a może i 2 a może wcale. Nigdzie nie jest napisane, że każdy MUSI mieć swój własny dom. Jeżdżąc po kraju często widzę segmenty za 300-400 tyś. Mam zjanomych w takich 120 metrach mieszkających i są szczęśliwi i "udupieni" z kredytem tylko na 10 lat a nie do śmierci. Też się zastanawiali czy samemu chałupy nie postawić ale . . . . wyszło im, że się po prostu nie opłaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się z Tobą zgodzę, bo o ile wymiana parkietu (paneli) wiąże się z zerwanie tylko paneli, a gąbka tak na prawdę może zostać ta sama, o tyle przy oknach idzie do kosza pianka, elewacja, folie jeśli są takowe. Jeśli trafi się jakiś konował to jeszcze kawałek docieplenia trzeba będzie dosztukowywać. A materiały wykończeniowe tak jak panele szczerze mówiąc montuje się na okres 5 lat. Panel za 25zł/m2 przeżyje 5 latek, a ten za 125zł/m2 przeżyje 6 lat. Takie bynajmniej jest moje doświadczenie.

 

Co do okien pasywnych i ich montażu już nie raz pisałem to, że nie jestem ślepym zwolennikiem tych rozwiązań ale doceniam to że są dla tych, którzy potrafią z tego korzystać. Moja ekonomia i ekologia jest bliska zeru więc ja osobiście omijam ten temat u siebie.

 

Co do domów. Ja widzę również szereg domów w stanie surowym otwartym z kartką "na sprzedaż". Czyżby ktoś przeliczył się z siłami? Mówię tu o domach powierzchni użytkowej koło 180m. Póki co ten temat nie jest dla mnie - jeśli już w przyszłości dom, to tylko taki max 80m + mikro działeczka, bo i tak nie mam czasu na koszenie trawników i pielęgnację ogrodu ... to tak na marginesie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...

Witam.

Poproszę o podpowiedź :)

Co się daje na etapie ocieplania budynku z zewnątrz na poszerzeniu pod oknem tarasowym ( poszerzenie + profil bazowy razem 30 cm )

Ocieplenie : styropian o grubości 20 cm ,taras będzie na gruncie z kostki brukowej .

Czy przykleić styrodur pionowo ? Jaka grubość żeby to moc potem zasypać i położyć kostkę brukową ? Czy 5 cm będzie OK ?

Czy wskazana tam jest jakaś obróbka blacharska np. jakiś mikro parapecik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz nawet nic nie dawać i będzie dobrze

Pamiętaj że od środka pod 4-7 cm wylewką masz styropian dochodzący do poszerzenia

Pamiętaj także by dokładnie wykonać izolację przeciwwodną

Tu możliwości rozwiązań jest wiele więc Ci nie doradzę ;)

Edytowane przez nikt ważny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...