MMichal 12.08.2015 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Witam Pierwszym, który popełnił błąd był architekt, który robił projekt. On powinien opisać i rozrysować detale montażu. Nie zrobił tego, bo.... ? Reszta zdarzeń, to tylko następstwa pierwszego błędu przy czym architektów i kierowników budowy traktuje się w Polsce jak święte krowy w przeciwieństwie do monterów okien, którzy w opinii inwestorów powinni mieć wiedzę większą niż te wszystkie świętokrowiaste magistry i inżyniery od projektowych siedmiu boleści. bo ... bo u nas jest jeden wielki burdel budowlany i już, ludziska kupują projekty za 2000 zł i myślą, że to wszystko. Projekt budowlany - https://pl.wikipedia.org/wiki/Projekt_budowlany - tak może od tego powinno się zacząć i przeczytać CO powinno wchodzić w skład projektu. Projekt WYKONAWCZY - dokument NIEZBĘDNY do realizacji inwestycji - kto go ma ? A jak ktoś ma to tutaj nie zagląda bo wszystko ma poukładane jak należy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Samar 12.08.2015 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Ja dealerów od okien nie obarczam za źle wykonane tarasy, tylko za brak obiektywizmu. Widzę, że dealerzy okien solidarnie się bronią. Budowa domu to praca zespołowa różnych wykonawców. Nie może być tak, że każdy skupia się tylko i wyłącznie na swojej działce do wykonania, a reszta go nie obchodzi. Błąd został popełniony, ale kiedy łatwiej było go poprawić? Przed montażem okien, a nie teraz. I z czym tu dyskutować. No tak, jestem głupią kobietą, która głosi herezje.[/quote Ktoś tego dealera musi wziąć w obronę . Kto to ma zrobić jak nie okienna brać. ?Tym bardziej,ze nikt nie solidaryzuje się tutaj z jakimś paprokiem . Twoje pretensje powinny być skierowane do ludzi, którzy robili Ci taras i wylewkę we wnętrzach. . Szczególnie ci drudzy powinien to wychwycić jak już wcześniej napisałam. No i jest jeszcze wspomniany przez kolegów kierownik budowy, który to powinien służyć dobrą radą i kontrolować poszczególne etapy budowy. No, ale rola kierownika Twojej budowy polega pewnie tylko na stawianiu stempelków tak jak u zdecydowanej większości budujących się . Potem płacz i zgrzytanie zębów, bo pieniążki, które zaoszczędziliśmy na wizytach kierownika i tak wyszły z kieszeni na usuwanie baboków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artastral 22.01.2016 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 witamczy ktoś z Państwa mógłby mi doradzić w kwestii ocieplenia i uszczelnienia miejsca styku okna tarasowego hs z podlogą? Mam hsa postawionego na bloczkach betonowych - bez żadnego styroduru czy styropianu pod oknem. Wykonawca twierdził, że hs niskoprogowy musi być równo i idealnie położony na twardym podłożu i nie można tam nic dać żeby ocieplić to miejsce i uniknąć mostka termicznego. Od środka mam wylewkę anhydrytową, którą jednak nie dojechali do okna twierdząc, że to człowiek od wykończeniówki zrobi klejem od kafelek. Chciałam spytać czy mam jeszcze możliwość jakoś ocieplić ten styk okna z podłogą i dać tam coś? W jaki sposób to mogę zrobić? Proszę o podpowiedź bo mam wrażenie, że wszyscy fachowcy, którzy mnie otaczają chcą zrobić tylko byle szybko i byle jak zupełnie nie myśląc o jakości pracy. Nie znam się na tym na tyle aby z nimi dyskutować więc mnie zakrzykują ale jak będę wiedziała konkretnie co chce to takie rozwiązane wyegzekwuje i tyle. Proszę poratujcie kobietę..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
borys24so 20.06.2016 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Tragiczny to jest montaż w powietrzu jak według porady o punktowym podparciu - chciałbym zobaczyć urywek jakiejkolwiek instrukcji która to zaleca. A propos wiszącego montażu to jest to niestety prawda. Sam mam teraz problem z 3 balkonami i jestem w trakcie postępowania reklamacyjnego. Okna po rogach zostały podparte na cegłach a środkiem na kotwie. Stały tak ok 2 lat = odkształcenia ram do 3,5mm. Na początku roku nie wiedziałem jeszcze, że mam odkształcone okna. Napisałem wtedy do serwisu Oknoplastu w celu porady jak wykonać doły pod oknami i przesłałem im zdjęcia jak to jest u mnie wykonane to już wtedy Pan Bartłomiej K. (zdaje się menadżer od spraw montażu) napisał tak: ,,Niestety taki montaż jest montażem nieprawidłowym. Gdyż mocowanie i brak prawidłowego podparcie może skutkować odkształceniem się ram okiennych. Jeżeli nie zastosowano podmurówki należało dołożyć kolejne poszerzenie. W tym przypadku można dołożyc podmurówkę np. ISOMUR PLUS oraz prawidłowe podparcie i zamocowanie. ( a w przypadku poszerzenia powiniśmy zastosować kątowaniki ciesielskie)'' Mam przynajmniej napisane przez głównego serwisanta czarno na białym, że to z winy montażu. I co teraz?? Walka z dystrybutorem o wymianę balkonów? Ościeżnice można naciągnąć, zadyblować i zapianować, ale słupków środkowych już się nie naprostuje.Obróbka wykonana i kto za to zapłaci jak na nowo trzeba by to robić? Nie jestem aż taki upierdliwy a raczej też juz zmęczony i dlatego zaproponowałem dystrybutorowi, że w ramach rekompensaty dadzą mi w gratisie poszerzenia na trzy balkony i taras. Koszt ok 600zł brutto w moim przypadku. Okna nie straciły szczelności więc na ten kompromis mógłbym przystać. Żeby nie było, nikt mi nie proponował przy zakupie okien poszerzeń. wtedy nawet nie wiedziałem co to jest. Głupie 600zł i nie byłoby problemu. Tak więc w moim przypadku zawiódł jak sie okazuje montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M777 21.08.2016 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 (edytowane) WitamZwracam się z prośbą o pomoc w kwestii wysokości progu balkonowego. Poniżej zamieściłem zdjęcia progu który miał być poziomem zero (+2cm na płytki) Zamówione zostały drzwi balkonowe jest typu PSK. Pan który z którym rozmawiałem na pomiarach zasugerował że pod oknem będą kliny i dodatkowo pianka. Po przeczytaniu wątku nabrałem wątpliwości do takiego rozwiązania stąd moje pytania: 1. Czy od strony zewnętrznej powstanie mostek termiczny? (docelowo ma być kostka oraz ogrzewanie podłogowe)2. Ile będę musiał podnieść podłogę w przypadku montażu na tym poziomie? (dodam że na ocieplenie i posadzkę jest przewidziane 27 cm a do sufitu od stanu zero jest 270 cm i nie chciałbym obniżać pomieszczenia.W związku z powyższym chodzi mi po głowie pomysł żeby wywalić połowę progu (składającego się z dwóch bloczków betonowych) i zastosować profil (tzw poszerzenie ) które obniży poziom balkonu przy okazji dając zabezpieczane termiczne. Będę wdzięczny za pomoc.http://www.fotosik.pl/zdjecie/e55f70bbf9c6cbbehttp://www.fotosik.pl/zdjecie/0d54f0376b18c558http://www.fotosik.pl/zdjecie/fa8a07d97d99a36fhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/840d15797064f38a sorka nie wiem czumu zdjęcia nie chca się wgrać Edytowane 21 Sierpnia 2016 przez M777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 21.08.2016 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 Zdjęcie się nie ładuje (przynajmniej u mnie). Co masz na mysli o podnoszeniu podłogi ? bo nie rozumiem.. jak 27 cm to co jest niewiadomą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M777 22.08.2016 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Od chudziaka do poziomu zero jest 27 cm, taką wysokość ma również próg. Jeżeli postawimy na nim drzwi balkonowe (na klinach i piance) to by przykryć powstałą lukę będę musiał podnieść posadzkę a tym samym będę musiał zabrać dodatkowe centymetry z wysokości pomieszczenia. Nie wiem czy będzie to 5-10 cm ale pomszczenie jest dość spore i zabieranie dodatkowych cm w i tak nie wysokim pokoju może spowodować efekt przytłoczenia. Zastanawiam się czy nie obniżyć progu (zabierając jeden z dwóch bloczków z których jest wykonany) i dać próg poszerzający który jest niższy a przy okazji zlikwiduje powstały mostek termiczny. Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez M777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 22.08.2016 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 [ATTACH=CONFIG]365241[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]365242[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]365243[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]365241[/ATTACH] Od chudziaka do poziomu zero jest 27 cm, taką wysokość ma również próg. Jeżeli postawimy na nim drzwi balkonowe (na klinach i piance) to by przykryć powstałą lukę będę musiał podnieść posadzkę a tym samym będę musiał zabrać dodatkowe centymetry z wysokości pomieszczenia. Nie wiem czy będzie to 5-10 cm ale pomszczenie jest dość spore i zabieranie dodatkowych cm w i tak nie wysokim pokoju może spowodować efekt przytłoczenia. Zastanawiam się czy nie obniżyć progu (zabierając jeden z dwóch bloczków z których jest wykonany) i dać próg poszerzający który jest niższy a przy okazji zlikwiduje powstały mostek termiczny. Jeśli na tej podmurówce postawisz okno balkonowe to luz będzie pewnie (?) maks 2 cm. Na to pytanie powinien odpowiedzieć montażysta - to powinno wynikać z Waszych wspólnych ustaleń. Postawić na klockach podporowych - powinny być równe, tak by okno sie opierało prosto - a klasyczne kliny podłożone skosem tego nie gwaranatują. Co do podmurowki - to co masz, jest najbardziej stabilnym rozwiązaniem. Jest mostkiem, owszem. Jakimś tam (swoją drogą chciałbym poznać wartość strat z tego tytułu). Zwróć uwagę, że ta podmurówka jest ocieplona od zewątrz. Najsłabiej będzie na styku okno - styrodur, ale będzie niemal TAK SAMO, jak przy każdym oknie - na styku okna z murem (gdzie najczęściej izolację w najlepszym wypadku stanowi tylko 2cm piany - o ile da się ją tam odpowiednio wpuścić). Skucie jednego bloczka i zastąpienie go poszerzenieniem dolnym 10cm jest wg mnie najbardziej racjonalną opcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M777 22.08.2016 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Dziękuję za szybką odpowiedz. Jestem po rozmowie z Panem od pomiarów, który powiedział dokładnie to samo, że podniesienie wyniesione tylko kilka centymetrów (2,5 cm poszerzenie i min. 0,5 cm podpory w przypadku równego progu). Jeżeli chodzi o ocieplenie podmurówki to nie bardzo wiem jak miało by to wyglądać jeżeli chciałbym zrobić kostkę brukową dochodząca do samego balkonu (rozumiem że tą część styroduru musiałbym usunąć?) Ostatecznie doszliśmy do takiego samego wniosku że należny skuć jeden bloczek, wykonać ponowny pomiar i zastosować wysokie poszerzenie. Dziękuję jeszcze raz za pomoc. Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez M777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 22.08.2016 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 No jeśli planowałeś kostkę brukową, to faktycznie innej opcji specjalnie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 18.09.2018 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2018 Odkopuje! Panowie, chciałbym przygotować odpowiednio otwory pod okna balkonowe i drzwi. Na chudziaka planuje wrzuci 20cm styropianu plus 8cm wylewki plus 2cm na podłogę docelowa. Chciałbym podeprzeć szczególnie HSa 350x235 w najlepszy możliwy sposób. Ściany mam z silki szer. 24cm Co będzie lepszym rozwiązaniem?1. Bloczek syporeksu 12 lub 15cm i reszta poszerzenie/profil bazowy łącznie ok 12-14cm plus dylatacja 2cm na pianke2. Kilka poszerzen i profil bazowy na łącznie ok 28cm plus 2cm na pianke?3. Cały bloczek syporeksu i na to profil bazowy i pianka? Dodatkowe pytanie - jeśli ściana ma 24cm grubości to może lepiej poszukać jakiegoś węższego bloczka np 15cm, zlicowac go ze ściana zewnętrzną i te 9cm od wewnątrz wypełnić styropianem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 19.09.2018 04:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Dla siebie wybrałbym opcję nr 1. I cały bloczek, bo hs ma ok 15-20 cm głębkości (zależy od systemu) a na dole też wypada dać mocowanie - w przypadku poszerzeń - kotwy a te trzeba do czegoś przykręcić (płaski bloczek będzie w sam raz). Ps. Nie jestem pewny czy suporeks nie jest za miękki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 19.09.2018 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Dzięki! Suporex jest faktycznie trochę jak pumex ale wielokrotnie padały tutaj propozycje żeby podmurówkę zrobić z pustaków isomur a przecież to raptem trochę betonu i styropianu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 19.09.2018 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Mam u mnie tak samo 30cm posadzki. Nie mozna zastosowac poszerzenia okiennego na calej tej wysokosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 19.09.2018 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Pewnie można ale wyczytałem wcześniej że taka drabina jest mało stabilna i jeśli nawet łącznikami ciesielskimi złapiesz od dołu to złapiesz za pierwsze poszerzenie a co z resztą? Poza tym takie 2 poszerzenia plus bazowka to już spore koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 19.09.2018 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Ale wiesz, jak postawisz pod oknem rząd bloczków to jak wykonczysz od srodka posadzkę? 20cm styro i wylewka zachodzaca na ten rząd bloczkow? Fatalnie. Moze spękac a mostek na bank gotowy. Dla mnie takie podniesienie moze byc maks na 10cm aby druga warstwa styro doszla do okna. Mam prawie same okna balkonowe. Na pietrze 18cm posadzki wiec pojade na samych okiennych profilach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 19.09.2018 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 Okno balkonowe musi być stabilne, ale miedzy wylewką wewnętrzną a balkonem (tarasem) musi być izolacja termiczna.Jak to można zrobić było omawiane wielokrotnie. Stare wątki zmieniły adres i nie mogę wszystkich znaleźć. To co znalazłem: okno balkonowe przed wylewką, jak dalej postępowaćZostawić bloczki betonowe czy wywalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 19.09.2018 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 ok biore sie za czytanie - ale jeszcze pytanie ktore mnie nurtuje - jak konkretnie wykonczyc / podmurowac okno pandzik, jesli podmuruje jeden bloczek suporexa np. 12cm a poziom "0" od chydziaka do podlogi docelowej to 30cm to ten bloczek bedzie dotykal co najwyzej styropianu pod wylewka i moska nie bedzie. Dodatkowo moze fajnym rozwiazaniem byloby wlozenie miedzy poszerzenie okna a wylewke dodatkowo styropian/xps. Podloga docelowa to na 99% grube panele wiec jesli by sie opieraly czesciowo o wylewke a czesciowo o XPSa to chyba byloby dobrze? Narysowalem cos takiego na szybko w sketchupie - licze na wypowiedzi ludzi zajmujacych sie oknami profesjonalnie jak i osoby ktore cos podobnego juz robily. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 19.09.2018 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 (edytowane) Okno balkonowe bez balkonu/tarasu Okno balkonowe z tarasem np. z kostki brukowej (kolor szary) Pytanie - czy kostka nie zacznie się zapadać na styropianie? Może w tym miejscu (przy oknie) położyć cieńszą warstwę styropianu? Miałem taki problem przy podjeździe do garażu - wylałem z betonu (pod kostką, na styropianie) zbrojony "parapet" na całej długości bramy garażowej. Zdało egzamin - nie zapada się. Edytowane 19 Września 2018 przez panfotograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 19.09.2018 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2018 (edytowane) Po kolei, chciałbym najpierw dowiedzieć się, zgodnie z tytułem wątku, czy takie rozwiązanie od wewnątrz jest zgodne ze sztuka a następnie zajmiemy się strona zewnętrzna. Na zewnątrz planuje ocieplenie tak jak pokazałeś na pierwszej wizualizacji. Taras będę chcial zrealizować dużymi betonowymi płytami a więc podsypka z suchym betonem będzie licowala się z ociepleniem a płyta betonowa ogrodowa dojedzie do ramy okna i w 90% oprze się na podsypce i w pozostalej części na styropianie/xps wiec zapadanie raczej jej nie grozi? Edytowane 20 Września 2018 przez wally666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.