panfotograf 09.08.2015 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Pewnych rzeczy niestety jakoś nie sposób Wam wbić do głowy. Od lat różni specjaliści mówią tu co i jak należy wykonać i to dalej grochem o ścianę ... Wy wiecie lepiej. Problem polega na tym że tę wiedzę powinni mieć ekipy montujące okna, a nie inwestor który o właściwym zamontowaniu swoich okien dowiaduje po fakcie się z forum internetowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 09.08.2015 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Witam Problem polega na tym że tę wiedzę powinni mieć ekipy montujące okna, a nie inwestor który o właściwym zamontowaniu swoich okien dowiaduje po fakcie się z forum internetowego W sumie bardzo słuszna uwaga, niestety jest sporo pseudo fachowców, a jeszcze więcej pseudo inwestorów dla których liczy się cena a potem jest płacz. Oczywiście bardzo upraszczam, może za bardzo ale ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 09.08.2015 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 W sumie bardzo słuszna uwaga, niestety jest sporo pseudo fachowców, a jeszcze więcej pseudo inwestorów dla których liczy się cena a potem jest płacz. Oczywiście bardzo upraszczam, może za bardzo ale .......MM, nie upraszczasz. Taki jest niestety rynek. Inwestor szuka ceny, wyglądu, nie interesuje go montaż czy często nawet parametry okien. Później płaczą ale to doprawdy ich problem. Nie rozumiem tylko jednego. Ci co tu lamentują nie zalogowali się wczoraj, sa juz tu jakiś czas, pojawili się na jakimś etapie budowy, gdy przychodzi do okien czytają i do diaska, prawie co tydzień pojawia się co najmniej jeden wpis o sposobie podparcia czy zamontowania okien. Nie potrafią czytać czy po prostu cena przesłania im oczy ? Czasem sobie myślę, że FM jest zbędne bo i tak zrobią po swojemu byleby zaoszczędzić panfotograf - widzisz, jesteś kolejnym przykładem, jesteś tu od 2008 i co ? temat podparcia okien nie wzbudził zainteresowania czy było szkoda kasy by od chudziaka do docelowego poziomu wykończonej posadzki dobrać poszerzenia ? Tylko szczerze poproszę i na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 09.08.2015 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 No nie wiem, z 10cm wysoki może i parę komór, nie pamiętam a teraz juz nie sprawdzę co ma w środku ale była pusta, bez piany, szerokość jak progu więc też z 10-12 cm może. Ale pod nią jeszcze z 12cm przerwy do ściany fundamentowej. Podparta tylko pod bocznymi słupkami bo środkowy ruchomy. jak to uratować albo podmurować te 12 cm np, jedną warstwą cegieł po całości, bez usuwania tego na czym teraz stoi całość, Cegła na wysokość ma 65 mm + zaprawa 15 mm = 80 mm. Pozostaje Ci 4 cm, które możesz wypełnić klinami PVC ułożonymi tak by stanowiły klocek (realnie piramidka z czterech klinów na jedno podparcie) Podłożyć kliny w pierwszej kolejności na wysokości ruchomego słupka i jeśli między nimi a klockami jakie teraz masz jest więcej jak 60 cm dodać kolejne piramidki w połowie długości bądź więcej by miedzy nimi nie było więcej jak 60 cm albo dokupić poszerzenie ze wzmocnieniem 10 cm i kumaty monter spokojnie je do istniejącego dopnie. Pozostanie Ci szczelina 2 cm którą podeprzesz zgodnie z zasadą podaną wyżej przestrzeń między klinami wypełniasz pianą, obcinasz, kleisz folie i masz tak jak być powinno i jak każdy szanujący się ale zarazem nie tani montażysta powinien wykonać errata Musisz podklinowywać delikatnie, sprawdzając łatą czy nie wypychasz profila bo stworzysz beczkę która może nawet uniemożliwić otwieranie skrzydła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 09.08.2015 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 panfotograf - widzisz, jesteś kolejnym przykładem, jesteś tu od 2008 i co ? temat podparcia okien nie wzbudził zainteresowania czy było szkoda kasy by od chudziaka do docelowego poziomu wykończonej posadzki dobrać poszerzenia ? Tylko szczerze poproszę i na temat O właściwym sposobie podpierania okien tarasowych dowiedziałem się przypadkiem z tego forum. Okna miałem już zamontowane (na podmurówce z cegieł), ale nie było jeszcze ani wylewek ani tarasu, więc sam poprawiłem. Okna mi montowała najlepsza firma w mieście - okna też nie należały do tanich. Wkurzające jest to że trzeba robić "doktorat" z budownictwa, żeby cię fachofcy nie zrobili w trąbę. Gdyby nie studiowanie informacji z forum miałbym wiele spiepszonych miejsc w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 09.08.2015 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 ...Wkurzające jest to że trzeba robić "doktorat" z budownictwa, żeby cię fachofcy nie zrobili w trąbę. Gdyby nie studiowanie informacji z forum miałbym wiele spieprzonych miejsc w domu.Niestety, taka jest prawda. Tych co się znają doprawdy jest niewielu a inni, co może i wiedzą, że okno trzeba dobrze podeprzeć maja blokadę przed podaniem klientowi wyższej ceny bo jest przerost podaży nad popytem a każdy ponoć żyć musi Tylko dziwne, bo tu o prawidłowym podparciu pisze się, ba!!! trąbi sie od początku istnienia forum a dalej nieświadomość kwitnie po obu stronach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 09.08.2015 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 nikt ważny Ok, dzięki, to jest jasne, skoro tak jest poprawnie to ok, myślałem wcześniej o oparciu na XPS-ie odpowiedniej grubości na całej szerokości ale skoro tak będzie poprawnie to mi zaoszczędzi kombinowania. Z kolei drzwi na balkon wspornikowy o 90cm szerokości skrzydła - wystarczą kliny pod słupkami a pod resztą piana i styropian lub xps ? Skrzydło stoi na listwie transportowej na klinach montażowych, w zasadzie stało bo teraz wisi w powietrzu, bez listwy poszerzającej. Poziom podłogi +12 względem stropu, poziom balkonu ok +9-10 względem stropu po wykończeniu od góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 09.08.2015 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Pomyśl chwilę, wszak budujesz chałupę i choć minimum wiedzy powinieneś mieć. Podałem zasadę i odległości maksymalne, już choćby z tego wychodzi że jednoskrzydłowy też powinien być podparty w połowie szerokości. A nawet jakby między istniejącym podparciem przy braku dodatkowego usztywnienia jakim jest poszerzenie ze wzmocnieniem, dałbym podparcie w połowie szerokości Dlaczego? Raz, dwa, kilka razy nastąpisz na profil, uginając się po chwili powróci do pierwotnej pozycji (choć nie musi - zależy ile ważysz ) ale przede wszystkim piana przestanie z czasem przylegać do podłoża czy tworzywa i pojawią się nieszczelności Nieszczelności o wiele groźniejsze od wyimaginowanego mostka o którym tu się na poprzedniej stronie dyskutowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 09.08.2015 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 No nie wiem, z 10cm wysoki może i parę komór, nie pamiętam a teraz juz nie sprawdzę co ma w środku ale była pusta, bez piany, szerokość jak progu więc też z 10-12 cm może. Ale pod nią jeszcze z 12cm przerwy do ściany fundamentowej. Podparta tylko pod bocznymi słupkami bo środkowy ruchomy. No, a dlaczego nie ma podmurowania na całej długości, choćby Ytongiem Energo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 09.08.2015 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 No, a dlaczego nie ma podmurowania na całej długości, choćby Ytongiem Energo ? Castorama była zamknięta a zabrakło towaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 09.08.2015 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Prawidłowo wykonana izolacja przeciwwodna to albo papa przyklejona do podparapetówki albo EPDM czy tez folia bitumiczna. Wszelkie "szlamy" są g... warte ale o tym klient przekona sie po kilku latach By się pojawiła wilgoć musi być spełnionych wiele warunków i wbrew pozorom nie jest łatwo doprowadzić do sytuacji gdy taka podmurówka będzie przemarzać choćby z tego powodu że jest podłogówka która beton od wewnątrz będzie ogrzewać, podnosząc temperaturę i tym samym wręcz uniemożliwiając przemarzanie. Co innego by było gdybyś miał tam niski próg i ciągłość wylewki wewnętrznej z wylewką tarasu. Błąd często popełniany przy balkonach które pozostawia się jako płytę stropu wystającą poza obrys chałupy i niczym ten balkon nieocieplony - wbrew pozorom często dalej spotykana praktyka. Co innego gdyby tam nie było podłogówki tylko same kaloryfery i wylewka miałaby temperaturę z założenia o wiele niższą i zmienną w zależności od tremperatury zewnętrznej. By to zrobić perfekcyjnie trzeba by wyciąć bruzdę aż do ocieplenia fundamentów, wykonać na nowo izolację przeciwwodna tarasu - co realnie wiąże się z jego rozwaleniem. Reszta to półśrodki dające tylko koszty i nic poza tym. Reasumując, koleżanko TyjesteśBasia śpij spokojnie, może przez sezon grzewczy przez taki montaż zapłacisz 2-3 zł więcej co nie ma żadnego znaczenia. Nawet komfort w obrębie okna będziesz miała zagwarantowany dzięki podłogówce, zakładając, że jest prawidłowo położona i pierwsza, zewnętrzna pętlą jest pętlą zasilającą a nie powrotem. Szlamy polimerowe na pewno są coś warte skoro wytrzymują nawet ciśnienie negatywne przy uszczelnianiu od środka mokrej piwnicy. Podważanie tego już jest przesadą, niezgodne ze współczesną wiedzą techniczną. Oczywiście w połączeniu na styku ze stolarką to musi rozwiązane systemowo z taśmą PVC czy właśnie EPDM lub porządną poczciwą papą. Właśnie wprowadzenie szlamów spowodowało znacznie mniej problemów z tarasami, które w dawniejszych czasach były zmorą budownictwa i przeciekały wcześniej czy później w 99%. Zgadzam się, że bardzo pomoże uniknięciu przemarzania podłogówka, która grzeje ten próg. Pal sześć te parę straconych kWh. Niemniej niestety to tylko częściowo załatwia temat, bo podłogówka nie grzeje non-stop. Np. przy pompie ciepła najczęściej się tak ustawia sterowanie, żeby grzało tylko w nocnej taryfie wykorzystując akumulację budynku. Jeżeli np. podłogówka nie grzeje od 10 godzin a na zewnątrz jest -15 co jest dość mało prawdopodobne, ale możliwe, jak ktoś sobie obniży temperaturę , bo na przykład wyjeżdża na tydzień na narty, to już bym się nie zastanawiał, czy ten próg chwyci grzyb a bardziej czy pętle podłogówki nie chwyci mróz. A jakby zamarzło to raczej cała pętla już nie zagrzeje. Budynek powinien być zaprojektowany uniwersalnie na różne pory roku i modele użytkowania. Niemniej faktycznie jak to nie jest niski próg, to sam profil i sama cegła ma już jakąś minimalną izolacyjność, która chyba nie doprowadzi do dramatu. Ludzie mają balkony jak radiatory naokoło chałupy i jakoś nic się nie dzieje, poza rachunkami za ogrzewanie. Więc chyba da się przeżyć nie robiąc nic, ale i tak jak ja bym miał takiego babola to bym sobie to jednak wyciął. Jeden dzień roboty i spokój ducha na 50 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 10.08.2015 04:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Nie podważam sensu stosowania szlamów ale . . . nie w tym wypadku. Miejsce połączenia ciągle pracuje pod wpływem różnych czynników, temperatury, obciążeń dynamicznych, miękkiego podłoża jakim jest piana uszczelniająca połaszenie. kwestią czasu jest spękanie tego połączenia co wielu miało wątpliwą przyjemność się przekonać po kilku latach gdyż powstały w tym miejscu szczeliny penetrowane przez wodę. Fajnie że zauważyłeś iż w tym konkretnym wypadku nie ma aż takiej tragedii jak została przedstawiona. Mimo wszystko nie ruszałbym tego właśnie z powodu problemów z dokładnym uszczelnieniem połączenia okna z konstrukcją budynku bo wzrost kosztów ogrzewania będzie realnie nic nie znaczący. Ile tu mamy ? Niech wszystkie balkony mają razem i 10 mb bieżących, wysokość nieocieplonej części pod nimi niech ma i 20 cm daje to bardzo orientacyjnie ok 6 (W/m2K) przy niezawilgoconym betonie a tam mamy cegłę a nie beton, liczyć mi się nie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 10.08.2015 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 No to teraz # TyjesteśBasia ma pełne spektrum analiz i opinii i przynajmniej wie na czym stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 10.08.2015 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 No, a dlaczego nie ma podmurowania na całej długości, choćby Ytongiem Energo ? Dlatego myślałem o podparciu XPS-em na całej długości, skoro domy na tym stoją to chyba próg drzwi też może ? BK to materiał g..y, pod każdym względem poza izolacyjnością, zwłaszcza w miejsca narażone na wilgoć jak pod progi tarasów czy balkonów. Moim zdaniem się nie nadaje. Castorama była zamknięta a zabrakło towaru To chyba w twojej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 10.08.2015 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Dlatego myślałem o podparciu XPS-em na całej długości, skoro domy na tym stoją to chyba próg drzwi też może ? BK to materiał g..y, pod każdym względem poza izolacyjnością, zwłaszcza w miejsca narażone na wilgoć jak pod progi tarasów czy balkonów. Moim zdaniem się nie nadaje. Myślałeś, a nic z tym nie zrobiłeś A Ytonga mogłeś po wymurowaniu przelecieć trzy razy Abizolem, albo folią w płynie i miałbyś spokój z wilgocią. Oczywiście nad tym uszczelnienia z folii EPDM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 10.08.2015 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 W kwesti izolacji przeciwwodnej progu okna tarasowego - mam dwie odmienne sytuacje:1. Taras z kostki betonowej2. Taras to wylewka, szlam i ceramika. Jak i z czego zrobić hydroizolacje, w jaki sposób ja wyprowadzić? Bo piękny rysunek od nikt ważny pokazuje sytuacje dla sytuacji z tarasem z desek. Trudno mi sobie wyobrazic epdm pod płytkami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 10.08.2015 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 zamieszczony rysunek był tylko by pokazać idee i zaadoptować do konkretnej sytuacjiA pod płytkami co masz ? klej ? OK i w czym problem by wyprowadzić EPDM na 2-3 cm na wylewkę tarasu i później klej i płytki ?Zasada jest jedna i dobrze by było by inni o niej pamiętaliTaras to taras a izolację przeciwwodna należy wykonać przed powstaniem tarasu. Należy tak położyć warstwę izolacji by zachodziła na ocieplenie fundamentów i odprowadzała wodę poza nią a jak jest jeszcze folia kubełkowa to za folię a nie, jak niestety często bywa izolacje robi się tak, że odprowadza wodę miedzy fundament a styropianTaras z kostki betonowej, ciągniesz izolację w dół, aż do ocieplenia, wywijasz na ocieplenie i spuszczasz po folii kubełkowej. By nie uległa uszkodzeniu zabezpieczasz blachą bądź aluminiowym parapetem zewnętrznym - ważne by także wystawało poza ocieplenie i folię kubełkowąTaras z płytkami - już opisałem kiedy powinieneś to wykonać a teraz to wierz w cudowne działanie szlamu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 10.08.2015 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 i na zakończenie bo mam nadzieję karolek że już wiesz co i jak Dlatego tak ważne jest przemyślane wykonanie montażu wszelkich okien do poziomu tarasu, stropu itp Dlatego warto by było byście temat montażu okien zaczynali brać pod uwagę zanim przystąpicie do kolejnych prac Dlatego lepszym rozwiązaniem od wszelkiego rodzaju podmurówek są poszerzenia czy profile bazowe. I czytać, czytać i jeszcze raz czytać i uczyć się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TyjesteśBasia 10.08.2015 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Dziękuję za wszystkie analizy związane z moim problemem. Postanowiłam cegły zostawić pod oknami, a z zewnątrz wytnę 10cm pasek betonu i włożę styropian. Wyszarpywanie tych cegieł byłoby trudne i niebezpieczne dla okien. Mogłoby też spowodowac jakieś pęknięcia wylewki w środku. Trudno, musi tak zostać. Tak się zastanawiam i nie bardzo rozumiem. Problemem są cegły pod oknami tarasowymi i balkonowymi, bo tworzą mostek. A przecież w wykuszu, gdzie są trzy wysokie okna, są aż trzy słupy betonowe ze zbrojeniem. Tak było w projekcie. Co by mi dało to wyjęcie cegieł, gdy po każdej stronie okna jest długaśny słup podtrzymujący strop balkonu. W środku pomieszczenia do tych cegieł i słupów przylega styropian podłogowy, a na zewnątrz będzie 10cm pasek styropianu. Czyli te cegły będą pomiędzy dwoma styropianami, wewnętrznym i zewnętrznym. Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez TyjesteśBasia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 10.08.2015 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Te słupy, a raczej trzony w ścianie są docieplone od zewnątrz, więc to nie jest za bardzo mostek. Teraz, jeżeli docieplisz taras od zewnątrz, wyjęcie cegieł już by faktycznie niewiele dało, poza uszkodzeniem okna, bo mostek jest już praktycznie zniwelowany. Pierwotnie zamiast cegieł miało być poszerzenie, ale, o ile wydłubać cegły jeszcze by dało radę, to montaż w to miejsce poszerzenia byłby równie łatwy jak próba założenia kasku na lewą stronę. Rozważ jednak węższy ten pasek do wycięcia, bo płytka nie może się opierać na styropianie na tak szerokim pasie i to może pęknąć, no chyba, że się szarpniesz na odrobinę luksusu w postaci płyt 4 cm granit czy coś takiego. Czy 5 czy 10 cm styro, to już są oszczędności rzędu paru złotych rocznie na takim progu, więc to już nie jest istotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.