Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zakończenie budowy


REX RoD

Recommended Posts

Proszę o pomoc, bo nie mogę nic na forum znaleźć na temat zakończenia budowy. :roll:

A więc

1) jakie papiery trzeba mieć, aby zgłosić zakończenie budowy

2) jakie na odbiór częściowy

3) ile i komu jeszcze będę musiał zapłacić :(

4) do kogo należy zgłaszać (UG, Starostwo, ZE itp)

5) ile czasu mi zajmie oczekiwanie na decyzje o nadaniu adresu administracyjnego i pozwolenie na przeprowadzkę

6) inne rzeczy o których nawet nie zdaję sobie sprawy, a które są nizbędne do zamieszkania we własnym domku

 

ew. napiszcie gdzie szukac takich info, najlepiej tak zebym nie musiał wstawać od kompa :lol: , a więc bez jeżdżenia po wszystkich urzędach :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zlecic geodecie wykonanie mapy powykonawczej i on zaznacza co gdzie jest i jak biegan media, nastepnie trzeba wziasc wypis i wyrys z planu z gminy, potem trza wziasc z powiatu plik formularzy i powypelniac, 1 lub 2 formularze musi podpisac kierownik budowy, potem trzeba uzupelnic dziennik o wszystkie wpisy :) bo najczesciej wlasnie wtedy sie go dpopiero wypelnia.... i isc do powiatu i zlozyc wsje papiery wlacznie z dziennikiem, dokumentacja powykonawcza i wipisem z planu i czekac....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to skorzystaj z funkcji search. Możesz zacząć stąd:

 

http://www.murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=36376&highlight=

 

pisałem o tym jakiś czas temu, na pewno znajdziesz więcej.

 

O ile pamiętam nie płaciłem nic nikomu (za wyjątkiem kominiarza za protokół, ale to były grosze). Co do decyzji o adresie - czekałem 2 tygodnie od złożenia wniosku. A wniosek złożyłem 21 dni po upływie złożenia papierów do PINB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że najlepiej jak udasz się do swojego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego i zapytasz czego wymagają...

 

U nas było tak: moja połówka udała się do powiatowego INB i wypytała co jest potrzebne. Udzielono mu informacji, że trzeba wypełnić druczek (wziął oczywiście), załączyć wypełniony dziennik budowy (wpisy kierownika budowy, odbioru instalacji elektrycznej, odbioru kominiarskiego - kominiarz skazował "jedyne" 400 zł :evil: ) mapkę inwentaryzacyjną, decyzje o nadaniu numeru porządkowego (czyli nadanie adresu przez Urząd Gminy) i kopię pozwolenia na budowę.

Chyba o niczym nie zapomniałam.

Kiedy ze wszystkimi papierzyskami mąż udał się do tegoż urzędu, dowiedział się, że to nie wszystko...np. oświadczenie kierownika budowy musi być na osobnym druczku, a nie w dzienniku budowy (gdzie jest na to specjalne miejsce).

Powiedziano mu też, że naszą sprawą będzie zajmowała się pani X (której akurat nie było) i żeby do niej zadzwonić, bo może ona będzie jeszcze czegoś potrzebowała :o :evil: .

 

W związku z powyższym nasuwa mi się wniosek: "każdy (urząd) sobie rzepkę skrobie"

 

Życzę powodzenia i jak najmniej biurokracji!

Maria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...