fenix2 19.12.2012 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 A może znacie inny ,,ciepły" materiał, który można podmurować pod drzwi tarasowe aby był jak najmniejszy mostek termiczny? W iinym wątku ( dot. min. ścian i materiałów budowlanych) nie otrzymałem odpowiedzi na to pytanie, wiec wracam do tego wątku Jak pisałem wcześniej perlito-beton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
turalyon 11.01.2013 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 (edytowane) Ja mam tak zrobione: Pod oknami balkonowymi na całej szerokości okna balkonowego (2,8m) mam wymurowany murek z porotthermu na szerokość okna i wysokosc 22cm, do porothermu w te dziury wcisnołem pianke montazową co została z montowania okien. Od wewnątrz dyletacja na całej wysokości i długości okna z 1cm płyty styrodurowej, od zewnątrz pustak zasmarowany WASERSTOPEM z soudala, na to przyklejony 10cm styrodur, który na górze jest ściety tak że robi się ok 20stopniowy spad w kirunku tarasu. Ten styrodur jest normalnie zabezpieczony klej,siatka,klej, i na tym 20* spadzie są płytki balkonowe zafugowane i silikon dekarski miedzy płytkami i oknem. Myśle że bedzie ok:) Oczywiście po tych płytkach sie nie chodzi, miałem tak w mieszkaniu kilka lat i wiem że te 10cm w niczym nie przeszkadza. Jak oceniacie? Sam to sobie wymyśliłem Edytowane 11 Stycznia 2013 przez turalyon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pulse 02.12.2013 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Co w przypadku jezeli mam juz podmorowke na pelnej dlugosci drzwi balkonowych (3m, 3 szyby 400kg). Czy jest mozliwe wstawienie podpor (jest juz po tynkach przed posadzkami), czy nie warto kruszyc kopii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stary 17.12.2013 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Co w przypadku jezeli mam juz podmorowke na pelnej dlugosci drzwi balkonowych (3m, 3 szyby 400kg). Czy jest mozliwe wstawienie podpor (jest juz po tynkach przed posadzkami), czy nie warto kruszyc kopii? Zrób tak aby ta podmurówka nie stykała się bezpośrednio z wylewką na podłodze - oddziel ją wewnątrz np. postawionym pionowo styropianem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wesola9 25.12.2013 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 Witam A u mnie ekipa znalazła takie rozwiązanie: Bloczki betonowe podłożone są i na dole pod oknem tarasowym i u góry pod oknami balkonowymi. O zgrozo sam im te bloczki pomagałem na górę wnosić, ale chłopaki powiedzieli że wymiar pasuje i sobie chcą je podeprzeć do monażu na odpowiedniej wysokości. Jak przyjechałem z pracy to zastałem taki oto widok. i tutaj mam "dylemat pomontażowy inwestora". Dobrze czy nie dobrze? 1.Pełne bloczki betonowe pod oknami 2.Kliny drewniane Jednym słowem chłopaki wykorzystali materiały dostępne na budowie, czyli nie mieli swoich podpór, poszerzeń itp. Wysokość posadzki była ustalona przed montażem. dodam też że okno tarasowe i witryny miały być na równej wysokości, a wcisnęli je tak jak leci ale to już mam wyjaśnione i będą poprawiać. Ale moje główne pytanie to: Czy taki sposób montażu okna balkonowego jet prawidłowy? PS Co wprawniejsze oko dojrzy pewnie błąd przy montażu okna na wykuszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domowy cieć 25.12.2013 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 niestety będziesz miał problem z ociepleniem na ścianach przy wykuszu. Wywaliłem wykusz z projektu gdyż stwarzał same problemy zwłaszcza z prawidłowym dociepleniem i mam święty spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawekk1980 25.12.2013 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 Witam Ale moje główne pytanie to: Czy taki sposób montażu okna balkonowego jet prawidłowy? PS Co wprawniejsze oko dojrzy pewnie błąd przy montażu okna na wykuszu. Jeśli już robili to co szkodziło im podmurować wyżej bo okno tarasowe podmurowali zdecydowanie za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wesola9 25.12.2013 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 niestety będziesz miał problem z ociepleniem na ścianach przy wykuszu. Wywaliłem wykusz z projektu gdyż stwarzał same problemy zwłaszcza z prawidłowym dociepleniem i mam święty spokój Wstępnie mam ustalone że całe okno wykuszowe razem z tymi małymi bocznymi zostanie wysunięte do przodu o grubość ocieplenia (minus ok 4cm które wchodzą na ramę okna) i zostanie dostawiony węglarek a następnie okno tylko że przez to stracę na szerokości parapetu. I zastanawiam się jeszcze jaki sposób montażu wybrać?. Okno będzie osadzone poza ścianą w zasadzie to w styropianie. Chciałbym zachować te boczne okienka ponieważ do duże jest oknem stałym nie otwieranym (wiem .... mogło być dzielone na pół) Pan montująco/sprzedający winę wziął na siebie i wszystkie te prace mam w ramach ceny zakupu/montażu (bez szemrania najmniejszego) Źródłem tego stanu rzeczy jest "murarz" który nie postawił węglarka, następnie pan od okien pomierzył tak jak leci (a byłem przy pomiarach i mówiłem że 20cm styropianu przyjdzie, przy co drugim oknie wspominałem bo mam nauczkę po dachu) i w efekcie mam okno wykuszowe jak widać. pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wesola9 25.12.2013 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 Jeśli już robili to co szkodziło im podmurować wyżej bo okno tarasowe podmurowali zdecydowanie za mało. Okno tarasowe przed montażem nie było podmurowane, był poziom chudziaka. W czasie pomiarów zwróciłem na to uwagę, tym bardziej że dwie witryny było podmurowane i aby uzyskać równy poziom okno vs witryny należało wyciąć podmurówkę pod witryny (tego nie zrobiono ale będzie to poprawione przy pracach z wykuszem). i uzupełnić lukę pod oknem balkonowym. pod oknem balkonowym uzupełniono ale .... bloczkami betonowymi. wg mnie będę miał problemy z izolacją tego fragmentu. Myślę że SOLBET 12, przycięty na odpowiednią wysokość, będzie tutaj zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. no i te duże kawałki drewna/klinów też jakiś mi tam nie leżą, drewno pierwsze leprze, bez impregnacji, wg mnie takie połączenie może skutkować tym że za ok5 lat (strzelam) drewno się zdegraduje (nie wiem czy dobre słowo użyłem) i drzwi zaczną "siadać", a gwarancja 7lat, i się Pan martw potem pozdr Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 25.12.2013 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 Okno tarasowe przed montażem nie było podmurowane, był poziom chudziaka. W czasie pomiarów zwróciłem na to uwagę, tym bardziej że dwie witryny było podmurowane i aby uzyskać równy poziom okno vs witryny należało wyciąć podmurówkę pod witryny (tego nie zrobiono ale będzie to poprawione przy pracach z wykuszem). i uzupełnić lukę pod oknem balkonowym. pod oknem balkonowym uzupełniono ale .... bloczkami betonowymi. wg mnie będę miał problemy z izolacją tego fragmentu. Myślę że SOLBET 12, przycięty na odpowiednią wysokość, będzie tutaj zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. no i te duże kawałki drewna/klinów też jakiś mi tam nie leżą, drewno pierwsze leprze, bez impregnacji, wg mnie takie połączenie może skutkować tym że za ok5 lat (strzelam) drewno się zdegraduje (nie wiem czy dobre słowo użyłem) i drzwi zaczną "siadać", a gwarancja 7lat, i się Pan martw potem pozdr Artur Zdecydowanie powinny zostać zastosowany poszerzenia systemowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slaku 26.12.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2013 poszerzenie pod balkon albo na całej wysokości albo częściowo podmurować i dopiero kilka cm przed balkonem dołożyć poszerzenie. A i drewno nie zdegraduje ci się za 5 lat, mimo ze nie jest impregnowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dg1 28.02.2014 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 (edytowane) A ja sobie pomyślałem, że zrobię tak. Przygotować stojaki z prętów zbrojeniowych długości około 20 cm, fi 12. Do końcówki dospawać kawałek odpowiedniego płaskownika szerokości z 5 cm. Następnie wywiercić z 4- 6 otworów fi 16 w betonie pod balkonem, przygotować podpórki stojaków ze styropianu, drewna, czegokolwiek, które umożliwią ustawienie stojaków na odpowiednio wymierzoną już dokładnie wysokość (powiedzmy do -2 mm). Zalać odwierty zaprawą szybkowiążącą i wstawić te stojaki. Zamiast 60 zł na stojaki, wydamy ile? Prawie za darmo. Uwagi krytyczne mile widziane Przyszło mi do głowy, że tymi podpórkami stojaków mogą być poziomice. Od razy jest kontrola poziomu. Po 15 min zastyga i poziomice zabieramy. Edytowane 28 Lutego 2014 przez dg1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ventana 06.03.2014 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 W dzisiejszych czasach istnieje szereg systemowych poszerzeń lub specjalnie do systemu dopasowanych tak zwanych profilów pod balkonowych.Moim zdaniem to podstawa w oknach balkonowych dużych drzwiach przesuwnych itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 06.03.2014 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Od początku takie profile istnieją tyle tylko, że sprzedawcy do d... a klient jeszcze lepszy, bo zamiast mieć dobrze zamontowane to szkoda mu kasyZawsze wtedy się zastanawiam czy wybierając glazurę też będzie liczył każdą złotówkę ? Albo jeszcze lepiej, przy kostce na podjazd do garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 07.03.2014 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Zawsze wtedy się zastanawiam czy wybierając glazurę też będzie liczył każdą złotówkę ? Albo jeszcze lepiej, przy kostce na podjazd do garażu Nie raz nie dwa człowiek jechał na montaż (wymianę starych) drzwi. Klient zapraszał na kawę, z grzeczności nie wypadało odmówić tej chwili poświęconego czasu. Przyjeżdżając po drzwi prosił o "te tańsze" bo nie są mu potrzebne jakieś kosmiczne technologie, a na pomontażowej kawie chwalił się np TV większym od tych drzwi. Gdzie jest sens i logika? Chyba nigdzie, bo każdy chce mieć swój dom od razu. Kupuje się za mniejsze kwoty aby starczyło na wszystko od razu, włącznie z urządzeniem domu. Szczerze mówiąc nie wiem czy przy stawianiu domu nie zrobiłbym tak samo - czyli kupić tańsze drzwi i okna aby zostało w portfelu trochę pieniędzy na część parkietu. Tyle, że parkiet łatwiej wymienić jak okna lub drzwi, bo tam dochodzą koszta elewacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 07.03.2014 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 ....Tyle, że parkiet łatwiej wymienić jak okna lub drzwi, bo tam dochodzą koszta elewacji.I o to chodzi, łatwiej wymienić. I co jeszcze gorsze, jak wymieniasz okna czy drzwi rozwalasz wszystko to na co wydałeś kasę, która "zaoszczędziłeś" na oknach czy drzwiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 07.03.2014 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 ...bo każdy chce mieć swój dom od razu. Kupuje się za mniejsze kwoty aby starczyło na wszystko od razu....To niech buduje dom pod swoje potrzeby i możliwości finansowe. A tu wokoło rosną jak grzyby po deszczu rezydencje dla rodzin 2+....może kiedyś 1 a może i 2 a może wcale. Nigdzie nie jest napisane, że każdy MUSI mieć swój własny dom. Jeżdżąc po kraju często widzę segmenty za 300-400 tyś. Mam zjanomych w takich 120 metrach mieszkających i są szczęśliwi i "udupieni" z kredytem tylko na 10 lat a nie do śmierci. Też się zastanawiali czy samemu chałupy nie postawić ale . . . . wyszło im, że się po prostu nie opłaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 07.03.2014 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Tu się z Tobą zgodzę, bo o ile wymiana parkietu (paneli) wiąże się z zerwanie tylko paneli, a gąbka tak na prawdę może zostać ta sama, o tyle przy oknach idzie do kosza pianka, elewacja, folie jeśli są takowe. Jeśli trafi się jakiś konował to jeszcze kawałek docieplenia trzeba będzie dosztukowywać. A materiały wykończeniowe tak jak panele szczerze mówiąc montuje się na okres 5 lat. Panel za 25zł/m2 przeżyje 5 latek, a ten za 125zł/m2 przeżyje 6 lat. Takie bynajmniej jest moje doświadczenie. Co do okien pasywnych i ich montażu już nie raz pisałem to, że nie jestem ślepym zwolennikiem tych rozwiązań ale doceniam to że są dla tych, którzy potrafią z tego korzystać. Moja ekonomia i ekologia jest bliska zeru więc ja osobiście omijam ten temat u siebie. Co do domów. Ja widzę również szereg domów w stanie surowym otwartym z kartką "na sprzedaż". Czyżby ktoś przeliczył się z siłami? Mówię tu o domach powierzchni użytkowej koło 180m. Póki co ten temat nie jest dla mnie - jeśli już w przyszłości dom, to tylko taki max 80m + mikro działeczka, bo i tak nie mam czasu na koszenie trawników i pielęgnację ogrodu ... to tak na marginesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 11.08.2014 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Witam. Poproszę o podpowiedź Co się daje na etapie ocieplania budynku z zewnątrz na poszerzeniu pod oknem tarasowym ( poszerzenie + profil bazowy razem 30 cm ) Ocieplenie : styropian o grubości 20 cm ,taras będzie na gruncie z kostki brukowej . Czy przykleić styrodur pionowo ? Jaka grubość żeby to moc potem zasypać i położyć kostkę brukową ? Czy 5 cm będzie OK ? Czy wskazana tam jest jakaś obróbka blacharska np. jakiś mikro parapecik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 11.08.2014 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) możesz nawet nic nie dawać i będzie dobrze Pamiętaj że od środka pod 4-7 cm wylewką masz styropian dochodzący do poszerzenia Pamiętaj także by dokładnie wykonać izolację przeciwwodną Tu możliwości rozwiązań jest wiele więc Ci nie doradzę Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez nikt ważny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.