Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Koza na wkład kominkowy problem


Osti

Recommended Posts

Witam wszystkich! Na wstępnie muszę zaznaczyć, że nie znam się na temacie dlatego proszę o brak drwin jeśli pisze bez sensu :D Mianowicie mam mieszkanie w wieloletnim domu, do ogrzewania służy koza lecz przy remoncie chciałam wymienić ją na wkład kominkowy. Sprawdziłam komin i okazało się,że do komina murowanego została włożona rura 100mm, znalazłam gościa który to robił i stwierdził, ze widocznie tak musiało być, nic większego nie mógł włożyć.Koza ma średnice wylotu 130mm, i dobrze sobie radzi jeśli chodzi o ciąg, a z tego co się orientowałam to wkłady zaczynaja się od średnicy 150mm, więc wydaje mi się ze bedzie to zdecydowanie duża różnica. Moje pytanie brzmi czy jest szansa na znalezienie kominka z tak mała średnica, czy koza będzie musiała zostać. Słyszałam tez o możliwości frezowania komina, ale chciałam podpytać jaki moze byc tego koszt. Czy wogole jest sens się w to bawić. Komin ma około 8 metrów. Dziękuje za odpowiedz Edytowane przez Osti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach