Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam garaż na dwa samochody i otwór 5 m. Taniej wychodzi jedna brama segmentowa, ale czy w praktyce to się sprawdza ? Szczególnie zimą, gdy garaż jest ogrzewany otwarcie takiej wielkiej bramy wychładza pomieszczenie błyskawicznie. Łatwiej za to wjeżdżać szeroką bramą.

A zatem jedna czy dwie bramy ? Kto ma niech powie - proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam garaż na dwa samochody i otwór 5 m. Taniej wychodzi jedna brama segmentowa, ale czy w praktyce to się sprawdza ? Szczególnie zimą, gdy garaż jest ogrzewany otwarcie takiej wielkiej bramy wychładza pomieszczenie błyskawicznie. Łatwiej za to wjeżdżać szeroką bramą.

A zatem jedna czy dwie bramy ? Kto ma niech powie - proszę.

No ale szeroką bramą szybciej wyjedziesz i mniej zimnego powietrza wleci do garaży :D :D

 

A tak całkiem na serio to są tak bardzo małe straty ciepła na ogrzanie powietrza, że nie warto brać pod uwagę i czy będziesz miał otwartę 5mkw czy 10mkw na chwilę to tego praktycznie nie zauważysz.

 

Weź raczej pod uwagę którą wersje bram będzie można skutecznie docieplić aby strat ciepła było jak najmniej przy zamkniętej bramie/bramach.

 

Na Twoim miejscu wybrałbym jedną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając 5 metrowy wjazd wybrałem jedną bramę segmentowa. I zrobiłem to gdyż uznałem, że znacznie łatwiej wjechać do takiego garażu. Poza tym chcąc umyć samochód mogę go bez kłopotu ustawić na środku garażu. Znacznie łatwiej jest także wyjechać z garażu zimą gdy jest ślisko( garaż w piwnicy). Po prostu gdy samochód uśliźnie się bokiem to nic się nie dziejeTo już mój trzeci garaż i zawsze jedna brama 5 m.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiałem się też na wiosnę jedna czy dwie, bo napewno jedna ma zaletę szerokiego wjazdu, ale jedna duża dużo waży i uważam iż jest nie bezpieczna, pozatym zbyt mocno wysuwa się na pierwszy plan domu, a brama garazowa nie powinna być głównym miejscem wyeksponowanym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy dwie bramy po 2,5 m Wolę otwierać jedna mniejszą niż takiego giganta 5 m, poza tym nie wygląda on zbyt ładnie. Ale o gustach się nie dyskutuje.

Jeśli masz otwór 5m, to raczej 1 brama, bo dwie, aby były wygodne, powinny mieć co najmniej po 2,5m, a jeszcze trzeba postawić słup pośrodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej 1 szeroka, ale rozwaz (jesli jeszcze na etapie projektowania) ustawienie jej nieco asymetrycznie (nie pośrodku). W ten sposob mniejsze prawdopodobienstwo zarysowania wewnatrz autem o sciane, bo jedno auto bedzie wjezdzac prawie prosto, a drugie bedzie miec sporo miejsca do sciany na manewr...Sprawdzilem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zdecydujesz się na jedną dużą koniecznie bardzo dobrze przemyśl wybór samej bramy. Ja mam otwór szer 4,5 m x wys 2,2 m. Kupiłem bramę Wiśniowskiego - panelową, którą użytkują na razie bez automatyki. I to jest pewien problem. Brama ma klamkę i zamek z lewej strony. Jest to rozwiązanie nieprzemyślane, bo całość bramy to wielka płaszczyzna a siła podnoszenia nie rozkłada się równomiernie na całą bramę tylko lewa strona "ciągnie" do góry prawą. W związku z tym trzeba używać znacznie więcej siły a klamka wyrobiła się na wkrętach i się rusza. Bywa też że np. zaskoczy blokada tylko z lewej strony bo po tej jest większy nacisk. Podsumowując: albo od razu automatyka, która będzie równomiernie unosić i opuszczać bramę albo przynajmniej klamka na środku.

 

Poza tym faktycznie jest to wieeeeelkie coś w elewacji budynku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też miała być jednoskrzydłowa brama ,ale namówili mnie na dwa skrzydła. :D Jedno skrzydło jest lżejsze :p ,na razie jest dobrze .ciepło nie :D ucieka ,złodzieje :evil: nie widzą wszystkiego co jest w środku,a na pewno maja utrudnione podglądanie :wink: Wybór należy do budującego 8) :wink: . :D :D Ja mam już to za sobą uff :D pozdrawiam :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

mam 5m Hormanna, na etapie budowy chodziła ręcznie i nawet żona radziła sobie znią bez problemu - mimo, że tak jak u Wiśniowskiego, klamka jest z lewej strony -

poza tym wydaje mi się, że o ile garaż nie jest podzielony wewnątrz ścianą to dwie bramy to bez sensu, a z kolei dzielić garaż to według mnie też bez sensu . . . i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem, że dwie są tańsze, bo można zamontować słapszej mocy silnik, który będzie obsługiwał obie. A jak jest jedna duża, to tez musi być silnik, ale za to mocniejszy.. :(

 

 

nieprawda !!!

no bo jak?

jeden napęd a dwie bramy?

a jak jedną zamykasz a drugą otwierasz to co silnik stoi w miejscu bo interferencja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden silnik do dwóch bram, czyli jeden napęd do dwóch bram.

Po pierwsze nie musisz naraz zamykać i otwierać, a po drugie zysk jest taki, że masz instalacje tak na prawdę na jedną mniejsza bramę.

 

 

a znasz jakieś systemowe rozwiązanie na zamontowanie JEDNEGO napędu do dwóch bram ????

czy będziesz tworzył trochę jak Adam Słodowy ze szpulki, nitki i deseczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...