Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Styropian biały i grafitowy na elewację


pryczu

Recommended Posts

Moim zamiarem nie jest stworzenie kolejnego wątku o tym który rodzaj styropianu na elewację lepszy. Jest tyle opinii i czynników, że sam nie mogę się do końca zdecydować.

Zacząłem zastanawiać się natomiast nad tym, czy nie pogodzić obu tych opcji i nie zrobić elewacji północnej grafitem, a pozostałej białym. I teraz pytanie czy to ma w ogóle sens, czy jednak powinienem zdecydować się na jeden rodzaj styropianu?

Grubość styropianu będzie 20cm. Lambda białego - 40 (chciałbym 38, ale różnica cenowa jest jednak spora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na to, że strona północna jest w teorii tą najzimniejszą, bo najmniej nasłonecznioną.

Od razu mówię, że nie wiem czy to ma praktyczny sens (np. zimą), ale słyszałem, że niektórzy tak robią.

Ja to najchętniej bym nawet dopłacił i wziąłbym grafit na całość (obecnie różnice cenowe nie są już takie duże), gdyby nie to, że ze styropianem grafitowym są problemy praktyczne, związane np. z kurczeniem się materiału, na co zwracał mi uwagę m.in. mój wykonawca.

Poza tym podobno przy grubości 20cm rodzaj styropianu nie ma już tak istotnego znaczenia. Choć znowu - mając na uwadze, że to dość istotna i długotrwała inwestycja, pewniej czułbym się z grafitem.

 

albo daj swisspoor lambda white i problem rozwiązany :D

 

Z tego co widzę to koszty takich rozwiązań są wyższe niż sam grafit. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na to, że strona północna jest w teorii tą najzimniejszą, bo najmniej nasłonecznioną.

Od razu mówię, że nie wiem czy to ma praktyczny sens (np. zimą), ale słyszałem, że niektórzy tak robią.

Ja to najchętniej bym nawet dopłacił i wziąłbym grafit na całość (obecnie różnice cenowe nie są już takie duże), gdyby nie to, że ze styropianem grafitowym są problemy praktyczne, związane np. z kurczeniem się materiału, na co zwracał mi uwagę m.in. mój wykonawca.

Poza tym podobno przy grubości 20cm rodzaj styropianu nie ma już tak istotnego znaczenia. Choć znowu - mając na uwadze, że to dość istotna i długotrwała inwestycja, pewniej czułbym się z grafitem.

...

 

Daj wszędzie grafitowy styropian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zamiarem nie jest stworzenie kolejnego wątku o tym który rodzaj styropianu na elewację lepszy. Jest tyle opinii i czynników, że sam nie mogę się do końca zdecydować.

Zacząłem zastanawiać się natomiast nad tym, czy nie pogodzić obu tych opcji i nie zrobić elewacji północnej grafitem, a pozostałej białym. I teraz pytanie czy to ma w ogóle sens, czy jednak powinienem zdecydować się na jeden rodzaj styropianu?

Grubość styropianu będzie 20cm. Lambda białego - 40 (chciałbym 38, ale różnica cenowa jest jednak spora).

 

A jak chcesz jeszcze lepiej to zrób np pierwszą warstwę grafitowym a drugą białym i w ten sposób pozbywasz się mostków na łączeniach bo robisz na zakład często tak ludki robią a jak zrobisz sam to będziesz na 100 proc pewny co masz widziałem jak firmy na szybcika klajstrowały klejem szpary na 2 cm więc po co takie niby docieplenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz jeszcze lepiej to zrób np pierwszą warstwę grafitowym a drugą białym i w ten sposób pozbywasz się mostków na łączeniach bo robisz na zakład często tak ludki robią a jak zrobisz sam to będziesz na 100 proc pewny co masz widziałem jak firmy na szybcika klajstrowały klejem szpary na 2 cm więc po co takie niby docieplenie ?

i placisz 2x za robote, dublujac jednoczesnie najslabsze ogniwo calego systemu docieplen, i przy takim ukladzie wypadaloby stosowac najpierw 1x laczniki mechaniczne, a pozniej jeszcze raz dublowac je - przez obie warstwy.

jest to durny pomysl, bo nic nie poprawia, wrecz odwrotnie - az sie prosi o problemy, na dodatek [podnosi znaczaco koszt calej operacji, a uklad jest jakosciowo gorszy pod wzgledem mechanicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na to, że strona północna jest w teorii tą najzimniejszą, bo najmniej nasłonecznioną.

Od razu mówię, że nie wiem czy to ma praktyczny sens (np. zimą), ale słyszałem, że niektórzy tak robią.

Ja to najchętniej bym nawet dopłacił i wziąłbym grafit na całość (obecnie różnice cenowe nie są już takie duże), gdyby nie to, że ze styropianem grafitowym są problemy praktyczne, związane np. z kurczeniem się materiału, na co zwracał mi uwagę m.in. mój wykonawca.

Poza tym podobno przy grubości 20cm rodzaj styropianu nie ma już tak istotnego znaczenia. Choć znowu - mając na uwadze, że to dość istotna i długotrwała inwestycja, pewniej czułbym się z grafitem.

 

 

 

Z tego co widzę to koszty takich rozwiązań są wyższe niż sam grafit. ;)

 

to daj etixx...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj wszędzie grafitowy styropian.

 

A czemu grafitowy właśnie, a nie biały?

 

Co do grafitowego to wiele osób straszy kurczeniem i odkształcaniem się na skutek promieni słonecznych. Jeżeli przy grubości 20cm któregokolwiek styropianu nie odczuję dużej różnicy, to może nie ma sensu narażać się na realne problemy praktyczne związane z grafitem. Albo pójść w najlepszą możliwie lambdę dla styro białego, czyli 38.

 

Etixx jest jeszcze droższy niż grafitowy. Więc sytuacja podobna jak z Lambda White.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu grafitowy właśnie, a nie biały?

 

Co do grafitowego to wiele osób straszy kurczeniem i odkształcaniem się na skutek promieni słonecznych. Jeżeli przy grubości 20cm któregokolwiek styropianu nie odczuję dużej różnicy, to może nie ma sensu narażać się na realne problemy praktyczne związane z grafitem. Albo pójść w najlepszą możliwie lambdę dla styro białego, czyli 38.

 

Etixx jest jeszcze droższy niż grafitowy. Więc sytuacja podobna jak z Lambda White.

 

Tylko że jak przeliczysz eps70 0038 vs etixx 0031 / lambda white to wyjdzie na to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i placisz 2x za robote, dublujac jednoczesnie najslabsze ogniwo calego systemu docieplen, i przy takim ukladzie wypadaloby stosowac najpierw 1x laczniki mechaniczne, a pozniej jeszcze raz dublowac je - przez obie warstwy.

jest to durny pomysl, bo nic nie poprawia, wrecz odwrotnie - az sie prosi o problemy, na dodatek [podnosi znaczaco koszt calej operacji, a uklad jest jakosciowo gorszy pod wzgledem mechanicznym.

 

Ja mówiłem też o samodzielnym wykonaniu a to wiele zmienia czyż nie ? widziałem kilka takich rozwiązań a w jednym uczestniczyłem i jedynie co mogę powiedzieć że jest super .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmienia nic.

Roboty masz x2 - to ze robisz sam nic nie zmienia - Twoj czas tez kosztuje.

Wady tego rozwiazania pozostaja takie same.

 

nie, nie jest super, to ze ktos tak robi wcale nie oznacza ze to jest super - ludzie wypijaja flaszke i wsiadaja za kierownice i tez jest ich nie malo. czy to dobrze ?

 

generalnie systemy etics sa zaprojektowane w inny sposob, znane wady rozwiazan ukladu dwuwarstwowej izolacji oraz wytyczne odnosnie montazu takich, jezeli jest to nieuniknione. dotyczy to obiektow docieplanych 20 lat temu zbyt cienkim materialem, kiedy to obecnie wymaga to dodatkowego docieplenia, a koszty demontazu i utylizacji przerastaja mozliwosci finansowe wspolnot. w takich przypadkach, po odpowiednim wzmocnieniu podloza, oraz stosowaniu odpowiednich lacznikow mechanicznych w pierwszej i drugiej warstwie - ma to sens.

 

w nowo budowanym budynku i nowym ociepleniu - jest to po prostu wykazanie sie brtakiem znajomosci technologi, olaniem wad tego rozwiazania i robienie czegos "bo mnie sie tak wydaje" - natomiast oczywiscie - wolnoc tomku w swoim domku, mozesz robic i z 15 warstw - bedzie jeszcze lepiej, natomiast nie namawiaj innych do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj 20cm najlepszego styropianu na jaki cie stać. Styro to tylko jeden z elementów kosztów którego już nie zmienisz do końca życia.

Jeśli robisz elewacje sam to docenisz etixxa , jesli firma to kup "dobry markowy" styro który na pewno spełnia albo przekracza normy wagowe.

Za rok będzie się zastanawiał czy nie mogłeś dać lepszego...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że zadam jeszcze trzy pytania, żeby sobie wyklarować stanowisko:

 

1. Czy styropian grafitowy faktycznie wymaga dużo większej "troski" i kultury pracy przy montażu? Nie wiem na 100% na ile wykonawca będzie się przykładał do odpowiedniego montowania styropianu, czy będzie go jakoś osłaniał przed słońcem itd., a przypilnować w całości nie będę w stanie. Elewacja będzie wykonywana na przełomie wiosny i lata, więc ryzyko oddziaływania promieni słonecznych jest spore.

 

2. Zakładając, że decyduję się na styropian biały - czy warto dopłacać do 0,38 zamiast 0,40, czy to jest raczej marginalna różnica przy 20 cm grubości?

 

3. Czy poza Knaufem i Swissporem jest jeszcze jakiś producent styropianu godny uwagi? Który ma porównywalną jakość do dwóch wymienionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Grafit bardzo mocno nagrzewa się pod wpływem słońca (ciemny kolor). Ale nagrzewa się tylko powierzchnia (wszak to materiał termoizolacyjny), spód pozostaje chłodny. Czyli w materiale następuje znaczna różnica wymiarów (rozszerzalność cieplna) i w konsekwencji płyta styropianu wygina się w banana. Jeśli klej nie zdążył związać dość mocno następuje oderwanie od podłoża. Fizyka.

Dlatego siatki zacieniające są niezbędne jak tylko wychodzi słońce (nawet zimą).

 

2. Różnica jest. W laboratorium, w stałych warunkach. Na realnym budynku wahania wilgotności są spore (chociażby w wyniku dyfuzji pary wodnej przez ściany), więc wszystkie styropiany dążą do jednej wartości. Im większa kumulacja wilgoci w ociepleniu tym różnica jest mniejsza. Fizyka.

Każdy budynek jest inny, więc nikt nie określi ile realnie mógłbyś zyskać. Ja bym przyjął, żeby brać tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile musisz dopłacić za cieplejszy?

Procentowo i ogólna kwota.

 

1. Knauf 040 - 259 zł/m3, 15.540 zł za całość

2. Knauf EPS 70 038 - 280 zl/m3, 16.800 zł

3. Knauf 032 - 289zł/m3, 17.340 zł

4. Knauf 031 - 323zł/m3, 19.380 zł

 

Ceny z lokalnego składu, z którym współpracuje wykonawca.

Ceny w hurtowniach są niższe o ok. 20 zł/m3 każdego rodzaju styropianu, natomiast skład może zamówić teraz i wstrzymać transport do czerwca, kiedy będzie wchodzić wykonawca. Logistykę biorą na siebie.

 

 

2. Różnica jest. W laboratorium, w stałych warunkach.

 

A czy poza lambdą nie ma znaczenia to, że EPS 70 038 ma większą wagę i lepsze parametry wytrzymałościowe?

Edytowane przez pryczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Knauf 040 - 259 zł/m3, 15.540 zł za całość

2. Knauf EPS 70 038 - 280 zl/m3, 16.800 zł

3. Knauf 032 - 289zł/m3, 17.340 zł

4. Knauf 031 - 323zł/m3, 19.380 zł

Poz. 4. Knauf 0,31 odpada bo jest nieproporcjonalnie droższy.od pozostałych.

 

Pewnie bym wybrał między

poz. 2 Knauf EPS 70 038

https://www.styropianknauf.pl/styropian/pro-fasada-dach-podloga-eps-70/

lub

poz. 3 Knauf Expert EPS Fasada 032

https://www.styropianknauf.pl/styropian/expert-fasada-eps-a32/

 

Możesz skonsultować wybór z doradcą technicznym Knauf

https://www.styropianknauf.pl/doradca-techniczny/

lub doradcą regionalnym

https://www.styropianknauf.pl/kontakt/kontakt-b2b/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...