Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, czy jeszcze komuś nie działa od dziś od około 1-2 w nocy apikacja Vicare? Zarządzanie przez chmurę to jest jakaś porażka. Będą w domu w tej samej sieci nie jestem w stanie przestawić nic w piecu przez aplikację. Na piecu połączenie z sięcią jest, natomiast zgłasza brak połączenia z backendem. Restartowane w domu wszystko, od pieca po routery wifi i dostępowe.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Wszystko co można ogarnięte. Generalnie piec podaje info, że jest podpięty do internetu, ale nie do backendu.Nawet adres api IP, do którego łączy się apka i piec wyciągnąłem. Pakiety wychodzą wracają ale nie ma rejestracji.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8020910
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Wszystko co można ogarnięte. Generalnie piec podaje info, że jest podpięty do internetu, ale nie do backendu.Nawet adres api IP, do którego łączy się apka i piec wyciągnąłem. Pakiety wychodzą wracają ale nie ma rejestracji.

 

prosze prawdzić połączenie internetowe, nasze serwery działają prawidłowo i od dawna nie było, żadnych awarii

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8020997
Udostępnij na innych stronach

Sprzeczenie sie nie ma sensu, mam podgląd w historię pracy aplikacji i po naszej stronie awarii brak. Proszę pamiętać, że nasze aplikacje obslugują nie tylko Polskę ale i uzytkowników na calym świecie a tam mamy jedne z najwyższych ocen za jakość aplikacji i jej dzialanie i nie mozemy brac odpowiedzialności za dzialania dostawców usług internetowych. Edytowane przez Konsultant Viessmann
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8021150
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Dwa dni temu spotkało mnie to samo, brak połączenia z serwerem. W końcu dzisiaj zainstalowałem apkę na innym telefonie i działa, więc na swoim wylogowałem się i zalogowałem ponownie - wszystko wróciło do normy. Nie wiem tylko czemu aplikacja tak błędnie podaje informację, a wystarczy logout/login i działa.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8023031
Udostępnij na innych stronach

Sprzeczenie sie nie ma sensu, mam podgląd w historię pracy aplikacji i po naszej stronie awarii brak..
Też zauważam okresowe problemy z połączenie viCare pomimo braku problemu z internetem swiatlowodowym.

Ale inaczej - jak dodzwonić się do serwisu? Dochodzę niby do 1-go w kolejce, automat mnie rozłącza i znowu tak w kółko. A może istnieje adres email do serwisu, ew. mail do R&D dot. viCare?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8023536
Udostępnij na innych stronach

Też zauważam okresowe problemy z połączenie viCare pomimo braku problemu z internetem swiatlowodowym.

Ale inaczej - jak dodzwonić się do serwisu? Dochodzę niby do 1-go w kolejce, automat mnie rozłącza i znowu tak w kółko. A może istnieje adres email do serwisu, ew. mail do R&D dot. viCare?

 

Internet światłowodowy czy nie to nie ma żadnego znaczenia. Ważny jest zasięg sieci Wifi. Poniżej pewnej granicy będą wieczne problemy z aplikacją.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8023549
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie znaczenie ma internet, czy światłowodowy, czy dobry zasięg WiFi, jeśli aplikacja sygnalizuje brak połączenia z serwerem? Piec się łączy z siecią domową, sieć ma połączenie z internetem, tylko nie ma kanału zwrotnego - aplikacja nie dostaje informacji z serwerów Viessmanna. Dlatego serwisanci powiedzą, że z ich strony wszystko ok, bo widzą instalację "po swojej stronie", tylko my jako użytkownicy, nie dostajemy informacji na aplikację. Bo aplikacja nie bierze informacji prosto z pieca, tylko piec wysyła info na serwery, a aplikacja z nich je pobiera (dlatego bez znaczenia jest to, czy piec i telefon są w tej samej sieci). Szkoda tylko, że Viessmann nie widzi problemu i trzeba czasem kombinować, żeby zadziałało, a to jakiś błąd w aplikacji to (chyba) powoduje.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8023569
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Sprawa zakończona tak, że serwis viessmann coś "zresetował" i magicznie vicare zaczął działać. nie był to problem zasięgu Wifi bo piec przecież podaje te dane. Piec był wpięty do sieci wifi, MIAŁ INTERNET, niestety nie miał łączności z serwerami viessmana. PO raz kolejny napisze, że brak lokalnego API choćby do podstawowych fukcji: ON/OFF zamiana temperatury to policzek od firmy viessman. Nie miałem pojecia kupując ten pieć (za gruby hajs), że tak to będzie rozwiązane. Chodzi mi wręcz po głowie pomysł sprzedaży pieca i zakup czegoś gdzie szanują klienta. Każdemu, ale to każdemu odradzam te piece Panie konsultancie. Może zrobi Pan feedback do tej super firmy.

 

Treść maila od v:

"Dzień dobry,

dane zostały zresetowane.

Proszę przeprowadzić reset sieciowy kotła (odłączenie z zasilanie an kilkanaście sekund) lub wyłączenie i włączenie modułu połączeniowego z poziomu kotła (Ustawienia > Internet > Tryb pracy).

 

Proszę upewnić się, czy połączenie internetowe spełnia wymogi opisane w instrukcji kotła. Możliwe, że ze względu na dużą ilość danych wymienianych pomiędzy serwerami DE np. podczas aktualizacji, dostawca usług internetowych zablokował porty zapory sieciowej (dostępne w ostatnim punkcie). "

 

 

Nie wdając się w szczegóły sam dostarczam sobie Internet.

 

P.S.

Sprawdziłem działanie apki jak otrzymałem maila i działała. Nie musiałem robić żadnych restartów.

Edytowane przez lsspam
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8025662
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Też miałem problem z połączeniem się z kotłem z aplikacji Vicare. Zresetowałem router, kocioł, telefon, aplikację i nic nie pomagało. Router widział moduł komunikacyjny kotła ale połączenia nie było. Już miałem pisać do Viessmanna z reklamacją ale po przejrzeniu ustawień routera zauważyłem, że poziom zabezpieczeń zapory sieciowej ustawiony był na "użytkownika" gdzie ruch sieciowy ograniczony był tylko dla niewielu portów zapisanych na liście. Po zmianie ustawień zabezpieczeń zapory sieciowej w routerze na średni, komunikacja z kotłem powróciła.

 

Czy wiecie jaki jest adres IP serwera Vicare?

Edytowane przez Echostar9
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/270016-vicare-zn%C3%B3w-nie-dzia%C5%82a/#findComment-8036412
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...