modena 13.08.2014 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 możesz nawet nic nie dawać i będzie dobrze Tu możliwości rozwiązań jest wiele więc Ci nie doradzę Całkiem nic ? A tam ,coś tam jednak dam Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TyjesteśBasia 08.08.2015 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Dwa lata temu firma, u której zamawialiśmy okna Oknoplastu z montażem zapisała w umowie: "Klient zobowiazuje się podmurować okna od dołu zamiast podwyższeń progów - według rozpiski: Podmurowania pod drzwi: Parter pod drzwi dwuskrzydłowe i fixy po bokach podmurować 17 cm od dołu. Parter drzw przesuwne podmurować 17 cm od dołu. Piętro drzwi balkonowe podmurować 9 cm od dołu." Przedstawiając nam ofertę okien dano nam alternatywę: albo poszerzenia albo podmurówkę. Wybraliśmy podmurówkę z wiadomych względów. Naprawdę, nie powinni podsuwać rozwiązań klientom niezgodnych ze sztuką budowlaną, takie które spowodują gigantyczne mostki termiczne w budynku. Ja laik, nie znam się na budowlance, zaufałam firmie, że wie co robi, nie wiedziałam, że nie osadza się okien na podmurówkach, że te podwyższenia progów są konieczne. Zapłaciliśmy murarzowi za podmurówkę cegłami, monterzy z firmy zamontowali okna bez szemrania, że podmurówki są z cegły. Pani zadzwoniła, że montaż okien odbył się bez problemów. Nie wiem co teraz robić. W środku mamy już wylewki, są zrobione tarasy. Dzisiaj też jeden fachowiec powiedział, że musimy koniecznie ciąć betonowe tarasy, a taka usługa jest droga, by dostać się pod te okna tarasowe i balkonowe i wygrzebać tę cegłę, bo będą mostki termiczne. Da się teraz tam jakoś wsadzić te podwyższenia progów , okna się nie zapadną? Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez TyjesteśBasia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 08.08.2015 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Przedstawiając nam ofertę okien dano nam alternatywę: albo poszerzenia albo podmurówkę. Wybraliśmy podmurówkę z wiadomych względów. Naprawdę, nie powinni podsuwać rozwiązań klientom niezgodnych ze sztuką budowlaną, takie które spowodują gigantyczne mostki termiczne w budynku. Ja laik, nie znam się na budowlance, zaufałam firmie, że wie co robi, nie wiedziałam, że nie osadza się okien na podmurówkach, że te podwyższenia progów są konieczne. Zapłaciliśmy murarzowi za podmurówkę cegłami, monterzy z firmy zamontowali okna bez szemrania, że podmurówki są z cegły. Pani zadzwoniła, że montaż okien odbył się bez problemów. Nie wiem co teraz robić. W środku mamy już wylewki, są zrobione tarasy. Dzisiaj też jeden fachowiec powiedział, że musimy koniecznie ciąć betonowe tarasy, a taka usługa jest droga, by dostać się pod te okna tarasowe i balkonowe i wygrzebać tę cegłę, bo będą mostki termiczne. Da się teraz tam jakoś wsadzić te podwyższenia progów , okna się nie zapadną? Zrób zdjęcia kamerą termowizją czy faktycznie takie wielkie mostki tam powstały. A okna montowali w warstwie ocieplenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TyjesteśBasia 08.08.2015 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Na piankę montażową. Ocieplenie z zewnątrz będzie dopiero robione. I tak na autoryzowanym partnerze Oknoplastu można się przejechać. Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez TyjesteśBasia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 08.08.2015 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Na piankę montażową. Ocieplenie z zewnątrz będzie dopiero robione. I tak na autoryzowanym partnerze Oknoplastu można się przejechać. To jak pod progiem jest mostek a przy oknie nie? Jak sposób montażu taki sam!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 08.08.2015 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Dzisiaj też jeden fachowiec powiedział, że musimy koniecznie ciąć betonowe tarasy, a taka usługa jest droga, by dostać się pod te okna tarasowe i balkonowe i wygrzebać tę cegłę, bo będą mostki termiczne. Proszę niczego nie wygrzebywać, niczego nie ciąć i w ogóle przejść w stan relaksu. Jeśli po podmurowaniu reszta montażu została wykonana poprawnie wszystko jest i w przyszłości będzie dobrze. Ten od cięcia betonu tarasów to był... fachowiec powiedzmy taki sobie, ot jeden z wielu "fachowców" co to krążą i zamęt sieją. Niepotrzebny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 08.08.2015 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jeśli ten próg został normalnie ocieplony styropianem i nie jest bezpośrednio połączony z tarasem to nie ruszał bym tego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 08.08.2015 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Dziękuję. Tak to wygladało zanim zrobilismy ocieplenie podłogi 15 cm, ogrzewanie podłogowe i wylewki. ocieplenie ścian z zewnątrz dopiero ma być robione. Niepokojące jest to, że to już trzeci fachowiec, który na te cegły zwrócił uwagę, a tu też wszyscy piszą, że to jest żle. [ATTACH=CONFIG]326883[/ATTACH] Czyli taras jest połączony z tym progiem? Bo jeśli jest to masz faktycznie mostek. Ale wtedy wystarczy odciąć taras a cegły pod oknami zostawić w spokoju i zaizolować styropianem podczas ocieplania elewacji. Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez fenix2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 08.08.2015 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Rozumiem, że wewnątrz jest to zalane i nie do ruszenia. Ale właściwie co jest w tej chwili po zewnętrznej stronie tej podmurówki? Czy tam są już wylane wylewki tarasu na styk z powierzchnią tych cegieł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 08.08.2015 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 a tych "fachowców" nie przeraża fakt, że podobną sytuację masz przy normalnych oknach ? Przecież to identyczna sytuacja. Widzę, że nie masz jeszcze tarasu więc wystarczy odseparować termicznie taras od wylewek i po krzyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 08.08.2015 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Okna tarasowe/balkonowe (takie do samej podłogi) powinny być jedynie podparte pod pionowymi elementami futryny (ramy okna) czyli w skrajnych punktach + tam gdzie futryna ma jeszcze pionowe elementy. W pozostałej przestrzeni kładziemy izolację termiczną (np. styropian). Mi też murarze wymurowali, spece od okien (najlepsza firma w mieście) wstawili okna i dopiero później się dowiedziałem że to wszystko do d.upy. Samemu przerobiłem, ale nie miałem jeszcze wylewek, ani tarasu. Inaczej masz niezły mostek termiczny (szczególnie jak masz podłogówkę). Ktoś mi opowiadał że tak miał i musiał wszytko wywalać bo mu parkiet zaczął gnić Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez panfotograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 08.08.2015 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) a tych "fachowców" nie przeraża fakt, że podobną sytuację masz przy normalnych oknach ? Przecież to identyczna sytuacja. Widzę, że nie masz jeszcze tarasu więc wystarczy odseparować termicznie taras od wylewek i po krzyku Przy normalnych oknach masz zazwyczaj na zewnątrz gruuubą warstwę styropianu. A przy tarasie/balkonie masz od zewnątrz beton. Obłożenie podmurówki pod oknem tarasowym 2cm styropianu niewiele da. Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez panfotograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 08.08.2015 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Proszę niczego nie wygrzebywać, niczego nie ciąć i w ogóle przejść w stan relaksu. Jeśli po podmurowaniu reszta montażu została wykonana poprawnie wszystko jest i w przyszłości będzie dobrze. Ten od cięcia betonu tarasów to był... fachowiec powiedzmy taki sobie, ot jeden z wielu "fachowców" co to krążą i zamęt sieją. Niepotrzebny! Starasz się uspokoić Inwestorkę, z wiadomych powodów ale prawda jest taka, że jest to zrobione źle. Mostek jest od strony tarasu, gdzie jest wylany beton oraz od strony gruntu (jeśli nie ma piwnicy). Dodatkowo nasuwa sie pytanie czy izolacja pozioma jest wykonana prawidłowo? Można to wyleczyć ale to zależy od wielu czynników, których nie podałaś. Czy masz ogrzewanie podłogowe, najlepiej jakbyś wrzuciła jakieś zdjecie oraz jak wykończony jest taras? Taras rozumiem jest to wylana płyta z betonu B20 plus zbrojenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 08.08.2015 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Okna tarasowe/balkonowe (takie do samej podłogi) powinny być jedynie podparte pod pionowymi elementami futryny (ramy okna) czyli w skrajnych punktach + tam gdzie futryna ma jeszcze pionowe elementy.....jeden z wielu błędów montażowych przy balkonach, podparcie tylko na wysokości pionowych elementów ościeżnicy. Wszędzie kolego obowiązuje taka sama zasada jak w oknach, wyjątkiem są HSy gdzie trzeba gęściej i PSK gdzie trzeba nie tylko podpierać ościeżnice lecz także prowadnicę sanek Nie znamy dokładnych wymiarów, nie wiemy jak ocieplony ma być taras, a może jest odseparowany ociepleniem fundamentów ? (tak się powinno robić) niewiele wiemy i zakładanie, że 2 cm to mało może okazać się błędem gdyż np. ocieplenie tarasu wyjdzie na równo z dolną krawędzią ościeżnicy czy też poniżej ale zakryje pustak ? Fakt, dla mnie jest to jedno z najgorszych rozwiązań połączenia tego miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 08.08.2015 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 np. ocieplenie tarasu wyjdzie na równo z dolną krawędzią ościeżnicy czy też poniżej ale zakryje pustak ? Gdyby tak miało być to byłby problem z wykończeniem tarasu tj. płytki leżały by na styropianie . Ocieplenie to przeważnie ponad 10cm styropianu, a teraz jak kafelka będzie przyklejona częsciowo do płyty betonowej i częsciowo leżała na styropianie to wiadomo, że prędzej czy później pęknie. Zakładam wykończenie z płytek skoro jest wylany beton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 08.08.2015 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Fakt, dla mnie jest to jedno z najgorszych rozwiązań połączenia tego miejsca Niestety wciąż bardzo popularne a nie powinno być dopuszczone. U mnie też próbowano iśc na łatwiznę i co gorsza monterzy nie mieli zbyt wielu pomysłów na to. Rozwiązanie musiałem sam znależć. A na każdą uwagę monterzy odpowiadali tylko z głupim uśmiechem, ze pewnie gdzieś coś głupiego wyczytałem na forum muratora. Było to w roku 2014 więc nie tak dawno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 09.08.2015 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) Okna tarasowe/balkonowe (takie do samej podłogi) powinny być jedynie podparte pod pionowymi elementami futryny (ramy okna) czyli w skrajnych punktach + tam gdzie futryna ma jeszcze pionowe elementy. A masz na to jakiś papier ? Instrukcję, czy zalecania montażowe któregoś z producentów ? Bo zawsze czytałem o równomiernym podparciu od dołu. Szerokie okna PSK, HS powinny być podpierane na całej szerokości - najlepiej poszerzeniami. Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 09.08.2015 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Że muszę ciąć beton to już się pogodziłam, ale tych cegiełek wolałabym nie ruszać, bo boję się o te okna. One muszą swoje ważyć. A ten fachowiec powiedział, że wytnie beton, wygrzebie cegły i wsunie styropian. Nie podoba mi się to, to nie może być stabilne. Już wolałabym te podwyższenia tam włożyć, ale teraz pewnie jest to niewykonalne. To akurat jest taras przy drzwiach, ale wszystkie trzy tarasy identycznie robili. Poczekaj, problem nie jest aż tak trudny jak się wydaje. Po pierwsze, nie należy ruszać tych cegieł. Okno musi mieć podparcie dolne i jest to jeszcze ważniejsze niż mostek termiczny. Wprawdzie wystarczyłoby od biedy aby te cegły były ułożone z przerwami w kliku miejscach ale to można by rozważać gdyby to robić na nowo (nie dysponując systemowym poszerzeniem, które jest lepszym rozwiązaniem). Jak fachowiec zacznie kuć te cegły, to tylko może naruszyć mocowanie całego okna. Żeby się tam dostać z jakimś narzędziem musiałby Ci wyciąć spory pas tych wylewek tarasowych. Żeby dało się to potem dolać musiałby to tak naciąć aby nie przeciąć zbrojenia, czyli de facto bardziej skuć a nie przeciąć. Jak przetnie to całkiem, to już nowy pasek będzie osobno i powstanie niechciana dylatacja prawie na progu wejściowym. Czyli masakra. Ja bym proponował ciąć te wylewki ale wąsko czyli pasek max. 4 cm. Samo cięcie betonu dobrą tarczą jest banalne i potrwa parę chwil. Następnie należy wybrać ten materiał z odciętej szczeliny jak najgłębiej, czyli nie tylko warstwę betonu ale też podsypkę poniżej. W tę szczelinę należy wsunąć przygotowany pas płyty z materiału o maksymalnie dobrej izolacyjności, czyli najlepiej płytę z XPS, bo to już jest po stronie mokrej. Wtedy mostek na tej krawędzi będzie już częściowo zlikwidowany. Oczywiście nie całkowicie, ale przy standardowym montażu okien zasadniczo każda krawędź naokoło okna jest w pewnym stopniu mostkiem i to się wkalkulowuje w straty termiczne budynku. Boczne szpalety otworu okiennego też mają przecież ocieplenie 2-3 cm styropianu, zatem zaproponowane docieplenie na pewno nie będzie gorsze. Chodzi jednak o to, żeby aby ten mostek był na tyle pomniejszony, aby nie dochodziło to zupełnego przemarzania tego miejsca, co zazwyczaj skutkuje wykraplaniem się pary wodnej i rozwojem grzyba. Ten pasek izolacji wzdłuż progu nie mógłby być szerszy, bo, jak słusznie zauważył Patatay, gdyby to było szersze, duża część płytki byłaby oparta na styropianie, czyli na niczym i najbewniej płytka by pękła. Jednak przewieszenie grubszej tarasowej płytki tylko na 4 cm zaraz przy samym progu, gdzie nie da się przyłożyć większego ciężaru w sposób skupiony nie powinno być ryzykowne jeżeli chodzi o pęknięcie płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 09.08.2015 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) . Że muszę ciąć beton to już się pogodziłam, ale tych cegiełek wolałabym nie ruszać, bo boję się o te okna. One muszą swoje ważyć. A ten fachowiec powiedział, że wytnie beton, wygrzebie cegły i wsunie styropian. Nie podoba mi się to, to nie może być stabilne. Już wolałabym te podwyższenia tam włożyć, ale teraz pewnie jest to niewykonalne. Dowiedz się od producenta gdzie powinny być punkty podparcia dla tych okien. Jeśli fachowiec zrobi jak napisałaś to masz super fachowca. Pytanie czy da radę zrobić to prawidłowo. Cegły są wymurowane a dodatkowo obciążone oknem i wylewką. Wg mnie lepszym rozwiązaniem jest wyciąć beton i wstawić styrodur (coś w kształcie trapezu). edit doczytałem wypowiedź DSQ. W pełni sie zgadzam. Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez Gos**c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 09.08.2015 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Wszyscy rzucili się do walki z mostkiem cieplnym, a ktoś zadał sobie trud policzenia wartości tego mostka? Jak wartość mostka wpłynie na wartość współczynnika Frsi w tej części przegrody? Czy Frsi przekroczy wartość krytyczną w tym miejscu, czy nie, bo może problem jest nieco wyolbrzymiany? Mostki w budynkach były, są i będą. Na koniec jeśli to konieczne może zamiast ciąć po stronie zewnętrznej spróbować od wewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.