Miesięcznik Murator ONLINE

Jump to content

Reklamacja zamontowanej stolarki okiennej - pytania


Recommended Posts

proszę o podpowiedzi bo trochę ma problem z montażystą stolarki okiennej i montażem okien w nowym domu zatem będę to wszystko dzielił na poszczególne części tak aby nie robić zamieszania

 

może na początek zgrzewy okien

 

zgrzewy w oknach, jest to co innego niż na wystawie pokazywał wykonawca, we wszystkich są ostre, jakby niewykończone, niewyszlifowane zgrzewy (?) tylko w HS ma normalne i ładnie wykończone tak jak były przed zamówieniem pokazane na wystawie

 

dodatkowo wygląda na to jakby HS nie był robiony w jednym zamówieniu, oprócz w różnicy zgrzewów w HS zamontowana jest ramka ciepła srebrna gdzie w pozostałych oknach jest czarna, w zamówieniu wszystkie ramki są czarne, także w HS

 

pytania

 

1) czy takie zgrzewy mogą być przedmiotem reklamacji, czy to jest wada czy tylko kwestia estetyki wykonania?

2) czy aby wymienić ramki na czarne w środku szyby HS to wtedy robimy kompletny demontaż całego okna i szyb? bo jedna z szyb na HS ma też taką wadę chyba fabryczną, że patrząc na szybę i w określony punkt jest takie zniekształcenie o średnicy ok. 4-5 cm, nagrałem film jak to widać na tle dachówki i wrzucę go później, ciężko to wychwycić okiem ale jak się wpatrzy w jakiś punkt to widać, taki jakby efekt kropli deszczu

 

po lewej HS po prawej reszta okien, zdjęcie w dużej rozdzielczości

https://i.ibb.co/c3N22JL/zgrzewy.jpg

 

firma montująca sama miała dostarczyć okna i je zamontować zgodnie z kartą produktów i moim zamówieniem

Link to comment
Share on other sites

1. Jest to wada estetyczna.

Można to zgłosić jeśli skusił was pokaz na wystawie oraz domagać się jakiegoś dodatkowego rabatu.

Zgrzewy faktycznie nie powinny tak wyglądać i jeśli okna są klasy I to nie powinno mieć miejsca., ale faktem też jest to że na wystawy bierze się idealne egzemplarze..

2. Demontaż samego pakietu szyb zespolonych ale dopiero podczas wymiany, czyli sprzedawca uznając reklamacje zamawia nowe pakiety u producenta i umawia się na wymianę.

 

Zgłosić reklamację i po przejeździe przedstawiciela, rzeczoznawcy czasem jest to montażysta pokazać problem i wykazać niezgodność z zamówieniem.

Jeśli srebrna listwa izolacyjna będzie miała identyczne właściwości izolacyjne co czarna to jest to także tylko estetyka ale jednak niezgodność z zamówieniem

Edited by Mareks77
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tutaj jeszcze większa fuszera, szczelina jakby w ogóle nie było zgrzewu

https://i.ibb.co/xHXhpNh/Bez-tytu-u.png

 

czyli polecasz wziąć rzeczoznawcę od montażu okien, stolarki okiennej i niech on najlepiej oceni stan montażu i samych okien i dopiero później wzywać na piśmie?

 

to jest to okno

https://www.abakus-okna.com.pl/okna/bluenergy/

Edited by matri16
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tak, strona wewnętrzna

 

Więc to jest listwa którą wkłada się po montażu pakietu szybowego. Możesz ją wyjąć żeby podregulować okno na podkładkach okno na podkładkach.

Ok. 15:35:

 

To też powinno wyjaśnić jak zmienić pakiet szybowy na taki z inną ramką.

Link to comment
Share on other sites

aha no fakt, nie zajarzyłem, że to jest listwa, myślałem, że element już stały okna który podlega zgrzewaniu

 

w każdym razie te zgrzewy bardzo kują w oczy, masakra jak można tak zrobić i dać klientowi końcowemu

 

mam wrażenie, że HS jest z jakiejś wystawy, że ma takie ładne zgrzewy tylko nie pasuje tutaj to, że okna były pod wymiar i akurat taki HS był gdzieś na wystawie? to jednak trochę wątpliwe, jak chciałem bezpośrednio się skontaktować z producentem okna to wykonawca nie chciał podać nr zamówienia, jeszcze będę próbował, ciekawe jak się naprawdę okaże, że okno jest powystawowe, z jakichś targów czy sklepu w Polsce

Link to comment
Share on other sites

tutaj jeszcze większa fuszera, szczelina jakby w ogóle nie było zgrzewu

https://i.ibb.co/xHXhpNh/Bez-tytu-u.png

 

czyli polecasz wziąć rzeczoznawcę od montażu okien, stolarki okiennej i niech on najlepiej oceni stan montażu i samych okien i dopiero później wzywać na piśmie?

 

to jest to okno

https://www.abakus-okna.com.pl/okna/bluenergy/

 

Kiedy się zorientowaliście o wadach okien ?

Podczas montażu inwestor uczestniczył, był na miejscu.

Sprzedawcą był autoryzowany salon Oknoplast?

Dom nowe budownictwo i stan surowy zamknięty czy wymiana w starym domu?

Jest normalna wycena do zamówienia i faktura sprzedaży?

Na oknach są numery z kodem kreskowym, każde okno ma swój indywidualny, więc w ostateczności u producenta istnieje możliwość sprawdzenia co to jest, kiedy produkowano itp.

 

Na rynku jest dużo okien ale Oknoplast nigdy takiej fuszerki nie robił.

Sam posiadam ich okna.

 

Jeśli to nie jest wada okien to jedyne co przychodzi mi do głowy to wada montażu, za dużo piany, brak kotwy lub za bardzo dokręcona.

 

Jeśli sprzedawca nie chce podać numeru zamówienia to jest podejrzenie iż okna powystawowe.

Reklamacja raczej opiera się o producenta, wysyłana jest na miejsce ekipa w celu oględzin ( często jest to osoba która montowała ) więc prawdopodobnie nie są to okna zwrócone przez innego klienta no chyba że producent nie uznał reklamacji a sprzedawca na własną rękę załatwiał wymianę.

Próbować jak najszybciej zgłosić i załatwić sprawę może najpierw polubownie, można przydusić sprzedawcę argumentami o rzeczoznawcy i sprawdzeniu numerów okien u producenta.

Link to comment
Share on other sites

Kiedy się zorientowaliście o wadach okien ?

Podczas montażu inwestor uczestniczył, był na miejscu.

Sprzedawcą był autoryzowany salon Oknoplast?

Dom nowe budownictwo i stan surowy zamknięty czy wymiana w starym domu?

Jest normalna wycena do zamówienia i faktura sprzedaży?

Na oknach są numery z kodem kreskowym, każde okno ma swój indywidualny, więc w ostateczności u producenta istnieje możliwość sprawdzenia co to jest, kiedy produkowano itp.

 

Na rynku jest dużo okien ale Oknoplast nigdy takiej fuszerki nie robił.

Sam posiadam ich okna.

 

Jeśli to nie jest wada okien to jedyne co przychodzi mi do głowy to wada montażu, za dużo piany, brak kotwy lub za bardzo dokręcona.

 

Jeśli sprzedawca nie chce podać numeru zamówienia to jest podejrzenie iż okna powystawowe.

Reklamacja raczej opiera się o producenta, wysyłana jest na miejsce ekipa w celu oględzin ( często jest to osoba która montowała ) więc prawdopodobnie nie są to okna zwrócone przez innego klienta no chyba że producent nie uznał reklamacji a sprzedawca na własną rękę załatwiał wymianę.

Próbować jak najszybciej zgłosić i załatwić sprawę może najpierw polubownie, można przydusić sprzedawcę argumentami o rzeczoznawcy i sprawdzeniu numerów okien u producenta.

to nie jest Oknoplast - napisałem w wątku bo chciałem porady eksperta o te zgrzewy ale chyba poproszę moderatorów o przeniesienie wątku we właściwe miejsca, dawno tutaj nie pisałem na forum

 

mój błąd

Link to comment
Share on other sites

1. Padło w odpowiedziach że to okno Abakus. temat już został przeniesiony. Oknoplast wykupił sobie reklamę w postaci podforum, ale chyba zapomniał, bo "ekspert" nie zaglądał tu od miesięcy. O A. nie mam najlepszego zdania. Były już na forum ich wpadki jakościowe (nie dali rady w tematach ponadstandarowych).

2. Zgrzewy jak zgrzewy. Hs ze względów na wymiary (elementów/profili) są zwykle robione na innych zgrzewarkach - chyba zawsze "starego typu". Okna zwykłe lecą seryjnie i mogą mieć kompletnie inne zgrzewy (w tym niewidoczne). To kwestia wtórna, ale w dobrych firmach jest wyszczególniona w zamówieniu by w razie takich uwag móc odrzucić nieuzasadnioną reklamację.

Wygląda jakby zgrzewarka robiąca Twoje okna miała przytępione noże. Przypuszczam że da się to poprawić ręcznie. Ale też myślę, że reklamacja zostanie odrzucona ze wskazaniem "na standard".

Czy widziałeś okna na ekspozycji? Mają lepiej wykonane zgrzewy? To składaj reklamację do sprzedawcy.. .

 

3. Szyby. Może być zwykła pomyłka sprzedawcy lub producenta. Zamawiając okna sam wybieram rodzaj ramki międzyszybowej i praktycznie na dalszym etapie nikt tego nie zmienia. HST zwykle jest wydzielany na inny nr zamówienia, m.in. ze względu na zgrzewarkę. Szyby można wymienić bezinwazyjnie. Jest to dość kosztowne, także ja bym rozmawiał o rabacie. Po miesiącu nie będziesz tego zauważać.

 

4. "Babol" w postaci luzu między listewkami - zgłoś reklamację (najlepiej na przewiew, bo myślę że poczujesz stamtąd wiatr). Jest szansa, że szczelina się sama "zniweluje" przy upałach (rzecz może być też winą przegrzania okien np. w magazynowaniu na słońcu - listwa się maksymalnie rozgrzewa a później zbyt mocno kurczy). Ew. odbicie listwy i ponowne jej dokładniejsze dobicie pomoże. W ostateczności wymiana listwy. Wszystko to 5 minut roboty.

Link to comment
Share on other sites

Czy widziałeś okna na ekspozycji? Mają lepiej wykonane zgrzewy? To składaj reklamację do sprzedawcy.. .

 

3. Szyby. Może być zwykła pomyłka sprzedawcy lub producenta. Zamawiając okna sam wybieram rodzaj ramki międzyszybowej i praktycznie na dalszym etapie nikt tego nie zmienia. HST zwykle jest wydzielany na inny nr zamówienia, m.in. ze względu na zgrzewarkę. Szyby można wymienić bezinwazyjnie. Jest to dość kosztowne, także ja bym rozmawiał o rabacie. Po miesiącu nie będziesz tego zauważać.

 

dzięki za odpowiedź, tak na ekspozycji u partnera A. zgrzewy były estetyczne a tutaj nie wygląda to na standard z racji, że materiał wystaje i jest do obróbki, gdyby takie coś pokazał na wystawie to jeszcze ok ale dostajesz później taką nadlewkę i psuje to całkowicie odbiór całej ramy okna

 

ten w HST mi się podoba, jest estetyczny natomiast pozostałe okna wygląda to paskudnie, jakby ktoś na zgrzewie Ci prostą linie nakleił jakiegoś twardego plastiku, nie wiem czy to się da usunąć, to jak w obróbce plastiku gdzie zostają nadlewki i nikt tego nie usunie tylko tutaj jest nitka grubości z 1,5-2 mm

 

co do ramek, to gdzieś czytałem, że ramki wpływają na odcień szyby - nie wiem na ile to prawda ale chyba kolory nie wpływają na funkcjonalność cieplną, chociaż jeszcze poczytam na ten temat

 

druga sprawa nie włożyli pod HST purenitu 6 mm który także był w zamówieniu

tutaj zamówienie od HST https://i.ibb.co/9pdWZHD/Bez-tytu-u.png

 

filmy z defektem na szkle załączam niżej, są wykonane na telefonie na zoomie bo ciężko telefonem to pokazać, ludzie oko zobaczy to z odległości 3-4 metrów patrząc w szybę jak już wie, że gdzie jest ten defekt, jak się patrzy z tej odległości to jest to może promień 4-5 cm

 

https://drive.google.com/file/d/1d7IVK9YXACjgzwiHACUIKZ2YTenTkAPp/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1zG4yKYUriPzEPc-aknKBcYtcD4NnGgHh/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1HPyPaJH3W9szdcdvq1nex7Q_w4HCpe3s/view?usp=sharing

 

podejrzewam, że ten defekt na szkle to racja będzie po stronie producenta okna bo normy które opisują odbiór szkła budowlanego precyzyjnie określają co jest jego wadą tak? więc pewnie skaza w szkle budowlanym jest jak najbardziej dopuszczalna i dostawcy szkła nie uznają tego typu niedoskonałości szkła za wadę no ale chętnie poczytam opinie innych

 

 

oprócz koloru ciepłej ramki szyba także nie zgadza się z zamówieniem? ktoś fachowo się wypowie na czym polega różnica jeżeli taka występuje?

 

https://ibb.co/xS5SbNh

Edited by matri16
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Defekt na szkle - nie moge odpalić filmu ale zazwyczaj wspominane sa przez ludzi poziome pasy zakrzywiajace nieco widziany przez szklo obraz - powstaja od rolek, po ktorych gorace szklo sie osuwa. O ile wiem, jezeli wystepuje to okazjonalnie to chyba nie podlega gwarancji/rekojmii - tak przynajmniej mnie informowano jak decydowalem sie na hartowanie duzych pakietow szyboowych w hs.
Link to comment
Share on other sites

Defekt szyby (załamanie) dostrzegłem. Wg mnie można przymknąć oko. Mi producent takie uznawał, ale to były stare dobre czasy (nie było takiego dziadostwa ani wielkich szyb).

 

Patrzę natomiast na to foto i mam wątpliwości:

comment-r9-YFv3-K21-YP51-YYsttshih-Owt-Rpu-Foldog-Oc-NV59g1-MCUEv8z-E9o-Oo2-CDFn-Yzs-Vin18-ALQMF.jpg

 

Załącznik wygląda na wycenę a nie zamówienie, bo wymiary szyby ze zdjęcia są inne niż te w "zamówieniu". Być może sprzedawca robił korektę wymiarów okna w zamówieniu i pomylił się w ramce. No chyba że fabryka to robiła na etapie przygotowania produkcji, ale wątpię, bo (u mnie) - to co narysuję i wyślę idzie bez ingerencji do zamówienia.

Koszt samej nowej szyby dla sprzedawcy to dobre 2-3 tysiące (jednej!). Jak będziesz kiedyś potrzebował ją wymienić (bo pęknie) to spodziewaj się ceny nawet 5 tys. Dlatego proponuję ubezpieczyć szyby a ze sprzedawcą rozmawiać o sensownym rabacie.

Link to comment
Share on other sites

to była umowa o dzieło na dostarczenie i montaż okien, w umowie jest zapis, że to umowa na wykonanie robót montażowych w tym dostarczenie okien zgodnie z kartą która stanowi załącznik nr 1 do umowy,

 

załącznik nr 1 gdzie są parametry okien nie ma nic, ze jest to wycena a jednym z parametrów jest między innymi, że ramki są czarne

 

nie interesuje mnie, że podał wycenę okien jako przedmiot zamówienia, błąd albo jego albo fabryki, niech się dogadują, chce taki pakiet jak w zamówieniu

 

druga sprawa źle wymierzone okna gdzie miał podane wymiary na jakich będzie posadzka, okna zamówił za duże i niektóre będą ok. 3-4 cm poniżej posadzki, robota sknocona koncertowo

 

niestety rzeczoznawca od stolarki okiennej i montażu za opinie chce od 2500 do 3500 zł więc dla mnie to dużo, inna sprawa, że mam papier dający podstawy do obniżenia kosztów wszystkiego

Link to comment
Share on other sites

Nie pomogę Ci. Rzeczoznawca za 3 tys to na pewno jakiś "uprawniony"?

 

Wskazałem jedynie miejsca, gdzie mógł powstać błąd. Nie wykluczam, że Ty błędnie (mam nadzieję że nie celowo) interpretujesz dokumenty. Chętnie bym poznał wersję drugiej strony.

 

Z mojej strony pozostaje mi życzyć Ci powodzenia. Polecam kontakt z prawnikiem. On poprowadzi sprawę skuteczniej niż internet.

Jak nie chcesz inwestować (z drugiej strony za koszty pewnie zwrócić będzie musiała strona przegrana, więc czego się boisz?) - to możesz zacząć od Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.

 

Napisałem Ci też ile będzie kosztowała ewentualna wymiana takiej szyby w przyszłości. Miej to na uwadze.

Link to comment
Share on other sites

Nie pomogę Ci. Rzeczoznawca za 3 tys to na pewno jakiś "uprawniony"?

 

Wskazałem jedynie miejsca, gdzie mógł powstać błąd. Nie wykluczam, że Ty błędnie (mam nadzieję że nie celowo) interpretujesz dokumenty. Chętnie bym poznał wersję drugiej strony.

 

Z mojej strony pozostaje mi życzyć Ci powodzenia. Polecam kontakt z prawnikiem. On poprowadzi sprawę skuteczniej niż internet.

Jak nie chcesz inwestować (z drugiej strony za koszty pewnie zwrócić będzie musiała strona przegrana, więc czego się boisz?) - to możesz zacząć od Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.

 

Napisałem Ci też ile będzie kosztowała ewentualna wymiana takiej szyby w przyszłości. Miej to na uwadze.

 

spoko rozumiem a rzeczoznawcy są z listy członków okręgowej izby inż. budownictwa a niektórzy z nich są jednocześnie biegłymi sądowymi więc uważam, że to odpowiednie osoby z odpowiednią wiedzą

 

po drugie chcę skorzystać z prawa rękojmi więc tutaj dostawca okien albo producent się walnął i to jest w jego kwestii wymienić cały pakiet szyb na taką z ciepłą ramką czarną, jak tego nie zrobi to wymieniam na swój koszt a jego obciążam kosztami tej wymiany

 

oczywiście wtedy sprawa trafia do sądu i nie będzie mi już żal tych 2500-3500 na opinię biegłego który wytknie więcej błędów

Link to comment
Share on other sites

Zgłoś reklamację. Jeśli sprzedawca lub producent wypnie się na Ciebie to idąc na wojnę bardziej niezbędny jest prawnik i to on jeśli zaleci opinię rzeczoznawcy to ją zlecisz.

 

Po drugie to sąd nawet jeśli podsuniesz mu zleconą przez Ciebie opinię rzeczoznawcy będącego jednocześnie biegłym sądowym zleci tak czy inaczej drugą niezależną opinię u biegłego sądowego.

Zakładając że sprawę przegrasz będziesz zmuszona do zwrotu kosztów postępowania sądowego a więc i opinii biegłego za którą zapłacisz dwa razy.

 

Dlatego opinia prawnika jako osoby z zewnątrz oraz znającej prawo i realia będzie miarodajna w opinię czy sprawa jest do wygrania czy też nie.

W takim przypadku koszty będą znacznie mniejsze

Link to comment
Share on other sites

podpowiedzcie kolejną sprawę

 

przykładam poziomicę jak niebieska linia, w miejscu gdzie kółko jest idealne "oczko"

 

natomiast tam gdzie strzałka jest szczelina ok. 3-4 mm i po prostu poziomica "stuka" no najzwyczajniej jest odchylona od ramy okna, nie przylega na długości po dwóch stronach ramy

 

poziomica jest prosta, byłem nawet w sklepie reklamować, sprawdzana kątownikiem stalowym ze sklepu

 

rama okna krzywa? jest poziom i pion ram okna

 

comment_1666800579N4zfbtgU6RffN9zxu6E6Ok.jpg

 

wadliwy montaż? okno jest stałe, nieotwierane

brak mocowania progów ramy okiennej lub mocowanie wykonano na kotwy, które trzymają okno w płaszczyźnie prostopadłej do okna - ale w płaszczyźnie okna już nie;

 

brak dylatacji na bokach przy progu ramy, nagrzany profil okienny wydłuża się a ponieważ nie ma na to miejsca - wybrzusza się,

Edited by matri16
Link to comment
Share on other sites

Masz szklenie stałe w skrzydle (tak mi to wygląda z opisu). Najpewniej skrzydło nie jest tu wystarczająco wpasowane na produkcji. Pewnie serwis jest to w stanie szybko poprawić (trzeba wyjąć szybę) o ile uzna to za wadę. Bo ja widzę duże pole do odmowy jeśli firma będzie nastawiona na nie. Np.: jakiej z deklarowanej funkcji nie spełnia okno? :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...