milek1719500956 22.06.2012 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 (edytowane) Cyt: "zastosowałem profil bazowy, z wcięciem na parapet zewnętrzny"; ".Zalety: ...- miejsce na montaż parapetu zewnętrznego". Ale mniejsza z tym - chodzi o to, czy będzie ta cegła ocieplona. Bo generalnie w tym wątku oto się rozbija - żeby mostka nie było. Edytowane 22 Czerwca 2012 przez *milek* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raftrusz 25.06.2012 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 nie daje parapetu tylko obróbkę blacharską! Opisz, czy się różni parapet od obróbki blacharskiej to dekarz mi to zrobi, jak należy. Ale mniejsza z tym - chodzi o to, czy będzie ta cegła ocieplona. Bo generalnie w tym wątku oto się rozbija - żeby mostka nie było. Styropianu nie dam pod żaden próg. Mój znajomy dał 10 cm XPS pod próg drzwi wejściowych i wywalił, zanim zamieszkał. Wszystko w progu latało. Okno tarasowe. Od strony zewnętrznej będzie 10 cm styropianu (jak na ścianie fundamentowej) lub góra 15 cm (jak na elewacji). Na to parapet z blachy 0,75 mm. Taras drewniany. Teraz zastanawiam się, jak to wykonać, aby chodzeniem nie wykruszyć styropianu. Do rozwiązania, parapet na deski czy pod? Jak parapet pod deskę, deska do ramy. Skłaniam się, ku rozwiązaniu nr 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 04.07.2012 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Jestem PRZED montażem okien balkonowych aluminiowych o szerokości 180 cm. Będą one zlicowane z zewnętrzną ścianą wykonaną z pustaków Porotherm o grubości 24 cm. Gdyby teraz zamontować te okna, to miałbym pod nimi wolną przestrzeń o szerokości około 20 cm. Chciałbym jednak, przed ich montażem przygotować pod nie próg w taki sposób, by były one przymocowane w sposób trwały. W związku z tym, że rama okien aluminiowych nie jest zbyt ciepła, U = 2 W/(m2*K), nie ma chyba sensu walczyć o setne ułamki Watów traconego ciepła - tak na mój chłopski rozum. Mój pomysł mam taki, by pod oknem wymurować próg o szerokości ramy okna używając w tym celu: - Pustaków Isomuralbo- bloczków silikatowychalbo- zwykłą cegłę pełną Z kolei firma, która będzie montowała okna proponuje coś takiego:"Przy montażu drzwi balkonowych pod przekładką termiczną trzeba umieścić styrodur i dodatkowo na słupkach i elementach ościeżnicy zrobić podpory aby okno się nie zapadało." Który z tych sposobów jest poprawny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawekk1980 04.07.2012 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Jestem PRZED montażem okien balkonowych aluminiowych o szerokości 180 cm. Będą one zlicowane z zewnętrzną ścianą wykonaną z pustaków Porotherm o grubości 24 cm. Gdyby teraz zamontować te okna, to miałbym pod nimi wolną przestrzeń o szerokości około 20 cm. Chciałbym jednak, przed ich montażem przygotować pod nie próg w taki sposób, by były one przymocowane w sposób trwały. W związku z tym, że rama okien aluminiowych nie jest zbyt ciepła, U = 2 W/(m2*K), nie ma chyba sensu walczyć o setne ułamki Watów traconego ciepła - tak na mój chłopski rozum. Mój pomysł mam taki, by pod oknem wymurować próg o szerokości ramy okna używając w tym celu: - Pustaków Isomur albo - bloczków silikatowych albo - zwykłą cegłę pełną Z kolei firma, która będzie montowała okna proponuje coś takiego: "Przy montażu drzwi balkonowych pod przekładką termiczną trzeba umieścić styrodur i dodatkowo na słupkach i elementach ościeżnicy zrobić podpory aby okno się nie zapadało." Który z tych sposobów jest poprawny ? Wystarczy się trochę wysilić i choćby cofnąć o jedna stronę w tym wątku i masz wszystko na tacy a nie powielać pytanie na które odpowiedź była wałkowana chyba z milion razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 04.07.2012 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Wystarczy się trochę wysilić i choćby cofnąć o jedna stronę w tym wątku i masz wszystko na tacy a nie powielać pytanie na które odpowiedź była wałkowana chyba z milion razy. Hmm, śledzę wątek od jakiegoś czasu i mowa była głównie o poszerzeniach stosowanych w oknach plastikowych ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 04.07.2012 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Ja chętnie bym zastosowała isomur lub jakiś odpowiednik - pod oknami tarasowymi mam poszerzenia, ale zostają mi jeszcze progi kilku par drzwi. Tylko gdzie kupię kilka / kilkanaście sztuk? Z tego co zdążyłam się zorientować jest to towar rzadko spotykany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raftrusz 19.07.2012 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Poruszono też temat drzwi wejściowych, więc się podłączę. Od chudego do gotowej podłogi będzie 20 cm. Jak wykonać miejsce wokół progu drzwi wejściowych, aby było sucho, stabilnie i ciepło? W tej kolejności. Mam taki pomysł. Mam kawałek profilu bazowego PCV, zbrojony (Schuco) wysokości 8cm, szerokości 7 cm. Podmurować 14 cm cegłą modularną 9 cm szerokości. Na to profil bazowy PCV. Do profilu przykręcić konstrukcję progu stalowego (rozpórka i próg). Od zewnątrz schody z kostki betonowej. Przy samym progu płytka betonowa na zbrojonej wylewce. Co wy na to? Czy profil PCV wytrzyma chodzenie? Jakie wady widzicie tego rozwiązania? Jak Wy wykonaliście to miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.07.2012 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 podziel ten kawałek bazówki tak byś podparł po bokach i centralnie - dobrze pomyślane, choć lepiej jakbyś bazówkę miał po całej szerokości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raftrusz 19.07.2012 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Posiadam profil bazowy długości 100 cm, w jednym kawałku. Wystarczy pod cały próg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.07.2012 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 i giiites jak ze wzmocnieniem to nawet wystarczy podparcie profilu w dwu miejscach - choć ja podparłbym mimo wszystko w trzech - najlepiej klinami z PVC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milek1719500956 19.07.2012 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 A można zrobić tak jak Raftrusz, tylko bez cegły, same połączone profile na wys. 24cm (tyle mam od chudziaka miejsca) i do górnego przykręcić próg stalowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.07.2012 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 A można zrobić tak jak Raftrusz, tylko bez cegły, same połączone profile na wys. 24cm (tyle mam od chudziaka miejsca) i do górnego przykręcić próg stalowy?można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raftrusz 20.07.2012 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Dzięki za słowa aprobaty. Zrobię, jak napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.07.2012 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Macie tam sporo miejsca, pod tymi drzwiami.Wylejcie tam perlitobeton po wstawieniu tych systemowych elementów, które tam być powinny. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olga_321 24.07.2012 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 A ile, i czy wogóle powinno się dawać pianki pod poszerzenie zastosowane w drzwiach balkonowych? U nas własnie zamontowali okna i do każdych drzwi balkonowych zamówiliśmy poszerzenia. Dzisiaj oglądałam wyniki montażu i zauwazyłam, że pod poszerzeniami jest jeszcze ok. 5 cm pianki i kołki podpierające. Czy taki montaż jest prawidłowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 24.07.2012 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Mogłoby być trochę mniej jak 5 cm ale jest OK, ważne, żeby w poszerzenie były "zapięte" kotwy i przymocowane na stałe do betonu. Podparcie powinno być też na środku, nie tylko po bokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olga_321 24.07.2012 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Dziękuje za szybką odpowiedz. Problem w tym, że na dolnej ramie kotew brak i przy drzwiach 150 cm są tylko 2 podparcia na rogach. Do poprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.07.2012 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 realnie do poprawy - jaby mieli jakieś wątpliwości - choćby na mojej stronie jest jak mają być rozmieszczone kotwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IVO333 24.07.2012 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Przy 5 cm kotwa nie zapewnia żadnej sztywności. Ja staram się zostawić jak najmniejszą szczelinę, 1-2cm w miarę możliwości . Czasem jest trudno ze względu na wymiary bazówek i poszerzeń. Przy 150 szerokości minimum jeden punkt podparcia na środku a lepiej 2 odpowiednio rozłożone. Te podparcia w rogach nie 15cm od naroża jak mówi instrukcja tylko 7-8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stary 25.07.2012 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2012 Tak czytam i czytam i nadziwić się nie mogę, że z taką skrupulatnością wszystko jest punktowane. Z jednej strony ganimy montaż bez zapiętych 2 czy 3 kotew do poszerzenia (wszak to prawda) a z drugiej rozpływamy się w zachwycie nad ciepłym parapetem, montażem na plastikowe "koreczki" czy może systemem tego eksperta co go dawno nie czytałem... Przecież w przytoczonych przypadkach okna wcale nie są zamocowane dołem, montaż z poszerzeniem - nawet nie przykręconym kotwami- bije je na głowę sztywnością czy solidnością wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.