pikorro 09.09.2022 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2022 Witam, mam następujący problem ale nie jestem pewien czy to problem. Mam niedawno postawiony kominek, wszystko jest niby w porządku ale zauważyłem następującą rzecz. Rozpalam na przepustnicy ustawionej na 100%. Hajcuje się do sufitu kominka. Teraz po przekręceniu przepustnicy na maska do pozycji zamkniętej - nic się nie zmienia. Wszystko hajcuje się dalej na maksa. Moim zdaniem ogień powinien zacząć się dusić (zakładam, że zamknięta przepustnica to około 10% przepływu powietrza, zupełne zamknięcie jest niedopuszczalne). Piec jest szczelny co potwierdza zamknięcie zewnętrznego dopływu powietrza. Ogień natychmiast się dusi. Jako że opcja rozbiórki nie wchodzi w grę na moje oko należy "wyregulować" przepustnicę niczym zapalniczkę Na załączonym zdjęciu wg mojego rozumowania: 1) śrubka 2) dźwignia 3) pręt którego obracanie steruje przepustnicą Moim zdaniem trzeba zrobić następująco: i) Obrócić dźwignię w prawo (niekoniecznie maksymalnie, do pewnego stopnia, np do 3/4 albo połowy) ii) wykręcić śrubkę imbusową iii) przestawić dźwignię lekko w lewo tak żeby w tym czasie pręt nie zmieniał pozycji iv) wkręcić śrubkę imbusową z powrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.09.2022 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2022 Moim zdaniem po zamknięciu wylotu do komina to Ty powinieneś zacząć się dusić...Intensywność spalania reguluj dopływem powietrza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 10.09.2022 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2022 Szyber nigdy nie zamyka całkowicie wylotu spalin . To jest jakieś 60 - 70% co wynika z kształtu pokrywy lub regulacji fabrycznej.Widoczne objawy całkowitego otwarcia i zamknięcia są znikome ale widzianle. Tak jak zaznaczył kol adam_mk intensywność spalania reguluj dopływem powietrza natomiast szyber wraz z dolotem powietrza otwieraj tylko podczas rozpalania.W taki sposób przy szczelnych oknach i małej powierzchni pomieszczenia zabezpieczysz się przed ewentualnym częściowym wylotem dymu do pomieszczenia. Z własnego doświadczenia wiem iż po kilku latach spada szczelność drzwiczek przez co zmniejsza się różnica w działaniu zaworu na dopływie powietrza . Wymiana spłaszczonej uszczelki sznura w drzwiach eliminuje ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 10.09.2022 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2022 Mam niedawno postawiony kominek, Nie sądzisz, że model kominka może mieć znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 11.09.2022 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2022 Intensywność spalania reguluj dopływem powietrza. Przy okazji wyreguluje sobie intensywność emisji czadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 18.09.2022 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2022 Witam, mam następujący problem ale nie jestem pewien czy to problem. Mam niedawno postawiony kominek, wszystko jest niby w porządku ale zauważyłem następującą rzecz. Rozpalam na przepustnicy ustawionej na 100%. Hajcuje się do sufitu kominka. Teraz po przekręceniu przepustnicy na maska do pozycji zamkniętej - nic się nie zmienia. Wszystko hajcuje się dalej na maksa. Moim zdaniem ogień powinien zacząć się dusić (zakładam, że zamknięta przepustnica to około 10% przepływu powietrza, zupełne zamknięcie jest niedopuszczalne). Piec jest szczelny co potwierdza zamknięcie zewnętrznego dopływu powietrza. Ogień natychmiast się dusi. Jako że opcja rozbiórki nie wchodzi w grę na moje oko należy "wyregulować" przepustnicę niczym zapalniczkę Na załączonym zdjęciu wg mojego rozumowania: [ATTACH=CONFIG]460742[/ATTACH] 1) śrubka 2) dźwignia 3) pręt którego obracanie steruje przepustnicą Moim zdaniem trzeba zrobić następująco: i) Obrócić dźwignię w prawo (niekoniecznie maksymalnie, do pewnego stopnia, np do 3/4 albo połowy) ii) wykręcić śrubkę imbusową iii) przestawić dźwignię lekko w lewo tak żeby w tym czasie pręt nie zmieniał pozycji iv) wkręcić śrubkę imbusową z powrotem Napisz co to za wkład i gdzie kupiłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.